• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Perzika

Hej alla!

Hur går det för er, har alla flyttat till Facebook nu?

Jag har ?outat? mig för hela jobbavdelningen nu så det känns bra! Har en mage som inte går att dölja... :)

Har RUL den 23 mars - gissar att ni har runtomkring nu i mars också? Hur går det för er? Något som gjort RUL redan?

• isabelle81
    Perzika skrev 2021-03-14 07:53:30 följande:

Hej alla!

Jag har ?outat? mig för hela jobbavdelningen nu så det känns bra! Har en mage som inte går att dölja... :)

Har RUL den 23 mars - gissar att ni har runtomkring nu i mars också? Hur går det för er? Något som gjort RUL redan?

Vad kul :) jag berättade efter kub :) RUL 30/3! Börjat känna lite små rörelser också :) Nej jag är bara här inte på fb :)
  • Elvii91

Hej alla!

Hej!

Jag är kvar här, inte flyttat till fb.

Åh vad härligt! Skönt att kunna bara få vara på jobbet utan att känna att man måste dölja magen. Jag har bara berättat för chefen än så länge men jobbar helt hemifrån så det är ganska enkelt att dölja magen för kollegorna.

Jag har RUL 6 april. Känns som att det är såå lång tid kvar. Längtar så och hoppas innerligt att bebis mår bra. Ska du/ni ta reda på kön?

Igår kväll när jag lagt mig fick jag som ett sug i magen, kändes typ som att jag hade en dammsugare i magen.. någon som känner igen det? Googlade lite och funderar på om det kan ha varit sammandragningar som jag kände?
  • Holy93

Hej alla!

Jag är både här och på fb, har rul imorgon :) är vecka 20 (19+0) nu

Har berättat för både chefen och mina nattkollegor vet, har även lagt ut en bild på mig i en tröja där det står "Mom, baby loading 2021" så de alla kan ju se om de vill haha
  • Undrar

Är bara här och läser men skulle vilja vara med i en hemlig fb grupp då vi ej gått ut med det helt ännu ????

• tjoppan
    Holy93 skrev 2021-03-15 11:09:53 följande:

Jag är både här och på fb, har rul imorgon :) är vecka 20 (19+0) nu

Har berättat för både chefen och mina nattkollegor vet, har även lagt ut en bild på mig i en tröja där det står "Mom, baby loading 2021" så de alla kan ju se om de vill haha

Hur har det gått på RUL idag? :)

Jag är kvar här i gruppen. Har RUL på fredag, då är jag i v.20 (19+4).

Vi har berättat för barnen, våra familjer, några få vänner, närmsta grannarna, och några arbetskamrater. Får se om vi går ut med något på FB eller Instagram efter RUL, eller om resten bara får veta det när de ser min mage :)
  • Seven Costanza

Var på RUL i onsdags - allt var bra men blev tyvärr inofficiellt tillbakaflyttad tre dagar så BF 6/8 istället för 3/8. Hoppas ändå att det blir tidigare för jag brukar börja jobba runt den 7/8 och jag har redan ett barn som fyller år på första arbetsdagen efter jullovet så det vore så himla typiskt om det ska vara så med båda barnen med den födelsedagsstressen precis när man har uppstart på jobbet.

Sedan var det faktiskt väldigt känslomässigt efter RUL för jag var SÅ säker på att det var en pojke eftersom jag mått exakt likadant som med sonen, men det är en flicka. Vi kommer att ha 5,5 år mellan barnen så jag har tänkt att det vore en större förhoppning om nära relation med ett syskon av samma kön, och när vår son har pratat om syskon har han bara pratat om att han vill ha en lillebror. Klart att jag förstår att det inte måste bli bättre relation med samma kön men kändes ändå som att luften gick ur mig för jag var som sagt SÅ säker och i mitt huvud har jag målat upp det som en lillebror. Är lite rädd nu helt ärligt att sonen på fem år inte ska bli glad så vi har fortfarande inte berättat för honom eller för våra föräldrar/vänner. Bara chefen och två nära kollegor som vet. Någon som varit i den sitsen - hur bemöter man ett barn om hen inte blir glad över nyheten att få ett syskon?

• Holy93
    tjoppan skrev 2021-03-16 19:27:42 följande:

Hur har det gått på RUL idag? :)

Jag är kvar här i gruppen. Har RUL på fredag, då är jag i v.20 (19+4).

Vi har berättat för barnen, våra familjer, några få vänner, närmsta grannarna, och några arbetskamrater. Får se om vi går ut med något på FB eller Instagram efter RUL, eller om resten bara får veta det när de ser min mage :)

Allt såg normalt ut, fick framflyttad bf till 10/8 istället för 8/8 :) Fick reda på att vi väntar en pojke! Tror killen blev lite besviken då han gärna vill ha en dotter, men det lägger sig nog haha
  • isabelle81
    Seven Costanza skrev 2021-03-16 20:30:25 följande:

Var på RUL i onsdags - allt var bra men blev tyvärr inofficiellt tillbakaflyttad tre dagar så BF 6/8 istället för 3/8. Hoppas ändå att det blir tidigare för jag brukar börja jobba runt den 7/8 och jag har redan ett barn som fyller år på första arbetsdagen efter jullovet så det vore så himla typiskt om det ska vara så med båda barnen med den födelsedagsstressen precis när man har uppstart på jobbet.

Sedan var det faktiskt väldigt känslomässigt efter RUL för jag var SÅ säker på att det var en pojke eftersom jag mått exakt likadant som med sonen, men det är en flicka. Vi kommer att ha 5,5 år mellan barnen så jag har tänkt att det vore en större förhoppning om nära relation med ett syskon av samma kön, och när vår son har pratat om syskon har han bara pratat om att han vill ha en lillebror. Klart att jag förstår att det inte måste bli bättre relation med samma kön men kändes ändå som att luften gick ur mig för jag var som sagt SÅ säker och i mitt huvud har jag målat upp det som en lillebror. Är lite rädd nu helt ärligt att sonen på fem år inte ska bli glad så vi har fortfarande inte berättat för honom eller för våra föräldrar/vänner. Bara chefen och två nära kollegor som vet. Någon som varit i den sitsen - hur bemöter man ett barn om hen inte blir glad över nyheten att få ett syskon?

Vad härligt att allt var bra :) Grattis! Jag är helt inställd på en tjej till (har två av varje men tjej nu senast 2019) Mina stora barn önskar sig en lillebror medan jag och mannen nog tror att tjej blir roligare för lillan ;) Jag hoppas bara allt är bra på RUL nu, ska dit 30/3 och är rätt nervös faktiskt.
  • Seven Costanza
    isabelle81 skrev 2021-03-17 21:41:00 följande:

Vad härligt att allt var bra :) Grattis! Jag är helt inställd på en tjej till (har två av varje men tjej nu senast 2019) Mina stora barn önskar sig en lillebror medan jag och mannen nog tror att tjej blir roligare för lillan ;) Jag hoppas bara allt är bra på RUL nu, ska dit 30/3 och är rätt nervös faktiskt.

Tack så mycket - jag ska bara vänja mig vid tanken att det blir en lillasyster och har börjat fundera mer på namn och sådär, men känns fortfarande konstigt eftersom jag tyckte att jag visste preciiis att det var en pojke . Jag var också rätt nervös inför RUL och där vi går får mannen faktiskt följa med trots pandemin, men sedan hade vi i sista stund ingen barnvakt så det blev lite oroligt för mig, mer än jag hade tänkt. Hoppas allt går bra för er på RUL!
Svar på tråden BF Augusti 2021