• Anonym (TS)

Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?

Läser i flera trådar här på FL där det påstås att kvinnor inte alls vill ha sex, att de klarar sig alldeles utmärkt utan. Vissa tror alltså att det gäller ALLA kvinnor, och att man då ställer upp för mannens skull enbart.

Jag kan absolut tänka mig att vissa har 0 sexlust, och/eller så beror det på att partnern är kass och/eller man har aldrig fått lära sig hur underbart sex kan vara. Generellt sett så tror jag de allra flesta kvinnor absolut vill ha sex och att det är en viktig del av ett förhållande för dem.

Det är sorgligt att det finns de kvinnor som tror detta, att sex endast är för mannens skull, och att de dessutom är övertygade om att det är helt normalt. Mitt syfte med tråden är mest att hitta dessa kvinnor och försöka få reda på varför det har blivit såhär, vad deras tidigare erfarenheter är och hur de hanterar det. Är de frivilligt singlar p.g.a. detta, har de husfridssex (och vet mannen i så fall om det?) eller lever de i en sexlös relation (och vad anser mannen om det)?
    Det kan även givetvis vara så att jag är den som är helt ute och cyklar, och att det är jag som är unik.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mamma med sexbehov) skrev 2020-12-29 15:35:58 följande:

I trettio år?

Ja, om jag älskar honom. Sex är som sagt inte viktigt för mig. Och enda gången som jag finner sex intressant är när jag är kär och älskar en person.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 15:15:25 följande:
    Alla behöver inte variation. Jag har hellre sex med en och samma (om jag älskar honom) än har sex med flera.
    Samma här. Det är långt ifrån alla män som vill och kan ge den njutningen man behöver. Hittar jag någon jag trivs med som lever upp till mina förväntningar så håller jag mig till den mannen. 

Oddsen för riktigt bra sex är i alla fall för mig otroligt låga vid ons och tillfälliga kontakter. Då är det lättare och innebär ingen risk att tillfredsställa mig själv istället. Sånt stort behov av sex har jag inte att jag chansar hur som helst. 
  • Anonym (Mamma med sexbehov)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 15:38:10 följande:
    Ja, om jag älskar honom. Sex är som sagt inte viktigt för mig. Och enda gången som jag finner sex intressant är när jag är kär och älskar en person.
    Precis, när vi kvinnor är kära vill vi ha sex, men vi är sällan kära mer än några år.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mamma med sexbehov) skrev 2020-12-29 15:59:49 följande:

Precis, när vi kvinnor är kära vill vi ha sex, men vi är sällan kära mer än några år.

Fast utan kärlek blir jag inte kåt. Så sex utan känslor med någon tillför inte mig något, därför gillar jag inte sex generellt.
  • Anonym (sex är en krydda)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 17:42:57 följande:
    Fast utan kärlek blir jag inte kåt. Så sex utan känslor med någon tillför inte mig något, därför gillar jag inte sex generellt.
    Nej exakt. När man slutar vara kär minskar sexlusten. Men man kan ju älska någon iallafall, liksom vara kåt på någon man inte älskar även om man inte vill a sex.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (sex är en krydda) skrev 2020-12-29 18:01:15 följande:

Nej exakt. När man slutar vara kär minskar sexlusten. Men man kan ju älska någon iallafall, liksom vara kåt på någon man inte älskar även om man inte vill a sex.

Jag blir inte kåt på någon som jag inte älskar.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 18:05:36 följande:
    Samma för mig.
  • Anonym (sex är en krydda)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 18:05:36 följande:
    Jag förstår. Där skiljer vi oss Jag blir inte kåt om jag inte är förälskad längre.
  • Anonym (Mamma med sexbehov)

Ja, där är svaret. De första åren så är kvinnorna förälskade och då vill vi ha sex, när flrälskelsefasen går över så minkar sexlusten eller försvinner helt för kvinnan. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (sex är en krydda) skrev 2020-12-29 18:12:06 följande:

Jag förstår. Där skiljer vi oss Jag blir inte kåt om jag inte är förälskad längre.

Fast det var ju det jag skrev...
Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?