• Anonym (TS)

Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?

Läser i flera trådar här på FL där det påstås att kvinnor inte alls vill ha sex, att de klarar sig alldeles utmärkt utan. Vissa tror alltså att det gäller ALLA kvinnor, och att man då ställer upp för mannens skull enbart.

Jag kan absolut tänka mig att vissa har 0 sexlust, och/eller så beror det på att partnern är kass och/eller man har aldrig fått lära sig hur underbart sex kan vara. Generellt sett så tror jag de allra flesta kvinnor absolut vill ha sex och att det är en viktig del av ett förhållande för dem.

Det är sorgligt att det finns de kvinnor som tror detta, att sex endast är för mannens skull, och att de dessutom är övertygade om att det är helt normalt. Mitt syfte med tråden är mest att hitta dessa kvinnor och försöka få reda på varför det har blivit såhär, vad deras tidigare erfarenheter är och hur de hanterar det. Är de frivilligt singlar p.g.a. detta, har de husfridssex (och vet mannen i så fall om det?) eller lever de i en sexlös relation (och vad anser mannen om det)?
    Det kan även givetvis vara så att jag är den som är helt ute och cyklar, och att det är jag som är unik.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?
  • Anonym (viktigt)
    Anonym (Anonymis) skrev 2020-12-28 09:26:42 följande:

Har också sett en del såna inlägg här och blir lika arg varje gång. Sist var det nån som benhårt höll på sin åsikt att kvinnor inte känner något vid sex. Herregud. Jag är iaf kvinna och älskar att ha sex med min partner.

Är sex väldigt viktigt för dig. Skulle du kunna klara dig en längre tid utan sex 
  • Anonym (Kvinna)

Sex är inte viktigt för mig. Har massa andra saker i mitt liv som är viktigare.

Fråga mig inte varför, jag gillar helt enkelt inte sex.

Varför bryr du dig så mycket om hur andra väljer att leva TS? Gillar man inte sex så gör man inte det. Sköt du ditt eget istället.

• Anonym (Nappy)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-12-28 22:12:12 följande:
    Dom flesta kvinnor gillar inte penetrationsex.. alla mina tjejkompisar håller med mig om att sex inte är skönt. Hellre oralsex än vaginalsex och det tycker dom flesta. Då nästan ingen kan komma av enbart penetration
    Vi är alla olika. Jag föredrar penetrationssex, fingrar och bröststimulans före oralsex. Jag klarar mig utan att få oralsex, det är skönare och jag får bättre orgasmer med fingrar än med tunga. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-12-28 22:12:12 följande:

Dom flesta kvinnor gillar inte penetrationsex.. alla mina tjejkompisar håller med mig om att sex inte är skönt. Hellre oralsex än vaginalsex och det tycker dom flesta. Då nästan ingen kan komma av enbart penetration

Nja, de flesta kvinnor i din umgängeskrets. Inte generellt. Jag älskar penetrationssex ("trots" att jag inte för orgasm) men gillar verkligen inte oralsex.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 00:02:44 följande:

Sex är inte viktigt för mig. Har massa andra saker i mitt liv som är viktigare.

Fråga mig inte varför, jag gillar helt enkelt inte sex.

Varför bryr du dig så mycket om hur andra väljer att leva TS? Gillar man inte sex så gör man inte det. Sköt du ditt eget istället.

Öm tå?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 05:26:51 följande:

Öm tå?

Inte alls. Förundras bara över att du bryr dig och sitter och funderar över det till den grad att du även var tvungen att starta en tråd om det. Då har man inte mycket till liv.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 05:26:05 följande:

Nja, de flesta kvinnor i din umgängeskrets. Inte generellt. Jag älskar penetrationssex ("trots" att jag inte för orgasm) men gillar verkligen inte oralsex.

Här besvarar du ju din egen fråga...
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 08:32:17 följande:

Inte alls. Förundras bara över att du bryr dig och sitter och funderar över det till den grad att du även var tvungen att starta en tråd om det. Då har man inte mycket till liv.

Jag var nyfiken på hur många kvinnor som verkligen tror på att ingen kvinna gillar sex, att det bara är för mannens skull. Som sagt, läser det här ibland, och dessa kvinnor vägrar inse att vi som inte håller med ens existerar. Jag tycker det är lite sorgligt.

Men som sagt, vissa har ju inte lusten, är asexuella. Det är dock inte det det handlar om här utan inställningen. Finns säkert många asexuella som inte alls håller med dessa kvinnor i deras tänk.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 09:16:13 följande:

Jag var nyfiken på hur många kvinnor som verkligen tror på att ingen kvinna gillar sex, att det bara är för mannens skull. Som sagt, läser det här ibland, och dessa kvinnor vägrar inse att vi som inte håller med ens existerar. Jag tycker det är lite sorgligt.

Men som sagt, vissa har ju inte lusten, är asexuella. Det är dock inte det det handlar om här utan inställningen. Finns säkert många asexuella som inte alls håller med dessa kvinnor i deras tänk.

Jag är långt ifrån asexuell. Jag gillar helt enkelt inte sex.

Alla som undviker att ha sex och inte gillar sex är inte asexuella.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 00:02:44 följande:
    Sex är inte viktigt för mig. Har massa andra saker i mitt liv som är viktigare. Fråga mig inte varför, jag gillar helt enkelt inte sex. Varför bryr du dig så mycket om hur andra väljer att leva TS? Gillar man inte sex så gör man inte det. Sköt du ditt eget istället.

?Fråga mig inte varför?...hm... ...finns ofta orsaker och anledningar. Hur har du kommit fram till att sex inte är något för just dig?
Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?