Inlägg från: Anonym (sex är en krydda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sex är en krydda)

Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?

Alltså för mig är det inte konstigare än att jag inte vill ha massage varje dag, eller träna, umgås med vänner, eller äta min favoriträtt varje dag.

Jag behöver få längta efter saker! Vill inte att saker ska bli vardag och tråkigt, förutsägbart. Har inte behov av att vara nära en annan människa och sitta ihop som ett klister hela dagarna. Vill ha egen  s.............. p.........   a.............     c.................e.....Göra annat med mitt liv.

Bygga upp förväntan, åtrå, spontanitet,  inte sova ihop jämt heller. Jag ser på sex som aktivitet, också ett sätt att visa kärlek och närhet, men det är ju inget jag känner hela tiden eller vill tvingas till att uttrycka.

Jag vill ha sex när jag känner för det spontant....får lust. För mig som kvinna är det också väldigt relaterat till min cykel och hälsa i övrigt, till stor del eller situationsbaserat, miljö, stress osv. Att möjligheten infinner sig, man får ett infall, en längtan. Men jag vill inte vara någon behållare för andras kroppsliga behov. Jag vill bli längtad efter och inte bli tagen för given, bli behandlad som en exklusivitet ett fenomen som bör behandlas med yttersta respekt och inkänning.

Jag tror många kvinnors sexualitet funkar som min. De vill ha regelbundet sex men gillar inte vardagssex och slentrian i lika stor utsträckning och behöver inte sex lika ofta.

Ukklavek skrev 2020-12-28 09:35:45 följande:

Jag tycker lite synd om de kvinnor som inte kan/får uppleva det underbara som sex kan innebära. Sen tycker jag lite synd om min man som sliter hårt för mina otroliga orgasmer medan hans är väldigt korta och inte alls lika intensiva som mina.

Ja det är rätt synd om kvinnor att vi har så mycket jobbigare och mer komplicerad kropp och mycket svårare att få orgasm, men samtidigt har vi ju inte detta pockande behov och känner kanske inte denna sorg så ofta som män längtar efter sex. Jag tycker sex ofta är en börda ungefär på samma sätt som någon som ringer en hela tiden och kräver saker när man bara vill vara ifred. Jag lider inte av min sexbrist. Den är bara befriande förutom när någon mår dåligt över den.

Det är en annan sak att vara kåt och ha en dålig älskare som man inte når fram till med sina behov..och som inte kan tillfredsställa en. Då kan jag definitivt lida.
    Anonym (Vill ha sex) skrev 2020-12-28 09:58:41 följande:

Hävdar att sexleda mest beror på förhållandet, brist på egentid och återhämtning, att de grundläggande behoven utöver sex är i obalans... tex sömn-stress-måend mm

Dålig partner eller ej möjlighet till egen njutning drar ju ner intresset till noll.

Egoism är stor dödare av njutning!

Också olika frekvensbehov. Behöver inte vara mer komplicerat än så. Långt ifrån alla måste ha sex varje dag. Tror det är vanligare att vilja mer sällan.
    Anonym (Variant av.) skrev 2020-12-28 16:17:47 följande:

Nu är jag inte expert i ämnet, bara upplevt två längre relationer i livet. Jag är man, jag upplever att sexlivet i början av en relation är mycket ett skådespel av kvinnan. Nu skådespelar vi säkert med på andra sätt men ändå.

I början (Vilket är de två första åren) tar hon mycket initiativ, överraskar, vill eller säger sig vilja prova olika grejer. Under mens om hon inte vill ha sex, så ger hon sex (oralt eller med handen). Man har sex varenda dag, ibland mer.

Sedan vänder det här rätt tvärt. Då vill hon 1-2 ggr i veckan, men slutar ta initiativ (Om det inte är min födelsedag eller liknande), och det är helst med lampan släckt, och hon vill helst ligga på rygg och få oralt sedan skall man skynda sig på i missionären. Under mens är det ingen sex. Helt nej.

