• Smilla93

Vi som startar ivf behandling 2021

Frida123123 skrev 2021-08-27 06:26:46 följande:

Hej, vi har genomgått 3 ivf, med 3 Äggplock och 3 återföringar. På min 3:e ivf fick jag två embryo till frysen för första gången. Var jätteglad. Sista gången var därmed väldigt lyckad för jag blev även gravid, men det varade tyvärr inte så länge. Usch, cytotec, dvs missfallsbehandling var inte kul. Gjorde jätteont men morfinet hjälpte något iaf. Det som var positivt var ju att jag överhuvudtaget lyckats bli gravid. Så nu är försök Nr 1 på FET.

Kommer ihåg första ivf- gången, gick sådär med antal Ägg och äggen var bra, men inte perfekta. Vi satte in två och var nervösa för tvillingar och trodde att det skulle gå vägen. Inte trodde vi då att det skulle bli så svårt.

Åh vad tufft för er!! Dels att det inte blivit så många embryon men framförallt MA! Har också gått igenom ett MA det var det värsta jag varit med om.. Tog morfinet alldeles för sent så den kickade igång först när det värsta var över.. Även om behandligen var tuff så var sorgen det värsta, var väldigt nere och ledsen under en väldigt lång period. Men sen i efterhand har man ju som du säger ändå kunnat se det positivt eftersom det bevisar att man faktiskt kan bli gravid! Så nu får vi bara hålla tummarna att våra återföringar lyckas!! :)
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-02 15:55:58 följande:

Vi är ju i lika olika stadier här i tråden i ivf-karusellen här. Jag undrar hur många ruvare vi har i tråden just nu och hur det går för er? Jag är på ruvardag 3 på 5-dagars fryst blastocyst

Jag är också ruvare, RD 4 med 5-dagars fryst blasto! Fan alltså jag tycker att denna väntan är den värsta vi hela denna processen.. Jag hade återföring i stimulerad cykel och alla dessa hormoner (lutinus+progynon) gör ju inte saken bättre, känner mig konstant nedstämd och känner mig just nu inte alls hoppfull. Sorry jag bara spyr av mig..

Hur mår du i processen? :)
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-04 18:44:42 följande:

Hej, nä, spy ut allt. Det är jobbigt. Många känner igen sig. Jag är på RD 5 idag. Känner lite knip, små hugg i magen ibland, men annars inte så mycket symptom. Gjorde i naturlig cykel men tar östrogentabletter- progesteron, som ger vissa symptom, som ömma bröst. Visst är du på RD 3? Har för mig att du gjorde din återföring i onsdags men jag kanske minns fel haha. Häng ut!

Hej igen!

Tack för pepp! Har inte varit inne på ett par dagar då jag försökt tänka på annat.. Tror dessvärre inte att det blivit något denna gången heller trots ett fint embryo. Har inga symptom alls och sist jag var gravid hade jag molvärk som började ca en vecka efter äl och spända bröst.. Men men livet går vidare..

Hur mår du? Några ytterligare symptom? :) håller tummarna för att dina symptom handlar om att den lille har fastnat och växer! <3
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-09 19:15:19 följande:

Neeej, håll kvar vid en positiv tanke. Det kan te sig så olika, från varje gång. Jag vet, det är så svårt det där, pendlandet mellan hopp och misstro. Jag har varit där. Det är inte kul. Skitjobbigt. Jag mår bra, mensvärk :(. Den här veckan har varit jobbig. En dag i taget. En dag utan mens är en bra dag, är mantrat som jag spelar upp i mitt huvud varje dag. Lite roligt det där, när jag var klar efter återföringen och låg kvar på rummet, spelade jag upp en låt för lilla embryot, en låt av José Gonzales-stay alive:. Lite löjligt kanske, men, så mycket som jag kämpat, och vara där på kliniken ensam, igen efter missfallet kände jag bara att ?du och jag lilla embryo, vi måste fixa detta, tillsammans.

?I will stay with you tonight

Hold you close 'til the morning light

In the morning watch a new day rise

We'll do whatever just to stay alive

Well the way I feel is the way I write

It isn't like the thoughts of the man who lies

There is a truth and it's on our side

Dawn is coming

Open your eyes

Look into the sun as the new days rise

And I will wait for you tonight

You're here forever and you're by my side

I've been waiting all my life

To feel your heart as it's keeping time

Dawn is coming

Open your eyes?

Så varje morgon, har jag lyssnat på den till jobbet och försökt hålla en positiv tanke.

Om mensen inte kommer nu, så testar jag på lördag. Jag håller alla tummarna för dig (och alla andra) med givetvis. Vi borde få ett diplom eller nåt :). Håll ut! Kram

Jo jag vet att det är olika för alla, men eftersom jag fick så starka symptom en vecka innan beräknad mens sist så jämför man ju med det.. Jag tycker att denna ruvningen har varit så jobbigt, sist så för lite jag att inte ha så höga förhoppningar för att inte bli besviken om det inte blev något och denna gången har jag nog haft för höga förhoppningar.. Det här mer ivf är verkligen en känslo berg och dalbana utan dess like!

Men mensvärk utan mens låter ju bra, det var så jag kände sist. Hade sjuka menssmärtor i över en vecka och fattade inte varför inte mensen kom och då tog jag ett gravtest som var positivt.

Ja tycker inte att det är löjligt, alla knep för att få positiva tankar är ju guld i detta läget man befinner sig i! Tycker att du är klok som bibehåller positivitet även när det känns jobbigt!

Åh spännande att du ska testa idag, håller mina tummar nu att detta går vägen!!! Jag ska testa imorgon, har egentligen testdag på måndag men vill inte ta det precis innan jobb. Även om man är inställd på ett minus så är det ju ändå jobbigt att få det svårt på vitt..

Lycka till nu! Kram
  • Smilla93

Hej alla!

Jag fattat inte alls vad som händer.

Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.

• Smilla93
    Smilla93 skrev 2021-09-12 07:43:40 följande:

Hej alla!

Jag fattat inte alls vad som händer.

Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.

Det undre är koncentrerat morgon urin och det övre är lite som jag klämmer ut efter redan hade kissat
  • Smilla93
    Clemmentina skrev 2021-09-12 09:32:04 följande:

Åh svårt det där! En del får ju knappt positivt på bim och du är väl motsvarande äl+16 nu? Det är tidigt än...det kan vara helt okej även om man alltid önskar riktigt starka streck så att man inte behöver tvivla. Det som är intressant är ju att se hur det ökar. Vänta nu någon dag eller helst två så ser du om du får en ökning eller inte. Håller tummarna!

Ja precis det borde väl vara typ äl + 16.. Men om det är samma resultat i morgon på testdagen, ska jag då anmäla det som positivt eller negativt?
  • Smilla93
    Clemmentina skrev 2021-09-12 10:08:49 följande:

Du ska anmäla det som positivt. Ett streck är alltid ett streck. Men du kan också vänta till tisdag och testa igen. Sen får du följa det och se hur det utvecklas. Försvinner det får du meddela kliniken det! Hoppas på det bästa!

Okej tack för ditt svar! Då fortsätter jag testa några dagar och ser om det ökar.
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.

Wow!! Stort grattis!! <3
  • Smilla93

Tack för alla svar och kloka ord!! Tog ett digitalt nu och nu vågar jag mig tro att den lilla rackaren fäst! Allt kan ju hända men ändå en milstolpe!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021