Inlägg från: Anonym (Yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes)

Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?

Anonym (sex är en krydda) skrev 2020-12-28 15:50:54 följande:

Alltså för mig är det inte konstigare än att jag inte vill ha massage varje dag, eller träna, umgås med vänner, eller äta min favoriträtt varje dag.

Jag behöver få längta efter saker! Vill inte att saker ska bli vardag och tråkigt, förutsägbart. Har inte behov av att vara nära en annan människa och sitta ihop som ett klister hela dagarna. Vill ha egen  s.............. p.........   a.............     c.................e.....Göra annat med mitt liv.

Bygga upp förväntan, åtrå, spontanitet,  inte sova ihop jämt heller. Jag ser på sex som aktivitet, också ett sätt att visa kärlek och närhet, men det är ju inget jag känner hela tiden eller vill tvingas till att uttrycka.

Jag vill ha sex när jag känner för det spontant....får lust. För mig som kvinna är det också väldigt relaterat till min cykel och hälsa i övrigt, till stor del eller situationsbaserat, miljö, stress osv. Att möjligheten infinner sig, man får ett infall, en längtan. Men jag vill inte vara någon behållare för andras kroppsliga behov. Jag vill bli längtad efter och inte bli tagen för given, bli behandlad som en exklusivitet ett fenomen som bör behandlas med yttersta respekt och inkänning.

Jag tror många kvinnors sexualitet funkar som min. De vill ha regelbundet sex men gillar inte vardagssex och slentrian i lika stor utsträckning och behöver inte sex lika ofta.

Exakt detta.

Med mitt ex så ville jag tillslut inte alls ha sex för han såg det som någon slags rättighet att få sex trots att han gjorde det mesta för att förpesta mitt liv om det gynnade hans glidarliv.
Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?