Frida123123 skrev 2021-09-09 19:15:19 följande:
Neeej, håll kvar vid en positiv tanke. Det kan te sig så olika, från varje gång. Jag vet, det är så svårt det där, pendlandet mellan hopp och misstro. Jag har varit där. Det är inte kul. Skitjobbigt. Jag mår bra, mensvärk :(. Den här veckan har varit jobbig. En dag i taget. En dag utan mens är en bra dag, är mantrat som jag spelar upp i mitt huvud varje dag. Lite roligt det där, när jag var klar efter återföringen och låg kvar på rummet, spelade jag upp en låt för lilla embryot, en låt av José Gonzales-stay alive:. Lite löjligt kanske, men, så mycket som jag kämpat, och vara där på kliniken ensam, igen efter missfallet kände jag bara att ?du och jag lilla embryo, vi måste fixa detta, tillsammans.
?I will stay with you tonight
Hold you close 'til the morning light
In the morning watch a new day rise
We'll do whatever just to stay alive
Well the way I feel is the way I write
It isn't like the thoughts of the man who lies
There is a truth and it's on our side
Dawn is coming
Open your eyes
Look into the sun as the new days rise
And I will wait for you tonight
You're here forever and you're by my side
I've been waiting all my life
To feel your heart as it's keeping time
Dawn is coming
Open your eyes?
Så varje morgon, har jag lyssnat på den till jobbet och försökt hålla en positiv tanke.
Om mensen inte kommer nu, så testar jag på lördag. Jag håller alla tummarna för dig (och alla andra) med givetvis. Vi borde få ett diplom eller nåt :). Håll ut! Kram
Jo jag vet att det är olika för alla, men eftersom jag fick så starka symptom en vecka innan beräknad mens sist så jämför man ju med det.. Jag tycker att denna ruvningen har varit så jobbigt, sist så för lite jag att inte ha så höga förhoppningar för att inte bli besviken om det inte blev något och denna gången har jag nog haft för höga förhoppningar.. Det här mer ivf är verkligen en känslo berg och dalbana utan dess like!
Men mensvärk utan mens låter ju bra, det var så jag kände sist. Hade sjuka menssmärtor i över en vecka och fattade inte varför inte mensen kom och då tog jag ett gravtest som var positivt.
Ja tycker inte att det är löjligt, alla knep för att få positiva tankar är ju guld i detta läget man befinner sig i! Tycker att du är klok som bibehåller positivitet även när det känns jobbigt!
Åh spännande att du ska testa idag, håller mina tummar nu att detta går vägen!!! Jag ska testa imorgon, har egentligen testdag på måndag men vill inte ta det precis innan jobb. Även om man är inställd på ett minus så är det ju ändå jobbigt att få det svårt på vitt..
Lycka till nu! Kram