• Ju mer ju bättre

Regeringens el-fiasko

I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.

Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.

• Svar på tråden Regeringens el-fiasko
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-05-09 21:44:56 följande:
    Blomgren-intervjun på Riks fick jag upp när jag gjorde olika sökningar om vindkraftens ekonomiska resultat. När jag hade sett videon försökte jag hitta motsvarande från andra media (alltså relaterat till Sandströms och Kleinbecks rapport) och jag länkade i samma inlägg till de jag hittade.
    Dela gärna med dig om du hittar något mer om detta som jag har missat. 

Du ställde en fråga med utgångspunkten att Blomgren inte syns till i etablerad media.
    I ett senare inlägg hävdar du att Blomgren visst förekommer i etablerad media, vilket står i motsats till din tidigare formulerade fråga, så du har fel i antingen det ena eller det andra.
    Nej, 

Jag ställde en fråga om varför _du_ inte hittade det du _sökte_ efter i _trovärdig_ media.

Var den frågan också för abstrakt? Det finns många bottnar i den frågan, en frågeställning om dig, en frågeställnin gom vad du säker efter, en frågeställning om inte trovärdig media och hur det kommer sig att du återkommande länkar till media som sysslar med desinformationsspridning, konspirationsteorier och alternativa fakta samt att det i dina inlägg återkommande förekommer spekulativa påståenden som hålls för sanna, inte helt olika det som sprids av mindre trovärdig media som sysslar med desinformation, konspirationsteorier och alternativa fakta.

Du pratar om Blomgren, jag pratar om dina inläggs källor och källornas saknade trovärdighet, 
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-05-09 21:58:11 följande:
    Nej, 

Jag ställde en fråga om varför _du_ inte hittade det du _sökte_ efter i _trovärdig_ media.
    Dina exakta formuleringar:
    Padirac skrev 2024-05-09 18:22:07 följande:

Har du funderat på varför du inte hittar Blomgren på andra plattformar är de som sprider desinformation, konspirationsteorier och alternativa fakta,Tom?

Padirac skrev 2024-05-09 19:23:31 följande:

Det är du som målat in dig i RIKS och swebbTVs hörn och måste försvara dem då du inte hittar Blomgren i någon annan media. 

Detta tolkar jag som att du insunerar att Blomgren i stort sett bara figurerar i alternativmedia du anser är opålitlig.

...eller är det just intevjuer med Blomgren och andra som inte bekräftar din världsbild som avgör vilka media du litar på och inte?!

• klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-09 21:44:56 följande:
    Blomgren-intervjun på Riks fick jag upp när jag gjorde olika sökningar om vindkraftens ekonomiska resultat. När jag hade sett videon försökte jag hitta motsvarande från andra media (alltså relaterat till Sandströms och Kleinbecks rapport) och jag länkade i samma inlägg till de jag hittade.
    Dela gärna med dig om du hittar något mer om detta som jag har missat. 

Du ställde en fråga med utgångspunkten att Blomgren inte syns till i etablerad media.
    I ett senare inlägg hävdar du att Blomgren visst förekommer i etablerad media, vilket står i motsats till din tidigare formulerade fråga, så du har fel i antingen det ena eller det andra.

Riks är en propaganda kanal för SD och trollfabriken som SD har nära samarbete med.
    Finner du det inte rätt udda att du så frenetiskt försvarar desinformations media.

Och finner du det inte intressant att du bara hittade det du postade på just riks?

Jag börjar luta åt slutsatsen att du sakta men säkert dras ned i kaninhålet där saklighet och fakta inte längre får existera.
    För du "insåg" problemet med Riks, men ändå skaffade du inte en mer trovärdig källa än en känd DESINFORMATÖR.

Finner detta oerhört intressant och din utveckling det senaste.
    Och inser nu vart du fått din desinformation ifrån om reaktorerna man inte renovera pga stora förluster och dyra reparationer.
    Och speciellt när viss fakta inte får existera.

Lika väl som dålig lönsamhet för vindkraft är värre än ingen lönsamhet på säkert ett decennium eller mer för kärnkraftverk.
    För vem kan skriva så sjukt tokig sak och när mer energi är den viktiga, det berättar något har gått allvarligt fel.
    Och nu vet vi att det är ställen som Riks som får dig skriva dessa konstigheter.

