• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • isabelle81
    Perzika skrev 2021-02-01 21:38:17 följande:

Hur mår ni där ute?!

KUB-UL för mig i nästa vecka - kunde man se kön få förresten?

Fick hålla min kompis 3 veckors baby i helgen, OMG sötchock!!

Jag mår bra :) Är SÅÅÅÅ trött! Menar tröttare än en nyförlöst så ja alla ni som har barn förstår vad jag menar. Det är helt otroligt. Inte upplevt det SÅ himla påtagligt innan. Eller så har jag förträngt ;) Får nog säga att mitt kvällsillamående börjar försvinna :) Tror snart jag blir piggare. Det är iaf vad jag sagt till min man haha. Han e van som tur är :)

Var på privat UL 26/1 och då såg allt perfekt ut, 10+0 :) Bokat inskrivning på mvc också så ska dit på torsdag. Blir nog blodprover och en tid till kub ganska så snart. Är lite fundersam ang kub med tanke på min ålder.

Skojar du om man blir sugen :) jag jobbar på BB :) :) Idag såg jag tre underbart fina pojkar se dagens ljus för första gången :)

Hur mår du och ni andra??
  • Seven Costanza
    Perzika skrev 2021-02-01 21:38:17 följande:

Hur mår ni där ute?!

KUB-UL för mig i nästa vecka - kunde man se kön få förresten?

Fick hålla min kompis 3 veckors baby i helgen, OMG sötchock!!

Jag mår jättebra! Hur mår du själv? Går in i vecka 15 på onsdag. Vår BM kollade inte upp kön på KUB utan sa att alla foster ser ut som pojkar så tidigt - har förstått att vissa härinne ändå har fått veta men den kliniken vi var på kanske har som policy att inte säga könet så tidigt. Jag hade hoppats att hon skulle kunna säga men det är bara att vänta.

10 mars har jag fått tid till RUL så det är en bit kvar. Då är jag 19+1 och jag tycker det känns ganska sent, jag mindes det som att det skulle vara i vecka 18 dvs 17+någonting.
  • Eliinaw

Jag fick inte heller veta kön. Hon vägrade kolla det....sen var hon inte den mest empatiska och sociala människa heller. Tror hon jobbat för länge på samma ställe skulle jav nog kunna tänka mig. Jag får iallafall vänta med att veta kön till den 15 mars.

Jag mår bra,allt illamående är borta och magen fungerar igen utan problem. Dock är jag väldigt trött, har riktiga humör svängningar och konstant halsbränna. Sen har jag konstant växtvärk i livmodern, men det har jag haft ända sen vecka 5.

• tjoppan

Jag var på KUB i måndags, fick inte heller veta kön. Hon ville inte ens försöka kolla det.

Så jag får gott vänta till RUL och hoppas på att bebis vill visa det då :) har tid den 19e mars, och kommer va i v. 19+4 då.

Lååång väntan kvar alltså :/

Iofs känns det som att tiden bara flyger iväg. Så snart är vi väl där :)

• Anonym (hoppfull)

Det är väl ändå väldigt ovanligt att de kollar efter kön så tidigt som under kuben. Gissar att det kanske fortfarande är lätt att se fel och istället för att ge ett svar som är långt från säkert väljer de att inte kolla?

Har kub om lite över en vecka. Vill mest bara veta att min bebis mår bra.

• Elvii91

Hej!

Jag hoppar gärna in här, hoppas det okej!

Jag är i vecka 11 (10+5) idag. Har följt er i tråden ett tag nu men inte skrivit något. Allt känns fortfarande overkligt, jag kan liksom inte förstå det och det känns så konstigt att bara skriva att jag är gravid. Jag är helt överlycklig!

Jag mår överlag rätt bra. Jag är trött, illamående och har ont i brösten. Under de senaste dagarna har jag haft väldigt ont i ena skinkan, det hugger och sträcker liksom, framförallt när jag reser mig och rör på mig. Väldigt jobbigt. Min barnmorska trodde det var någon nerv som kommit i kläm.

Har KUB inbokat om 2 veckor. Längtar så! Ser så mycket fram emot det och håller tummarna för att bebis är frisk där inne i magen.

Något som jag funderar en del på är när jag ska berätta för chefen? Jag tänker på planering och sånt. Hur tänker ni kring det?

• Anonym (hoppfull)
    Elvii91 skrev 2021-02-05 15:09:31 följande:

Hej!

Jag är i vecka 11 (10+5) idag. Har följt er i tråden ett tag nu men inte skrivit något. Allt känns fortfarande overkligt, jag kan liksom inte förstå det och det känns så konstigt att bara skriva att jag är gravid. Jag är helt överlycklig!

Jag mår överlag rätt bra. Jag är trött, illamående och har ont i brösten. Under de senaste dagarna har jag haft väldigt ont i ena skinkan, det hugger och sträcker liksom, framförallt när jag reser mig och rör på mig. Väldigt jobbigt. Min barnmorska trodde det var någon nerv som kommit i kläm.

Har KUB inbokat om 2 veckor. Längtar så! Ser så mycket fram emot det och håller tummarna för att bebis är frisk där inne i magen.

Något som jag funderar en del på är när jag ska berätta för chefen? Jag tänker på planering och sånt. Hur tänker ni kring det?

