• Dibella

Vi som startar ivf behandling 2021

Var på VUL idag, ena äggledaren var trög denna cykeln, så där fanns inga blåsor. Och på andra fanns det 3 blåsor som var redo att plockas, så blir trigger imon och plock på torsdag redan, på CD 11. Återföring av två embryon på lördag (om det blir några).

Vi hade egentligen ett bröllop vi skulle på lör-sön, då vi inte trodde att plocket skulle ske så tidigt, utan snarare nästa måndag, då de andra stimuleringar skett runt dag 14-15 Obestämd får hoppas det löser sig ändå. Speciellt när vi lagt ut så mycket pengar, på både IVFen och bröllopet vi ska till, så vill man ju inte skippa någon av det.  

• Dibella

Andrasladdis - Konstigt att du inte kunnat skriva, borde stå någonstans om du varit blockad? Tycker FLs hemsida är oerhört buggig, får skicka samma inlägg 50 gånger innan det publiceras pga errormeddelande? Men det börjar ju gå åt de nervösa dagarna nu för dig, håller verkligen alla tummar och tår för att det går vägen {#emotions_dlg.flower} Symtom måste inte finnas för att det ska gro något där inne!

Always choklad - Tack! Måste inte finnas mycket tecken för att det ska vara ett plus, så hoppas hoppas {#emotions_dlg.flower} Officiell testdag nästa vecka då?

• Dibella
    Frida123123 skrev 2022-08-15 21:17:09 följande:

Kapar tråden lite :). Jag har varit aktiv i tråden tidigare och gjorde ett inlägg för en tid sedan där jag delade med mig att jag var gravid efter 2,5 års försök med ivf. Är över 40 år och  då kan det bli lite knepigare. Efter misslyckade försök och 2 missfall så ledde denna sista insättning till ett barn. I torsdags föddes vår son, 3,7 kg, 50 cm lång. Helt bedårande söt! Efter misslyckad igångsättning blev det sedan ett halvt akut kejsarsnitt som gick bra ändå. 

Nu hemma efter en vecka på sjukhus. Helt overkligt. Nu börjar nya utmaningar med amning, sömnlöshet :). Men självklart värt det! En dock övergångsfas, från att vara gravid till nu mamma:). Jag känner till ett flertal av er i tråden och önskar er ALL LYCKA med denna process. Ge INTE upp! Jag hejar på i bakgrunden! 

Va fint att det blev just han för er tillslut {#emotions_dlg.flower} grattis.
  • Dibella
    Always choklad skrev 2022-08-15 20:09:34 följande:
    Hej nä ska ta blodprov i vevkam det går och se redan nu tydligen, men sen får jag resultatet först veckan därpå verkar det som. 

Spännande sätt att gå tillväga, då vet dom innan er då. Kommer du klara av att hålla dig från att testa?

Clemmentina skrev 2022-08-15 21:42:47 följande:

@Dibella Åh redan äggplock. Hoppas på att det är tre guldägg och att du får tillbaka två på lördag. Vilken otur när saker händer samtidigt! Hoppas ni får ihop båda. 

Tack {#emotions_dlg.flower} ja väldigt typiskt. Min sambo ska vara bestman och det är halvvägs genom sverige med övernattning. Men vad för man inte för ett eventuellt barn Drömmer verkar landa i att sambon får åka själv, jag missar vigseln pga insättning och får sen kasta mig på ett tåg för att vara med på festen iallafall.

• Dibella
    Inalina skrev 2022-08-16 10:34:45 följande:
    hej! stort grattis till sonen! Hjärta så underbart att han äntligen är här, så efterlängtad! Jag fick också min son på 3,7 kg den 21 juli! allt gick fort denna gången (var ju andra barnet) och det var sjukt häftigt då jag fick föda honom i en förlossningspool. (kan varmt rekommendera!!) 

jag önskar så stort lycka till till er andra i tråden, ser att flera ruvar/sätter igång just nu{#emotions_dlg.flower} ni är så starka allihopaSolig stor kram från mig!
    Grattis till ert fina barn Hjärta låter som ni hade en fin förlossning, hoppas ni alla kommer ha det supergott framöver och bjuter av den sommar som är kvar.
  • Dibella

Äggplock nr 4 idag, nog den trökigaste jag gjort hittils. Den bästa äggstocken med de 3 mogna blåsorna gömde sig bakom tarm och livmoder så det kallades in folk som fick häva sig på magen men tillslut togs beslut att köra nålen genom livmodern, inte det roligaste men funkade. Dock fick de inte alla 3 blåsorna.

Men vi fick ut 4 ägg! Det hade vuxit 2 små blåsor på vänster sida (som nog kommer vara omogna) och 2 från den mogna sidan med 3 blåsor.

Så hoppas på det bästa här, hoppas att i alla fall få 2 åter på lördag, värsta fall bara en Glad Nu håller vi tummarna för att detta är sista äggplocket någonsin!

• Dibella
    Always choklad skrev 2022-08-19 08:47:51 följande:

Moment of truth, nu har jag varit och tagit mitt blodprov..

Åh, spännande! Men du får inget veta fören nästa vecka? Håller tummarna för fina siffror.{#emotions_dlg.flower}
  • Dibella

Utav 4 ägg är 3 befruktade, så två ruvar jag på nu och 1 ska odlas vidare. Förstår inte hur bra det går trots så få ägg, nu ska de bara fastna!
    Behövde gå på toa direkt efteråt och såklart kommer nojan att man pressat ut dem, trots att de inte är rimlig oro haha.

• Dibella
    Kronärtskocka skrev 2022-08-20 20:59:57 följande:
    Åh! Så roligt med två och en på odling. Håller tummarna! ( Gillar liknelsen att livmodern är som två pannkakor med ett sandkorn emellan. Ingen risk att något åker ut. )
    Bra liknelse, får hoppas de ligger väl inbäddade! {#emotions_dlg.flower}
    AndraSladdis skrev 2022-08-20 21:11:50 följande:
    Så fantastiskt att 3 utav 4 utvecklas vidare. Nu håller vi tummarna hårt! Och nej, man pressar inte ut den fast jag vet att man kan få för sig allt möjligt. Jag brukar t.ex. i hemlighet oroa mig för att blodförtunnande sprutor på magen träffar  livmodern. :)
    Ja man får helt orimliga tankar ibland, trots att man logiskt vet att saker inte funkar så {#emotions_dlg.flower}
    Clemmentina skrev 2022-08-20 23:09:03 följande:

@diabella - fantastiskt resultat och spännande att du fick två tillbak nu. Håller tummarna! 

Tack {#emotions_dlg.flower}

• Dibella
    AndraSladdis skrev 2022-08-22 08:32:22 följande:

Testdag i dag och visst är det ett plus men verkar tyvärr ha blivit en kemisk då mina tester har konsekvent minskat i styrka de senaste dagarna. Det digitala var 2-3 veckor i fredags och även i går, men har sjunkit till 1-2 veckor i dag och även alla andra tester är väldigt svaga nu. På ett sätt bättre att det tar slut nu i början än i vecka 11 som det brukar och nu känner jag att vi har åtminstone testat detta med ED och fått bekräftat att det finns någon livmoderfaktor här och våra egna embryon kan vara helt ok att använda. Får se när och hur det blir.

Så ledsen för din skull Hjärta, måste vara oerhört påfrestande att få plus på plus som inte håller i sig. Den positiva som du säger är att då kan egna embryon användas! Hoppas att de kan komma på vad med livmodern som behöver lite hjälp på traven för att kunna behålla ert inför nästa omgång.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021