Jag undrar hur fasen de orkar fejka att de är halvt sextokiga i två år för att sedan visa sin egentliga sexualitet. Visst jag älskar de där två åren, bägge två sådana år jag upplevt och det andra är ok det med. Det är ju vad hon vill, och att inte vilja måste alltid vinna över att vilja vad gäller sex, annars blir det väldigt fel.

Men lite bitter blir man på sexteatern i efterhand då hon tydligt spelat just teater i rollen som någon som gillar att ha sex med mig. Nu har jag dessutom gått på det bägge gångerna med, det har känts äkta, som att det här är något hon vill göra. När det sedan visar sig att det bara var teater, så känner man inte bara saknaden efter teatern utan känner även sig som en våldtäktsman (ja inte riktigt men åt det hållet) som gjort en massa saker med någon som egentligen inte velat detta. Att man inte visste för att teatern var så skicklig att man trodde det var äkta hjälper inte heller. Det kan tom. vara så att man känner sig ännu värre, inte bara har man haft en massa sex med någon som inte ville ha det egentligen, man har även vart så jäkla korkad att man inte märkte det. 

Det är inte teater det är hur en förälskad kvinna beter sig. Lusten kommer av sig själv ofta bara man ser eller tänker på mannen eller den man är kär i.

Hormonerna går på högvarv, allting är magiskt och man är kåt hela tiden och kan bara inte få nog. Men sen avtar det för de flesta. Man vet vad man ska få, vad mannen kan ge och inte ge,  och kan inte längre känna det där förväntansfulla pirret. Dessutom börjar män bete sig annorlunda ganska snabbt och tar en för given utan att vilja investera eller förvåna. De slutar nästan alltid upp med att vara spännande, nyfikna och uppvaktande. Kvinnor blir så klart besvikna och ledsna och känner sig bortglömda och inte så speciella längre, och då avtar lusten successivt.

Kvinnor vill alltid vara nyförälskade i princip och ha en man som blir helt till sig bara hon visar sig, Som har henne som högsta prioritet, inte bara hennes kropp och kön. De andra bitarna blir viktigare. Att känna sig intressant, omtyckt, älskad och vald, istället för ett bli en serviceinrättning.

Tricket är att fortsätta dejta kvinnor trots att man är ihop och sträva efter att utveckla sig själv så man blir intressant i hennes ögon och en man som är värd hennes kärlek. Tänka bortom det sexuella.
    Anonym (Biologi) skrev 2020-12-28 19:32:12 följande:
    För kvinnor räcker det med att bara vara.
    Sexuell ja!
    Anonym (Lisa) skrev 2020-12-28 22:12:12 följande:

Dom flesta kvinnor gillar inte penetrationsex.. alla mina tjejkompisar håller med mig om att sex inte är skönt. Hellre oralsex än vaginalsex och det tycker dom flesta. Då nästan ingen kan komma av enbart penetration

Jag gillar penetrationssex väldig mycket i kombination med det andra och smekningar samtidigt. Tycker det är väldigt givande att ha en man inuti mig, väldigt nära och djupt.
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 17:42:57 följande:
    Fast utan kärlek blir jag inte kåt. Så sex utan känslor med någon tillför inte mig något, därför gillar jag inte sex generellt.
    Nej exakt. När man slutar vara kär minskar sexlusten. Men man kan ju älska någon iallafall, liksom vara kåt på någon man inte älskar även om man inte vill a sex.
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 18:05:36 följande:
    Jag blir inte kåt på någon som jag inte älskar.
    Jag förstår. Där skiljer vi oss Jag blir inte kåt om jag inte är förälskad längre.
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 18:15:27 följande:
    Fast det var ju det jag skrev...
    Nej fast du skrev älska! Det är inte alls samma sak för mig. Förälskelse/kär är bara i början, de första 1-2 åren..sen om kärleken tar fart och överlever övergår det till älska, då tyvärr min lust ofta avtar.
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 18:29:07 följande:
    Ok men det var kär som jag menade.
    Då menade vi samma:P
Svar på tråden Vad tror du? Vill kvinnor (i heterorelationer) inte ha sex?