• Smilla93

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-09-21 13:37:04 följande:

Låter ju skönt om det slutat blöda i alla fall, MA är ju väldigt lurigt, men att vara med om det 2 ggr i rad låter ovanligt så försök att intala dig det.

Symptom hit och dit skiftar väldigt mkt i början minns jag, det är ju väldigt tidigt ännu, de flesta av mina vänner inkl jag själv fick de ordentliga symptomen med illamående etc i v 7 ungefär.. Men vissa har inte känt något alls under hela graviditeten och istället oroat halvt ihjäl sig pga av det.. så alltid är det något

Jag tog blodprov idag men är 100% på att det inte syns något där eftersom jag även fått tillbaka min mens idag. Är faktiskt riktigt glad över det (hur sjukt det än låter) eftersom jag har läst om sprutan jag tog för nedregleringen kan göra att vissa hamnar i klimakteriet och alltså INTE får tillbaka mensen alls, det hade varit katastrof!! Så jag är tacksam över mensen denna gången då jag ändå visste att det inte blev något. Gulligt av dig att hoppas in i det sista för mig !

Ja det var super tufft för både mig och min sambo är vi fick beskedet om att det inte fanns något foster som utvecklades. Men som du säger så är kanske chansen att vara med om ett missfall två gånger liten, så jag ska ta med mig det! Jag och sambon har kommit överens om att vi ska försöka sluta noja och bara vara, vi kan ju ändå inte göra eller påverka något. Dock ska jag ringa kliniken imorgon och kolla om jag kan gå komma på ultraljud tidigare eftersom att det känns väldigt sent i V. 10.

Åh vad tråkigt att det inte blev något, men samtidigt skönt att du iallafall fick din mens som vanligt! Vad sjukt att de ger en sådan spruta om det finns risk att hamna i klimakteriet efteråt.. Men ge inte upp, det kommer gå någon gång! Har det gått en gång så ska de ju gå fler! Hur ser planen it för er framåt nu då? Kram
  • Smilla93
    Inalina skrev 2021-09-23 09:39:09 följande:

Usch ja kan inte ens föreställa mig att få det beskedet, vet att flera i tråden vart med om det. låter som att ni har ett sunt synsätt på nojandet! Hoppas du får positivt besked från kliniken, stå på dig och säg att den andra sjukvårdsinstansen som du berättade om också tyckte det var väldigt sent. I v 10 kan man ju t.o.m. göra NIPT för att få reda på vilket kön bebisen har, och kromosonavviklser etc!

ja jag håller med om att det är sjukt med sprutan, tydligen kan det bli så om man redan är nära klimakteriet, att mensen försvinner helt

Planen nu är att ha möte med kliniken om 2 v. sedan förhoppningsvis köra igång med ny stimulering med menopur med kort protokoll med oktobermensen. MEN min syster ska komma hit och hälsa på i början av nov så jag skulle vilja skjuta på stimuleringen någon vecka om det går så jag ska höra hur de ställer sig till det, vet att man kan göra det då jag gjort så här i Schweiz. Så jag är den här lite krångliga personen som alltid ska ha det på mitt sätt haha! (brukar dock få det så med....) kram!

Ja det va tufft, särkilt när vi hade fösökt i över ett år och lyckades bli gravida på egen hand. Började blöda här om dagen igen, vilket sätt fart på nojandet igen. Men jag ringde kliniken igen då och frågade om jag kunde komma tidigare på vul. Anledningen till att jag fick så sent är för att de ska flytta avdelningen och hade inte möjlighet att göra vul under vissa veckor, den enda tidigare tiden de hade var på måndag och den bokade sköterskan in mig på.. Men det känns också nästan lite väl tidigt.. Men jaja, de borde ju kunna se något förhoppningsvis..

Ja vad skönt att ni fick ny tid så snabbt, håller tummarna att det funkar nästa gång med ny behandlingsplan! Tycker att det är bra att du står på dig, du ska ju göra behandligen när det känns rätt för dig! Det är ju liksom redan jobbigt som det är att vara i den här sisten och då tycker jag att det är all rätt att få vara med och påverka din situation! Kram och trevlig helg!
  • Smilla93
    Anonym1Ha skrev 2021-09-27 14:14:09 följande:

Hej! Har tänkte på dig idag!! Håller tummarna för er!!

Åh tack, vad fint av dig!! <3

Vi var helt inställda på ett tråkigt besked med tanke på blödningar och noll symptom men till vår stora glädje fanns det en liten ärta på knappt 5 mm med pickande hjärta på skärmen. Vet att det fortfarande är en osäker tid fram till vecka 12, men nu ska vi föröka att bara slappna av och glädjas åt att det just nu iallafall ser normalt ut och att det inte var några blödningar i livmodern!

