Vi som startar ivf behandling 2021
Hur öppet pratar ni om ivf med folk i er omgivning? Familj/vänner?
Hur öppet pratar ni om ivf med folk i er omgivning? Familj/vänner?
Hej alla!
Jag skulle behöva er hjälp att förstå en grej. Vi lyckades bli gravida och jag var så jädra lycklig. I måndags visade testet positivt (på testdagen) och flera dagar innan det med. Men nu visar stickorna inget alls, inte ens ett litet streck. Kan jag räkna med att det är ett missfall på gång? Vet någon hur länge det tar innan kroppen startar missfallet? Idag bara gråter jag. Jag var så lycklig.. hur går det för er andra?
Hej igen!
Är fortfarande ganska ny och inte helt insatt i allt vad ivf innebär..
Fick kallelse till första möte igår! :D blev lite förvånad då det här gått så snabbt från att remissen gick iväg, såklart super taggad men blev också lite nervös.. Mötet är om drygt en vecka bara, så jag tänkte därför fråga om hur första mötet går till? Ska man vara för bredd på något eller så? Fick kallelsen via 1177 och ingen information utöver tid och datum..
Tacksam för svar!
PS. Tänker på er som har det jobbigt just nu!! <3
Vad skönt att det gick så fort för er!
Du kommer få brev hem med lite mer info inför mötet.
Vi var på första mötet i veckan. Min man fick lämna spermieprov, sen träffade vi läkaren och hon gick igenom hur ivf går till osv. Vi lämnade in en hälsoblankett men den gick vi inte igenom. Hon kollade bara snabbt att vi inte har några sjukdomar. Sen fick jag göra ett ultraljud. Efteråt fick vi träffa en sköterska o gick igenom sprutorna :)
Eftersom allt såg bra ut så är jag redo för behandling så fort det finns tid. Jag fick min mens nyligen och annälde mensstart, men blev nekad. Det var väntat eftersom de sa att en del av deras personal var utlånad, o pga corona så kan man bli nekad mer än 2 gånger. I vanliga fall har man rätt till behandling 3e gången.
Vart går du?
Ja precis. Hoppas innerligt att corona lugnar ner sig snart! Vill inget hellre!
Vi går också i malmö :))
Ja precis. Hoppas innerligt att corona lugnar ner sig snart! Vill inget hellre!
Vi går också i malmö :))
Åhh vad kul att du också ruvar nu på en härlig blastocyst När är testdag? Hoppas verkligen du får en till frysen också, det hade ju varit en lättad!
Haft molvärk till och från under dagen, inte mycket utan mest som en diffus känsla av aktivitet i livmodern. Men mensvärken i morse var rätt rejäl, kändes verkligen som mens på ingång
Har önskar så att jag kunde njuta av tanken av att vara gravid tills motsatsen är bevisad! Jag har nog hakat upp mig på att vi fick tillbaka en tredagars med bara sju celler. Men! Vi har kommit så här långt och om bara tre dagar vet vi om det tagit sig eller inte. Vi kan bara hoppas och samtidigt vara beredda på att vi behöver fortsätta mer fler behandlingar.
Hallå allihopa
Roligt att läsa och följa med i er resa.
Ruvar själv på en 6-dagars blastocyst med återföringsdag 6.3, så är på RD6 idag. Vet att testa sig på RD6 är rätt så tidigt men idag tog nyfikenheten över mig och jag tog ett gravtest bara för att Min man var inte alls på noterna, haha.
Jag tycker att jag kan urskilja mig ett svagt streck (syns bättre IRL) men det kan lika gärna vara ett spökstreck. Har egentligen testdag 22.3 så ligger way ahead of time men men... Förra återföringen lyckades jag hålla mig till RD13 iaf men icke denna gång. Så jag tänkte köpa ett digitalt test och se om den visar något positivt den med. Har BIM 16.3.
Vad säger ni?
Hej alla!
Jag var på första mötet inför ivf idag, super spännande men också nervöst. På vul såg allt bra ut så vi är redo att köra igång, ska dock ha mens nästa vecka vilket krockar med påsken (typiskt..) så kan nog inte vänta mot något denna cykeln. Men jag har lite frågor till er som är lite mer erfarna.
Första frågan: jag har väldigt oregelbundna cykler så kommer antagligen behöva "framkalla" En mens efter denna cykeln. Har någon gjort detta? Hur lång tid tog det innan du fick framkalla mensen? Ibland får jag inte mens på typ 4 månader och det känns ju surt att behöva vänta så länge mellan gångerna.
Andra frågan: jag ska köra kort protokoll med menopur 130 (verkar lite om man jämför med er andra). Så är det någon som har erfarenheter som vill dela med sig lite. Hur många ägg fick ni? Några komplikationer? Biverkningar?