jowald skrev 2021-02-05 07:54:34 följande:
Uschdå. Jobbigt när magen strejkar och du får illamående och halsbränna. Äter du vitaminer och järn? Jag fick veta att jag hade dåliga järn depåer så jag måste äta 1 tablett med 100mg järn varje dag och några dagar efter jag började med de så försvann mitt konstanta illamående. Sen kan jag känna av lite illamående på kvällarna ibland eller när jag är hungrig samt halsbränna om jag äter för kryddig mat.
Läskigt med att ha träffat en som haft bekräftad corona. Har du fått några syntom då? Skpnt att du ska ta ett test iaf hoppas de är negativt.
Hoppas såklart att du inte blivit smittad.<3
Jag mår faktiskt rätt bra just nu. Som jag skrev så försvann det konstanta illamåendet men även den extrema tröttheten när jag började med järntabletter. De enda är att jag har rätt lågt blodtryck så jag är mycket yr och vart nära på att svimma några gånger om dagen. Så det är ju lite jobbigt. Annars mår jag bra, magen är lite jobbig, förstoppad o sådär.
Igår var jag på läkarbesök för att göra en tidig graviditetsplan/förlossningsplan pga lite strul i min första graviditet. Så det känns tryggt att veta redan nu hur de kommer bli sista veckorna.
Då frågade hon om jag ville se graviditeten och de tackar man ju inte nej till, mina veckor stämde så bebis växer som den ska samt att hjärtat slog så fint. Så lycklig när man såg bebis. Och så får jag se nästa vecka igen när vi gör KUB. Det är man såklart orolig för man vill ju verkligen få ett bra besked.
Äter bara folsyra i dagsläget, mår så illa nu när jag tar tabletter tyvärr så vill inte ta något om jag inte måste. Ska till bm för inskrivning #2 på fredag om jag nu får ett negativt coronatest och ska ta blodprover m.m. så får se hur det ligger till då. Innan jag blev gravid har jag inte haft brist på något men det kan ju ha ändrats.
Men vad skönt att illamåendet och tröttheten försvann för dig med hjälp av järntillskotten! Ojdå, kan man göra något åt det låga blodtrycket? Eller kan det gå över av sig självt?
Härligt att ha en plan, skulle så gärna vilja veta nu också hur det kommer bli längre fram, mest för att jag har en förlossningsrädsla. Jag var faktiskt bombsäker på att jag vill begära kejsarsnitt innan jag blev gravid men nu har det ändrats dock är jag fortfarande rädd...
Men vad mysigt att du har fått se igen, håller tummarna att allt går bra på KUB! <3
Jag är så nervös för provsvaret nu för vill verkligen inte skjuta på nipt som jag har nästa vecka. Har inga symtom, mår prima så bör inte vara något men men..