Nu håller jag tummarna för oss och alla andra i denna här tråden! <3
  • Smilla93
    smulis85 skrev 2021-09-27 11:50:57 följande:

Var på första ultraljudet idag bara 4 äggblåsor som var lite större :( 3 som skulle kunna bli större så fick mer sprutor och högre dos från gonal-f 175 till 250. Så alltså kommer jag ha högst 7 blåsor om ens de vid äggplocket :,( känner mig ganska nedstämd. Nästa ultraljud blir på fredag och ev äggplock måndag.

Jag tror inte att du behöver vara orolig, på mitt första hade jag typ 6 st som såg ok ut i storleken, fick komma tillbaka två dagar senare och då var det typ 8 plus massa små och fick då boka in ÄP två dagar senare för att jag helt plötsligt riskerade att bli överstimulerad. På ÄP sen hittade de helt plötsligt 14, dock innehöll inte alla ägg så det blev 10 totalt. Så det kan hända mycket på bara några dagar! Håller tummarna att det växer till sig några fler! :)
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-27 18:00:54 följande:

Åh, grattis. Underbara besked! Missat att du fick en tidigare vul tid! Så skönt. Nu tycker jag att du kan släppa oron ännu mer och bara njuta av att vara gravid! Är du i vecka 6+4 dagar nu? Jag är i vecka 6+6, men vul först nästa vecka, då är jag i V8+1 dag. Önskar jag kunde göra mitt nu med men men, snart så.

Tack snälla! Ja verkligen, vi blev helt chockade båda två!. Fick ju göra tidigare pga blödning och en konstig smärta jag hade på vänster sida några dagar under förra veckan. Men eftersom det såg normalt ut så har vi båda kommit överens om att vi ska försöka att inte oroa oss och bara njuta. Dock ska jag kolla om jag kan komma på ett till vul innan KUB eftersom detta var så himla tidigt, så ska ringa barnmorskan imorgon. Jag var i V. 6+3 i måndags så 6+5 nu!

Fattar att det är jobbigt att vänta, men samtidigt så är det ju mer säkra besked om man gör lite senare och en vecka är inte så lång tid!! Det kommer gå fort! Hur mår du och så? Några fler symptom ännu? ;)
  • Smilla93
    Anonym1Ha skrev 2021-09-27 20:28:47 följande:

Jaa, ett positivt besked och kampen fortsätter <3 !!

Malmö skrev till mig och grattade för positiva beskedet men kunde tyvärr inte boka in tidigt VUL pga flytten.. men i samma veva fick jag kontakt med gynmottagningen på hemorten som skickat IVF remissen och utan att fråga skrev de att jag var varmt välkommen på VUL i vecka 7 om jag ville så får kontakta dem imorgon och boka en tid! Såå spännande!! Behöver delmål! Och kanske också se att det är på riktigt och förhoppningvis ser bra ut <3 är i v 6 imorgon (5+0 enligt appen ;) )

Hoppas ni kan fortsätta med en bra känsla nu!!

Precis!! Bara att kämpa på, hoppas att det går hela vägen för oss alla som plussat nu den senaste tiden!!

Ja alltså jäkla struligt det där med flytten, det var ju därför jag fick så sen tid först.. Men vilken tur att du kunde få tid på det andra stället, som du säger är det ju ett delmål att ta sig dit och få konstaterat att det faktiskt finns något där inne! Hoppas tiden går snabbt nu fram till ditt vul!! <3
  • Smilla93
    Inalina skrev 2021-09-28 08:44:47 följande:

men åh stort grattis!!! vilken underbart härlig milstolpe!!!! =) det är inte alls lika osäkert fram till v 12 om man har sett ett hjärta slå stor kram!!

Tack så mycket!! Det va verkligen häftigt, helt overklig känsla! Ja jag vet att det inte är lika osäkert, men det finns alltid en risk och den finns i ens tankar hela tiden.. Dock känner jag att jag slappnat av rätt mycket ändå nu, jag kan ju inte göra så mycket mer än att bara åka med! ;)

Hur är allt med dig? Har du prata med kliniken ännu eller var det nästa vecka? Kram
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-29 20:22:22 följande:

Det är okej, vissa dagar är bättre än andra. Börjar bli lite less på att inte veta, börjar bli psykiskt påfrestande nu. Kanske för att det är så nära inpå vul. Jag kräks inte. Symptomen är: trötthet, svullna bröst, huvudvärk, svullen mage, kvalmig ibland, förstoppning. Det kan vara östrogen tabletterna eller graviditeten. Är trött på att inte veta, dessa onda fragminsprutor som man kanske tar i onödan, kladdiga vaginaltabletter etc. Ha ha, vad negativ jag låter. Tror en tidig kväll är en bra idé för mig. Hur mår du? Inga direkta symptom ännu?

Jag förstår att det är jobbigt med tanke på er senaste graviditet! Men som min barnmorska sa till mig (innan mitt vul) så är ju sannolikheten att det går dåligt två gånger i rad väldigt liten. Så försök att tänka så, dessutom är ju MA inte jätte vanligt och så länge man inte stört blöder och har ont så sa hon att man inte ska oroa sig. Men som sagt jag fattat att det är jobbigt och jag håller tummarna för dig för ditt vul nästa vecka! Det kommer gå bra!! <3

Jag är också sjukt less på vaggisarna och alla andra grejer man stoppar i sig, fattar att det är jobbigt när du dessutom behöver ta sprutor.. Usch! Dock är det ju värt det i slutändan!

Jag tycker nog ändå att det börjar dyka upp lite symptom.. Kissar mer, har lite molvärk emellanåt, har halsbränna och har börjat må illa, trodde först att det var placebo men de senaste dagarna har det blivit värre.. Det är värst när jag inte har ätit på ett tag, då är liksom kroppen hungrig samtidigt som jag äcklas av allt typ. Så försöker att äta små mellanmål regelbundet och det hjälper lite tycker jag. Dock så spyr jag inte, så det är jag väldigt glad över för det är det värsta jag vet!!

Nu håller vi tummarna för att det är vår tur och att allt går vägen!! Vilken dag är det du har vul? Ska hålla mina tummar extra hårt den dagen! <3
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-10-05 17:45:19 följande:

Åh, imorgon kommer domen?.Lyckades bli gravid förra gången som tragiskt nog slutade i att man på vul i juni i vecka 8+2 såg att embryot stannat i utvecklingen och inget hjärta som slog.

Blev gravid igen, glad absolut men med en viss försiktighet pga det som hände sist. Är idag i V8 +0. Vul imorgon. Ångest. Idag har jag även haft så ont i magen att jag mått illa. På ett oroväckande sätt. Hoppas på det bästa men förberedd på det värsta. Nej, något sådant kan man aldrig förbereda sig på.

Jag har tänkt på dig idag och hoppas att allt har gått/går bra!! <3
  • Smilla93
    smulis85 skrev 2021-10-16 08:41:55 följande:

Negativt på testet idag också så kan räkna med att jag är ute tycker jag. Är helt säker på att jag inte är gravid och tror säkert mensen kommer komma imorgon eller måndag.

Jag tycker inte att du ska ge upp hoppet, det är väldigt tidigt än att testa. Jag hat gjort två återföranden och inte testat förrän dagen innan testdag och vid mitt senaste återförande fick jag ett extremt svagt streck på RD 12 alltså dagen innan testdag.. Några dagar efter hade det ökat i styrka och nu är jag i vecka 10 om allt är som det ska där inne! Så ge inte upp hoppet!! <3
  • Smilla93
    smulis85 skrev 2021-10-16 12:14:43 följande:

Tack för peppen och härligt att höra lyckliga slut :) men varje gång jag varit gravid (3gånger) har jag vetat redan innan positivt test att jag varit gravid och aldrig plussar senare än äl+12 vilket borde vara idag.

Jag har också varit gravid tidigare (spontant) och fick då jätte starkt plus drygt en vecka efter äl och nu supersvagt på äl + 17. Förra gången jag va gravid (slutade i missfall) fick jag symptom direkt efter att det borde ha fäst i livmodern och denna graviditeten fick jag inte förrän i symptom förrän i vecka 8 så det kan nog variera.. Var helt säker på att jag inte var gravid också nu, men gjorde vul i V 6 + 3 och då fanns en liten rackare. Så jag tycker som sagt att du absolut inte ska ge upp hoppet!
  • Smilla93

Hej allihopa!

Här kommer en liten update från mig som jag hoppas kan skänka lite hopp till alla er som är under pågående behandling eller i väntan på behandling. Var idag på mitt andra tidiga ultraljud där jag fick se en liten krabat på ca 3 cm med tickande hjärta och som rörde sig vilt där inne! Detta är min första ivf och min andra insättning med vårt enda frysta embryo så jag har verkligen haft tur! Men jag vill bara säga till er alla att inte ge upp hoppet och kämpa på, ni är fan grymma och hur starka som helst! Grattis till alla er som plussat senaste tiden och till er andra håller jag mina tummar och tår för att det snart ska gå vägen!! Stora kramar från mig! <3

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021