Seven Costanza skrev 2021-02-05 15:54:32 följande:
Grattis och välkommen hit! Jag är i v 14+2 nu och har gjort KUB med bra resultat. Jag känner ändå att det är så långt till augusti och det syns ingenting på mig som inte skulle kunna vara julmat och semlor så jag hoppas kunna vänta fem veckor med att berätta till efter att vi varit på RUL och hört att allt verkar bra. Det räcker alldeles tillräckligt att de får veta FEM månader i förväg som det ändå blir om jag berättar efter RUL. Om man har ett jobb där man kanske behöver bli omplacerad eller gå hem tidigt på gravidpenning är det förstås skillnad men jag kommer gå på sommarledighet vid midsommar ändå och sedan stannar jag hemma.
Tack! Och grattis till dig också!
Vad härligt med bra resultat på KUB. Jag är så spänd inför vårt KUB och hoppas verkligen att det är en frisk liten krabat där inne!
Jag är så himla svullen fortfarande. Det har gått ner lite men jag har flera byxor hemma som jag inte kommer i. Hoppas svullnaden lägger sig lite snart och byts ut mot bebismage.
Ja men visst, fem månader är ju god tid! Eftersom jag inte gjort kuben än så känns rul väldigt väldigt långt bort.. men jag hade nog gärna väntat tills efter rul också om jag fått välja helt själv.
Jag har dock vissa saker på jobbet som jag snart behöver påbörja för att hinna klart den under hösten, eller ja det är planen för året iaf. Men det kommer ju inte gå nu och av den anledningen funderar jag på när jag ska berätta för chefen. Jag kommer inte berätta innan kub, men sen efter det vet jag inte hur länge jag kommer kunna vänta med att säga något. Jag tycker det är svårt.