Hej tjejer!
Det är lite skralt i tråden, läser alltid på kvällarna men när jag ska svara så får jag inte fram några mellanslag så alla ord sitter ihop och går inte att läsa...
Nu har jag varit på KUB i början av veckan! Jättekul att jag fick en barnmorskan som var under upplärning för just KUB så jag fick passa på att kolla in min bebis medan hon och hennes mentor "övade" på att ta rätt mått. Som den sprattlade!
Såg jättebra ut och jag fick låg risk, jag hade ju googlat en massa innan för det var ju ingen som sagt att man mäter en spalt med vätska.... Var lite nojig just för att jag googlat och fått fram någon sannolikhetssiffra för någon med min ålder (38) men där kanske man skulle låta bli.
Försökte fråga om kön men hon sa att man inte riktigt såg det i den veckan (13).
Skulle ni kolla kön? Vi tänkte inte det först men vi båda har ändrat oss, jag tror också att jag då tänker för mycket av vad det är för kön under förlossningen medan att jag istället bara vill "njuta" av hela förloppet eftersom man väntar på henne eller honom. Jag respekterar ju att folk såklart känner olika.
Vi har fortfarande inte berättat för någon, men träffar man mig ser man min kula. Har lite ångest att berätta för chefen, jag tycker inte om att sätta någon i klistret, men nej jag är ju inte oumbärlig hahah
Min riktiga ångest är däremot för min egen mamma. Hon har alltid åsikter och genom åren blir det hellre att jag undviker att berätta saker. Vi har en "bra" relation och pratas vid varannan vecka men just jobbigare grejer som jag vet vad hon redan kommer tycka sopar jag gärna under mattan. Sa jag att jag var 37 år eller? hahahaha