Tom Araya skrev 2024-05-09 22:20:44 följande:

Har du funderat på varför du inte hittar Blomgren på andra plattformar är de som sprider desinformation, konspirationsteorier och alternativa fakta,Tom?

Detta tolkar jag som att du insunerar att Blomgren i stort sett bara figurerar i alternativmedia du anser är opålitlig.

...eller är det just intevjuer med Blomgren och andra som inte bekräftar din världsbild som avgör vilka media du litar på och inte?!

Riks är opålitliga vet vi nu med kalla faktas reportage.
    Och att du inte hittar samma i annan media, det måste väl berätta en del för dig då.
    Eller?

Eller har du inte den intellektuella kapaciteten att se skillnad på fakta och desinformation?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-05-09 22:20:44 följande:

Ja, det tolkar _du_ det som.

Men det är inte det jag skriver, läs inlägget jag citera här igen.
    Nej, 

Var den frågan också för abstrakt? Det finns många bottnar i den frågan, en frågeställning om dig, en frågeställnin gom vad du säker efter, en frågeställning om inte trovärdig media och hur det kommer sig att du återkommande länkar till media som sysslar med desinformationsspridning, konspirationsteorier och alternativa fakta samt att det i dina inlägg återkommande förekommer spekulativa påståenden som hålls för sanna, inte helt olika det som sprids av mindre trovärdig media som sysslar med desinformation, konspirationsteorier och alternativa fakta.

Du pratar om Blomgren, jag pratar om dina inläggs källor och källornas saknade trovärdighet, 

• Tom Araya
    Padirac skrev 2024-05-09 22:37:01 följande:
    Ja, det tolkar _du_ det som.

Men det är inte det jag skriver, läs inlägget jag citera här igen.
    Nej, 

Även om jag skulle ha tolkat dig fel så ställer du en fråga med utgångspunkt i något som inte stämmer, vilket du själv bekräftar.
    Du får omformulera din fråga.
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-09 22:40:06 följande:
    Även om jag skulle ha tolkat dig fel så ställer du en fråga med utgångspunkt i något som inte stämmer, vilket du själv bekräftar.

Använder man riks och inte hittar det man vill posta någon annanstans, så är det något som inte stämmer.

Kanske du lär dig något till nästa gång och inte använda trollfabrikers desinformation och istället hittar det på mer trovärdiga medier.
    För du måste väl förstå om du bara hittar det på ett desinformation media som riks och ingen annanstans att något är fel, eller???

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-05-09 22:40:06 följande:
    Vad har jag bekräftat annat än att jag finner det mer än anmärkningsvärt att du delar länkar till media som är direkt ansvariga för trollfabriker, sprider desinformation, konspirationsteorier och alternativa fakta?

Padirac skrev 2024-05-08 21:51:35 följande:
    Men för helsike Tom!
    Delar du material från RIKS som just i dagarna med all rätt likställts med att använda samma metoder som RT och sputnik - både svartlistade och censurerade för att sprida desinformation
    Blomgrens åsikter finns att dela från andra ställen - men välj för allt i världen inte de andra Putinkramarna och konspirationsteoretiska webbtv.
    Har du någon gng själv reflekterat över varför det material du helst delar till största del kommer från de som sprider desinformation, konspirationsteorier och är fascismvänliga?
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-05-09 22:49:07 följande:
    Har du någon gng själv reflekterat över varför det material du helst delar till största del kommer från de som sprider desinformation, konspirationsteorier och är fascismvänliga?
    Belägg för detta?

...och så återupprepar jag frågan om vilka media som är pålitliga och varför, eftersom de med detta påstående har blivit väldigt få?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-09 23:06:01 följande:
    Belägg för detta?

...och så återupprepar jag frågan om vilka media som är pålitliga och varför, eftersom de med detta påstående har blivit väldigt få?

Bevisa det genom multipla källor, går inte detta.
    Ja, då berättar det att du är lurad.

• Tom Araya
    klyban skrev 2024-05-10 11:29:08 följande:

Bevisa det genom multipla källor, går inte detta.
    Ja, då berättar det att du är lurad.

Nu är det du som har påstått något och ombeds att styrka det.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko