Livetutandig skrev 2021-06-21 12:52:43 följande:
Jag ska ta blodprov på torsdag och sen blir det ev vul på måndag 28/6 lite beroende på vad provet visar. Ja jag kan hantera panikattackerna bättre. Nu spänner det och drar lite i magen, men har bara tagit två sprutor än så mer lär det nog kännas, haha.
Åh en befinner sig på plats nu, vad spännande. Ja gå på händer kan vara en god idé haha. Tiden lär gå riktigt långsamt just nu men tiden kommer ändå fortsätta gå. Jag hoppas att detta leder till ett plus om ett par veckor. Håll mig uppdaterad :)
Vad spännande, varför blodprov och inte vul? Så skönt att det blivit bättre med måendet, håller tummarna att det håller i sig. Åh men spänningar låter ju ändå bra tänker jag, kan ju hoppas att det är äggstockarna som reagerar!! Vad skönt att du slipper fyremadel sprutan, kanske bara är kort protokoll som man tar den, tror att den förhindrar ägglossning.. För jag fick ta ovitrelle också 36 h innan äggplock! Den har jag dock fått väldiga graviditet symptom av, vilket är lite jobbigt.. Ont i brösten och luktsinnet och smakerna har ändrats, samma som jag kände i ca vecka 6 när jag var gravid... Men man kan ju hoppas att dessa hormoner gör det extra trivsamt där inne, även om det känns jobbigt att typ känna sig gravid fast man inte är det.
Ja vi håller också tummarna, men vågar inte hoppas på för mycket... Har för mig att det är typ 20 % chans att ett befruktat ägg leder till graviditet, så jag känner att jag hellre har realistiska förväntningar än att betrakta nig själv som gravid redan.. När jag fick MA fick man ju massa funderingar om varför fostret inte utvecklades som det skulle och om jag hade gjort något fel etc. Och då så barnmorskan som hjälpte mig med behandligen att det är så många olika saker som ska klaff
Livetutandig skrev 2021-06-21 12:52:43 följande:
Jag ska ta blodprov på torsdag och sen blir det ev vul på måndag 28/6 lite beroende på vad provet visar. Ja jag kan hantera panikattackerna bättre. Nu spänner det och drar lite i magen, men har bara tagit två sprutor än så mer lär det nog kännas, haha.
Åh en befinner sig på plats nu, vad spännande. Ja gå på händer kan vara en god idé haha. Tiden lär gå riktigt långsamt just nu men tiden kommer ändå fortsätta gå. Jag hoppas att detta leder till ett plus om ett par veckor. Håll mig uppdaterad :)
Åh vad spännande, låter ju ändå bra att du har känningar.. Säkert äggstockarna som reagerar på hormonerna! Varför blodprov och inte vul direkt? Skönt att måendet är bättre, håller tummarna att det håller sig lugnt!! <3
Ja det är spännande och vi håller tummarna! Dock vågar vi inte hoppas på för mycket utan försöka ha lite realistiska förhoppningar.. Har för mig att det är typ 20 % chans att ett befruktat ägg leder till graviditet, så jag känner hellre att jag har realistiska förväntningar än att betrakta mig själv som gravid.. Kanske låter som en negativ inställning men jag känner att det nog är lättare att hantera ett minus om man inte har skyhöga förhoppningar. När jag fick MA så fick jag en massa funderingar om varför fostret inte hade utvecklats som det skulle och om jag kunde gjort något annorlunda.. Fick då prata med en barnmorska som sa att det är så många saker son ska klaffa under hela processen och att det egentligen är ett mirakel att det blir en bebis. Så det är väl lite där jag är, att om vi får en bebis så kommer det vara ett mirakel.