Grattis! Och välkommen =) 

kan vara falsk ischias? Jag hade det förra graviditeten och det kommer säkert komma tillbaka nu också när jag börjar jobba igen. Men för mig hjälpte det med massage regelbundet under graviditeten. Det va otroligt smärtsamt att lirka upp det där varje gång men det va det värt! 

Jag kommer berätta för min chef efter kub som jag har om ca 10 dagar. Förhoppningsvis kan min nuvarande vikarie fortsätta för mig i ett år till hehe. Egentligen har man ju ingen skylldighet att berätta om det förrän 2 månader innan bf men kan ju va juste att ge lite tid att hitta ersättare och i mitt fall behövs det troligtvis eskas pengar för en till säsonare nu iom att det inte är säkert att de kommer kunna räkna med mig i sommar om jag får lika härlig foglossning som sist. 

• Seven Costanza
    Elvii91 skrev 2021-02-05 15:09:31 följande:

Hej!

Grattis och välkommen hit! Jag är i v 14+2 nu och har gjort KUB med bra resultat. Jag känner ändå att det är så långt till augusti och det syns ingenting på mig som inte skulle kunna vara julmat och semlor så jag hoppas kunna vänta fem veckor med att berätta till efter att vi varit på RUL och hört att allt verkar bra. Det räcker alldeles tillräckligt att de får veta FEM månader i förväg som det ändå blir om jag berättar efter RUL. Om man har ett jobb där man kanske behöver bli omplacerad eller gå hem tidigt på gravidpenning är det förstås skillnad men jag kommer gå på sommarledighet vid midsommar ändå och sedan stannar jag hemma.
  • Elvii91
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-05 15:28:14 följande:

Grattis! Och välkommen =) 

kan vara falsk ischias? Jag hade det förra graviditeten och det kommer säkert komma tillbaka nu också när jag börjar jobba igen. Men för mig hjälpte det med massage regelbundet under graviditeten. Det va otroligt smärtsamt att lirka upp det där varje gång men det va det värt! 

Jag kommer berätta för min chef efter kub som jag har om ca 10 dagar. Förhoppningsvis kan min nuvarande vikarie fortsätta för mig i ett år till hehe. Egentligen har man ju ingen skylldighet att berätta om det förrän 2 månader innan bf men kan ju va juste att ge lite tid att hitta ersättare och i mitt fall behövs det troligtvis eskas pengar för en till säsonare nu iom att det inte är säkert att de kommer kunna räkna med mig i sommar om jag får lika härlig foglossning som sist. 

Grattis till dig med! (:

Okej, googlade lite och det skulle kunna vara falsk ischias. Idag gör det inte lika ont som senaste dagarna (peppar peppar ta i trä, haha). Ska ta det väldigt lugnt idag iaf!

Okej, ja, jag känner att jag börjar bli lite stressad över att jag snart måste/borde påbörja sånt som ska vara klart i höst och behöver få hjälp med lite styrning från min chef. Så jag kanske får berätta för honom efter kub om allt ser bra ut då. Men egentligen hade jag kanske velat vänta ytterligare några veckor. Jag får helt enkelt känna efter vad som stressar mig mest.

Jag har inte varit gravid tidigare så har aldrig haft foglossning eller liknande och har ju ingen aning om hur jag kommer må om några månader. Jag hoppas så klart att jag kan jobba så länge som jag vill men det är ju svårt att veta.
  • Elvii91
    Seven Costanza skrev 2021-02-05 15:54:32 följande:

Grattis och välkommen hit! Jag är i v 14+2 nu och har gjort KUB med bra resultat. Jag känner ändå att det är så långt till augusti och det syns ingenting på mig som inte skulle kunna vara julmat och semlor så jag hoppas kunna vänta fem veckor med att berätta till efter att vi varit på RUL och hört att allt verkar bra. Det räcker alldeles tillräckligt att de får veta FEM månader i förväg som det ändå blir om jag berättar efter RUL. Om man har ett jobb där man kanske behöver bli omplacerad eller gå hem tidigt på gravidpenning är det förstås skillnad men jag kommer gå på sommarledighet vid midsommar ändå och sedan stannar jag hemma.

Tack! Och grattis till dig också!

Vad härligt med bra resultat på KUB. Jag är så spänd inför vårt KUB och hoppas verkligen att det är en frisk liten krabat där inne!

Jag är så himla svullen fortfarande. Det har gått ner lite men jag har flera byxor hemma som jag inte kommer i. Hoppas svullnaden lägger sig lite snart och byts ut mot bebismage.

Ja men visst, fem månader är ju god tid! Eftersom jag inte gjort kuben än så känns rul väldigt väldigt långt bort.. men jag hade nog gärna väntat tills efter rul också om jag fått välja helt själv.

Jag har dock vissa saker på jobbet som jag snart behöver påbörja för att hinna klart den under hösten, eller ja det är planen för året iaf. Men det kommer ju inte gå nu och av den anledningen funderar jag på när jag ska berätta för chefen. Jag kommer inte berätta innan kub, men sen efter det vet jag inte hur länge jag kommer kunna vänta med att säga något. Jag tycker det är svårt.
Svar på tråden BF Augusti 2021