Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?

Sex är inte viktigt för mig. Har massa andra saker i mitt liv som är viktigare.

Fråga mig inte varför, jag gillar helt enkelt inte sex.

Varför bryr du dig så mycket om hur andra väljer att leva TS? Gillar man inte sex så gör man inte det. Sköt du ditt eget istället.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 05:26:51 följande:

Öm tå?

Inte alls. Förundras bara över att du bryr dig och sitter och funderar över det till den grad att du även var tvungen att starta en tråd om det. Då har man inte mycket till liv.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 05:26:05 följande:

Nja, de flesta kvinnor i din umgängeskrets. Inte generellt. Jag älskar penetrationssex ("trots" att jag inte för orgasm) men gillar verkligen inte oralsex.

Här besvarar du ju din egen fråga...
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 09:16:13 följande:

Jag var nyfiken på hur många kvinnor som verkligen tror på att ingen kvinna gillar sex, att det bara är för mannens skull. Som sagt, läser det här ibland, och dessa kvinnor vägrar inse att vi som inte håller med ens existerar. Jag tycker det är lite sorgligt.

Men som sagt, vissa har ju inte lusten, är asexuella. Det är dock inte det det handlar om här utan inställningen. Finns säkert många asexuella som inte alls håller med dessa kvinnor i deras tänk.

Jag är långt ifrån asexuell. Jag gillar helt enkelt inte sex.

Alla som undviker att ha sex och inte gillar sex är inte asexuella.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Varför) skrev 2020-12-29 10:20:24 följande:

?Fråga mig inte varför?...hm... ...finns ofta orsaker och anledningar. Hur har du kommit fram till att sex inte är något för just dig?

För att jag inte är kåt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-29 13:11:04 följande:

Har du haft bra sex och tyckt om sex tidigare?

Ja, men mest har jag ställt upp för männens skull.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mamma med sexbehov) skrev 2020-12-29 15:12:35 följande:

Det är inte teater, vi vill ha sex i början när vi är förälskade. Kvinnor vill inte ha sex med samma man år ut och år in. Vi behöver variation. Men vi vill leva i en trygg relation och för de flesta kvinnor är det viktigast, mycket för barnens skull. 

Alla behöver inte variation. Jag har hellre sex med en och samma (om jag älskar honom) än har sex med flera.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mamma med sexbehov) skrev 2020-12-29 15:35:58 följande:

I trettio år?

Ja, om jag älskar honom. Sex är som sagt inte viktigt för mig. Och enda gången som jag finner sex intressant är när jag är kär och älskar en person.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mamma med sexbehov) skrev 2020-12-29 15:59:49 följande:

Precis, när vi kvinnor är kära vill vi ha sex, men vi är sällan kära mer än några år.

Fast utan kärlek blir jag inte kåt. Så sex utan känslor med någon tillför inte mig något, därför gillar jag inte sex generellt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (sex är en krydda) skrev 2020-12-29 18:01:15 följande:

Nej exakt. När man slutar vara kär minskar sexlusten. Men man kan ju älska någon iallafall, liksom vara kåt på någon man inte älskar även om man inte vill a sex.

Jag blir inte kåt på någon som jag inte älskar.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (sex är en krydda) skrev 2020-12-29 18:12:06 följande:

Jag förstår. Där skiljer vi oss Jag blir inte kåt om jag inte är förälskad längre.

Fast det var ju det jag skrev...
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (sex är en krydda) skrev 2020-12-29 18:26:16 följande:

Nej fast du skrev älska! Det är inte alls samma sak för mig. Förälskelse/kär är bara i början, de första 1-2 åren..sen om kärleken tar fart och överlever övergår det till älska, då tyvärr min lust ofta avtar.

Ok men det var kär som jag menade.
Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?