-
-
Båda gångerna jag har haft återföring har jag haft testdag 18 dagar efter äggplock.. Så det är väl något senare än bim i normal cykel, har i och för sig aldrig haft en normal cykel så jag vet inte ju egentligen inte vad som är vanligt.. Jag håller tummarna för dig!!IVF2021 skrev 2021-09-12 13:39:10 följande:
Alltså jag behöver hjälp att tänka. Du och många andra skriver att BIM brukar ligga långt före testdag. Jag tycker alla får så sena testdagar, alla utom jag. Förra gången (FET) fick jag på RD 10 och denna på RD 12. Båda i princip på BIM. Är det något med min cykel som är knasigt eller varför blir det så?
Testdag 23/9 denna gång! Heja oss alla. Jag ska försöka bara stå ut och hålla mig ovanför vattenytan. Tur att tankens kraft inte påverkar resultatet, bara måendet längs vägen dit.
-
Oj vad sjukt att det plötsligt fanns massor på högra äggstock en! Håller tummarna att många blir befruktade och att många går att frysa!chislin skrev 2021-09-13 19:24:45 följande:
Idag var jag på mitt första äggplock, och det var verkligen en obehaglig upplevelse, lite värre än jag hade trott. Me, vad gör man inte?
Nu till det konstiga; på senaste ultraljudet i fredags (gjort på annan plats) konstaterade man att höger äggstock inte hade reagerat alls på stimulering, det fanns ingenting där medan det på den vänstra fanns 7 st. Så idag upptäcker läkaren och jag till vår stora förvåning att det är hela 12 stycken på den högra! Hon fick ut sammanlagt 19 ägg?. Hon var ganska förbryllad ?
Pga att jag har pco och det ju finns risk för överstimulering med så många rekommenderade hon att göra totalfrys och insättning nästa cykel. Jag är själv livrädd för att bli överstimulerad då jag haft en hemsk upplevelse av det tidigare?.
I alla fall, då ska man tydligen ha koll på sin ägglossning vid nästa cykel för att veta när insättning ska göras? Någon som har gjort så och hur har ni kunnat veta? (Ägglossningstest är ju också inte helt pålitliga när man har pcos)
Så skönt att få skriva av sig lite i en sådan här fantastisk grupp :)
Jag har också pcos och har väldigt sällan egen ägglossnig och då är det ju jättesvårt att veta så jag fick göra insättning i stimulerad cykel. Fick då börja med primolut nor för att starta en mensblödning och på första blödningsdagen började jag med progynon (östrogen) för att få livmoderslemhinnan att växa till sig. Då kollar de med vul och planerar återföring när slemhinnan är tillräckligt tjock. Så om du har oregelbundna cykler så säg det till dem så kanske de kan planera för en stimulerad återföring?
Hoppas det var till någon hjälp! -
Oj vad tråkigt att höra.. Vid mitt ET kom det brunt blod ca 3 dagar innan testdagen och fortsatte till jag slutade med lutinus då det kom mer vanligt blod eller vad man säger..apan95 skrev 2021-09-14 08:44:27 följande:
Tog ett test i morse och nu var det helt blankt. Så antagligen har något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen. Fick även lite ?brunt? på lutinuspinnen nu så antar att mensen egentligen bara vill tränga igenom.
Men visst måste man fortsätta med lutinus fram till testdagen? har ni fått mensen direkt när ni slutat sen?
Lycka till ni andra och tack för all pepp denna omgången <3
Håller tummarna att det går nästa gång! <3 -
Wow det är ju ett fantastiskt resultat! Det kommer säkert bli många blastocyster till frysen för er del, håller verkligen tummarna för det!chislin skrev 2021-09-14 09:32:44 följande:
Tack för svar :)
Jag ska absolut kolla upp om jag kan få en stimulerad cykel, låter ju klart säkrast. Fick veta nyss att 3/5 (icsi) och 11/14 (ivf) blev befruktade så det känns bra!
På mitt ÄP fick de ut 10 ägg, 7 mogna och 4 blev befruktade och utav de 4 blev ett återfört på dag 2 och endast ett av de andra gick att frysa. Så ert resultat är ju fantastiskt!
Ja kolla upp det, du ska ju liksom inte behöva gå och vänta på en ägglossning som aldrig kommer! Skitjobbigt att hålla på med de där jäkla stickorna hela tiden, har lagt en förmögenhet på att försöka spåra min älskade.. ;) -
Jag tror inte du ska ge upp hoppet ännu! Jag plussade förra helgen på RD 11 med en 5 dagars blasto, alltså 16 dagar efter befruktning och då var strecken extremt svaga.. Jag hade inga symptom och har fortfarande inga symptom förutom att jag kissar mer.. ;) var helt säker att det inte hade tagit sig men nu har testen bara blivit starkare, så jag tror verkligen inte att man ska ge upp hoppet och vänta tills att ta ut något förrän test dagen! Håller mina tummar! <3Inalina skrev 2021-09-17 10:45:17 följande:
hej! då ligger vi nästan i fas, jag är på RD 9 med ett 2 dagars.
jag känner dock inte mkt alls men mår bra i övrigt.
dock tror jag inte det tagit sig för mig då jag tjuvtestat i några dagar nu och fått ganska blanka tester. när tänkte du testa?
-
Vad skönt! Grattis! Jag gjorde samma sak eftersom att jag bör vara i vecka 5 + 1 men på mitt test stod det fortfarande 2-3 så just nu känns det superjobbigt... Har hållit koll med vanliga stickor också och de har ökat så blev så förvånad över CB testet.. Usch vad såna här grejer kan första hoppet för en, man borde ju bara skita i att testa hela tiden.. Jag fick inte tid för vul förrän 18/10 vilket också känns som en evighet. Men stort grattis att det går åt rätt håll för dig, håller tummarna också för alla er andra! <3Frida123123 skrev 2021-09-18 17:18:15 följande:
Tagit ett nytt grav test bara för att vara säker. Än håller det i sig. Nu 3 + på det digitala testet så det är som det ska so far. Så långt innan vul. Håller tummarna för alla ruvare, men många av er börjar närma er!
-
Om jag räknat rätt så borde jag vara i vecka 10 (9+3) så det känns väldigt sent tycker jag. Jag hade återföring 1/9 så två dagar efter sig då. Nä jag vet att jag inte borde oroa mig över en sådan sak eftersom hormon nivåer kan variera men nu kommer det även blod på lutinus-pinnen så mitt hopp börjar verkligen dala.. Jävla skit alltså.. Jag har inte haft något symptom förutom lite öm i brösten och att jag kissat lite oftare, men jag tar ju både lutinus och progynon..Frida123123 skrev 2021-09-18 21:35:49 följande:
Är du i vecka 9 vid tidpunkt för vul? Dom brukar väl göra det däromkring iof. Hos oss vecka 8, men det är kanske beroende på tider etc. Ja, jag vet att du oroar dig men att testet inte visar 3+ ännu tror jag inte är någon fara. Jag är några dagar före dig också tror jag. När var din insättningsdag? Min var 30/8 med 5 dagars. Har du några symptom? Jag har bara lite ont i brösten, trött, ont i ryggslutet. Väntar lite in illamåendet, men jag förstår att alla inte får det och att det är normalt. Men, just nu hoppas jag på det för att få känna andra riktiga symptom. Man ska vara försiktig med vad man ber om, jag vet :). Lycka till du med och grattis!
-
Tack för peppande ord! Jag ringde klinikens jourlinje igår och läkaren sa precis som du att det kunde vara lutinusen som skapade blödning. Hon sa att jag skulle kolla upp det via gynmottagning om blödningen blev kraftigare och att det kom så pass mycket att det syntes i trosan. Känns dock som att det avtagit så jag avvaktar och ser. Usch vilken konstant stress och oro detta medför alltså, man ska ju vara glad när man äntligen plussat! Jag tror inte att jag kan få en annan tid för kliniken ska flytta, så tror det kan vara därför jag fick en så sen tid, de vill väl inte göra det för tidigt heller..Fogeln skrev 2021-09-19 11:06:59 följande:
Det är fullt förståeligt att du är orolig men förhoppningsvis så är det ingen fara. Lutinus irriterar slemhinnorna och kan orsaka mindre blödningar och hormonnivåerna är olika hos alla personer. Risken finns såklart att det är missfall på gång, men det är ännu mer sannolikt att det handlar om att dina nivåer inte ökar jättesnabbt och att den där pinnen med tillhörande tabletter börjar irritera slemhinnorna.
Förhoppningsvis jobbar kroppen på med en graviditet precis som den ska.
Finns det någon chans att du kan få ditt vul tidigarelagt om du berättar för kliniken om hur du mår och känner? De brukar ju ofta försöka ta in mående och önskningar när de bokar in och planerar upplägg så förhoppningsvis kan du få komma lite tidigare.
Men som sagt, tack för peppen och dina svar! -
Hej! Tack så mycket för fina ord! Ja konstant oro med ett MA i bagaget så vet man hur fel det kan gå och att det är mycket som ska gå rätt efter ett plus för att det ska gå vägen! Jag går och känner efter hela tiden och jämför med när jag var gravid sist, hade mycket mer symptom då och det stressar också en..Inalina skrev 2021-09-20 09:41:14 följande:
Hej vännen, jag hoppas att allt går vägen för dig! Vet hur stor oron är även efter att man har plussat, jag blödde några omgångar mellan v 5 -v10 när jag var gravid och allt gick bra så det kan vara helt normalt för vissa. Hoppas det inger lite hopp och att du inte blöder så mkt. För mig rann det t.o.m. i toaletten i bland. Stor kram! Ditt första VUL verkar vara väldigt sent bokat då de flesta kan se hjärtslag i v 7 dvs 6+3 och framåt, så om du kan skulle jag försöka boka in det tidigare. de kan ju ha kollat fel på kalendern!
Kram!
Skönt att höra från flera att det är vanligt att blöda, tror att det har slutat så det är iallafall väldigt skönt. Ja jag vet att mitt vul är super sent, blev väldigt lite förvånad när jag fick tiden. Pratade med barnmorskemottagning för att få någon som har koll på min sköldkörtel och även de tyckte att det lät sent för ett tidigt ultraljud.. Så jag får kanske kolla upp det.
Läste att det fortfarande inte dykt upp två streck för dig, så tråkigt... Även om det är din 3e IVF så ge inte upp!!! Jag hållet mina tummar in i det sista nu och hoppas att blodprovet visar positivt!
Kram!!