• Anonym (TS)

Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?

Läser i flera trådar här på FL där det påstås att kvinnor inte alls vill ha sex, att de klarar sig alldeles utmärkt utan. Vissa tror alltså att det gäller ALLA kvinnor, och att man då ställer upp för mannens skull enbart.

Jag kan absolut tänka mig att vissa har 0 sexlust, och/eller så beror det på att partnern är kass och/eller man har aldrig fått lära sig hur underbart sex kan vara. Generellt sett så tror jag de allra flesta kvinnor absolut vill ha sex och att det är en viktig del av ett förhållande för dem.

Det är sorgligt att det finns de kvinnor som tror detta, att sex endast är för mannens skull, och att de dessutom är övertygade om att det är helt normalt. Mitt syfte med tråden är mest att hitta dessa kvinnor och försöka få reda på varför det har blivit såhär, vad deras tidigare erfarenheter är och hur de hanterar det. Är de frivilligt singlar p.g.a. detta, har de husfridssex (och vet mannen i så fall om det?) eller lever de i en sexlös relation (och vad anser mannen om det)?
    Det kan även givetvis vara så att jag är den som är helt ute och cyklar, och att det är jag som är unik.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Varför) skrev 2020-12-29 10:20:24 följande:

?Fråga mig inte varför?...hm... ...finns ofta orsaker och anledningar. Hur har du kommit fram till att sex inte är något för just dig?

För att jag inte är kåt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 10:28:44 följande:

För att jag inte är kåt.

Har du haft bra sex och tyckt om sex tidigare?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 13:11:04 följande:

Har du haft bra sex och tyckt om sex tidigare?

Ja, men mest har jag ställt upp för männens skull.
  • Anonym (Wattie)

I den bästa av världar, beskriv ditt drömscenario när du har sex.

• Mandel
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 05:26:05 följande:
    Nja, de flesta kvinnor i din umgängeskrets. Inte generellt. Jag älskar penetrationssex ("trots" att jag inte för orgasm) men gillar verkligen inte oralsex.

Är helt inne på din linje!

Älskar att ge oralsex, men vill själv hellre bli ordentligt penetrerad. Skulle glatt ha sex flera gånger om dagen med särbon, men han skulle inte orka med mig då...

I mitt fd äktenskap var jag inte särskilt drivande till sex, men det berodde mer på den jag skulle ha sex med än min grunddrift. 
    Lite svårt att ha en drift till någon man finner avtändande av olik anledningar.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mest för mannen)

Jag har sex mest för mannens skull, han vill mycket oftare än mig, han vill ha det ofta då han tycker det är så skönt. Jag tycker inte sex är lika skönt och vill därför inte ha det särskilt ofta. Men ja jag kanske hade velat ha det oftare om det hade varit skönt? Jag onanerar ju oftare än vad jag har sex så och det är betydligt skönare än sex.

• Anonym (sex inte viktigt)

Jag ser inte sex som viktigt i en relation. Visst är sex härligt men jag kan lika bra leva utan det. I en nära relation blir det ofta så att jag helst inte vill ha sex utan det räcker för mig att kramas, vara nära, pussas. Jag älskar min partner, han är väldigt snygg och attraktiv men sex är inte det viktigaste i en relation. Utan vänskapen, kärleken att man kan lita på varandra, trivs tillsammans och gör olika saker ihop osv... Sex är endast en liten del av allt detta. 

Min man har samma syn på det hela, vi behöver inte ligga ofta vi vet ändå var vi har varandra och vi anser att vi har en bra relation. Det är det viktigaste för oss - att vi är nöjda. 

När jag är singel kan jag däremot ha sex ofta, då har jag stor lust men min sexlust sinar i förhållandet. Skulle kunna vara utan sex helt och hållet. 

• Anonym (Mamma med sexbehov)
    Anonym (Variant av.) skrev 2020-12-28 16:17:47 följande:

Nu är jag inte expert i ämnet, bara upplevt två längre relationer i livet. Jag är man, jag upplever att sexlivet i början av en relation är mycket ett skådespel av kvinnan. Nu skådespelar vi säkert med på andra sätt men ändå.

I början (Vilket är de två första åren) tar hon mycket initiativ, överraskar, vill eller säger sig vilja prova olika grejer. Under mens om hon inte vill ha sex, så ger hon sex (oralt eller med handen). Man har sex varenda dag, ibland mer.

Sedan vänder det här rätt tvärt. Då vill hon 1-2 ggr i veckan, men slutar ta initiativ (Om det inte är min födelsedag eller liknande), och det är helst med lampan släckt, och hon vill helst ligga på rygg och få oralt sedan skall man skynda sig på i missionären. Under mens är det ingen sex. Helt nej.

Jag undrar hur fasen de orkar fejka att de är halvt sextokiga i två år för att sedan visa sin egentliga sexualitet. Visst jag älskar de där två åren, bägge två sådana år jag upplevt och det andra är ok det med. Det är ju vad hon vill, och att inte vilja måste alltid vinna över att vilja vad gäller sex, annars blir det väldigt fel.

Men lite bitter blir man på sexteatern i efterhand då hon tydligt spelat just teater i rollen som någon som gillar att ha sex med mig. Nu har jag dessutom gått på det bägge gångerna med, det har känts äkta, som att det här är något hon vill göra. När det sedan visar sig att det bara var teater, så känner man inte bara saknaden efter teatern utan känner även sig som en våldtäktsman (ja inte riktigt men åt det hållet) som gjort en massa saker med någon som egentligen inte velat detta. Att man inte visste för att teatern var så skicklig att man trodde det var äkta hjälper inte heller. Det kan tom. vara så att man känner sig ännu värre, inte bara har man haft en massa sex med någon som inte ville ha det egentligen, man har även vart så jäkla korkad att man inte märkte det. 

Det är inte teater, vi vill ha sex i början när vi är förälskade. Kvinnor vill inte ha sex med samma man år ut och år in. Vi behöver variation. Men vi vill leva i en trygg relation och för de flesta kvinnor är det viktigast, mycket för barnens skull. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mamma med sexbehov) skrev 2020-12-29 15:12:35 följande:

Det är inte teater, vi vill ha sex i början när vi är förälskade. Kvinnor vill inte ha sex med samma man år ut och år in. Vi behöver variation. Men vi vill leva i en trygg relation och för de flesta kvinnor är det viktigast, mycket för barnens skull. 

Alla behöver inte variation. Jag har hellre sex med en och samma (om jag älskar honom) än har sex med flera.
  • Anonym (Mamma med sexbehov)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 15:15:25 följande:
    Alla behöver inte variation. Jag har hellre sex med en och samma (om jag älskar honom) än har sex med flera.
    I trettio år?
Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?