• babybel95

En resa mot graviditet

Hej! Idag tog vi steget och tog ut min spiral hos barnmorskan och därmed startar resan mot graviditet. Vi tänker egentligen inte ?aktivt? försöka med äl-tester osv utan köra på som vanligt och ta det som det kommer. Har rätt mycket sex vanligtvis så någon gång tar det sig förhoppningsvis. (Hur vi kommer hålla det där med att inte aktivt försöka pricka och så återstår dock att se???? jag är då rätt ivrig av mig så fick jag önska hade jag blivit gravid redan imorgon.)

Det vore dock roligt att följas åt om någon påbörjar samma resa eller så. Oavsett tidigare p-medel och om ni aktivt ska försöka eller ej. Alltid kul att ha någon att dela sina tankar och funderingar med (och förhoppningsvis att man plussar inom en snar framtid????) .

• Svar på tråden En resa mot graviditet
  • Anonym (2)
    Amandap95 skrev 2020-11-27 20:18:56 följande:

E de någon som kan hjälpa mig med mina ägglossningstest. Har två positiv för den 24:e på kvällen sen nu igår 26:e. Blir knäpp ???? Har molande värk :)

Inget är positivt vad jag kan se tyvärr :/
  • babybel95
    jowald skrev 2020-11-27 14:33:41 följande:

Ne jag hoppas intr heller på för mkt. Men vet att efter denna månaden om jag får mensen så ska dom utreda mig vidare så jag förmodligen ska få ägglossningsstinulerande och de känns tryggt.:)

Så vi får se om det blir något plus eller om mensen dyker upp sen.

Vad skönt att ha den tryggheten att du kommer få hjälp isåfall. :) vi håller tummarna.

Jag har legat sömnlös halva natten trots att jag somnade som en stock då jag varit något så sjukt trött under dagen. Nu ligger jag i sängen och väntar på att mensen ska komma då jag fått lite mer mensvärk eller iallafall en liknande känsla då den inte känns helt som min mensvärk brukar. Nåja jag testade därför inte imorse vilket nog är lika bra. Vill försöka hålla mig och testa om nu mensen blir sen..
  • babybel95
    Amandap95 skrev 2020-11-27 20:18:56 följande:

E de någon som kan hjälpa mig med mina ägglossningstest. Har två positiv för den 24:e på kvällen sen nu igår 26:e. Blir knäpp ???? Har molande värk :)

Tycker tyvärr inte något av testen är positivt. Fortsätt testa :)
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-11-28 09:16:19 följande:

Vad skönt att ha den tryggheten att du kommer få hjälp isåfall. :) vi håller tummarna.

Jag har legat sömnlös halva natten trots att jag somnade som en stock då jag varit något så sjukt trött under dagen. Nu ligger jag i sängen och väntar på att mensen ska komma då jag fått lite mer mensvärk eller iallafall en liknande känsla då den inte känns helt som min mensvärk brukar. Nåja jag testade därför inte imorse vilket nog är lika bra. Vill försöka hålla mig och testa om nu mensen blir sen..

Ja de känns tryggt:)

Spännande har det dykt upp någon mens än? Håller tummarna att den håller sig borta så du kan ta ett test sen närmsta dagarna.<3
  • babybel95
    jowald skrev 2020-11-28 13:15:00 följande:

Ja de känns tryggt:)

Spännande har det dykt upp någon mens än? Håller tummarna att den håller sig borta så du kan ta ett test sen närmsta dagarna.<3

Nix ingen mens än men känner mig konstig i tjejmagen. Så det är nog bara frågan om när... ska försöka att inte testa imorgon heller utan vänta om mensen inte dyker upp idag.
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-11-28 17:10:04 följande:

Nix ingen mens än men känner mig konstig i tjejmagen. Så det är nog bara frågan om när... ska försöka att inte testa imorgon heller utan vänta om mensen inte dyker upp idag.

Skönt att mensen intr kommit än iaf. Hoppas den håller sig borta. Ne avvakta och se om den kommer imorgon också.kommer den inte imorgon kan du ju ta ett test på måndag morgon<3
  • babybel95
    jowald skrev 2020-11-28 19:15:39 följande:

Skönt att mensen intr kommit än iaf. Hoppas den håller sig borta. Ne avvakta och se om den kommer imorgon också.kommer den inte imorgon kan du ju ta ett test på måndag morgon<3

Ingen mens än, men har bim allt från idag till onsdag/torsdag eftersom jag inte har en aning hur många dagar sedan jag ägglossade om jag ens gjorde det. Men min cykel börjar vara 29 dagar som längst så räknar utifrån det. Igår påpekade sambon att mina bröst är större och ådriga. Och jag är beredd att hålla med. Idag känns det heller inte som att mensen är på g som det gjorde igår. Ingen huvudvärk heller som jag brukar få dagen innan. Så det återstår att se, testar nog imorgon.

Hur går det för dig?<3
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-11-29 16:47:28 följande:

Ingen mens än, men har bim allt från idag till onsdag/torsdag eftersom jag inte har en aning hur många dagar sedan jag ägglossade om jag ens gjorde det. Men min cykel börjar vara 29 dagar som längst så räknar utifrån det. Igår påpekade sambon att mina bröst är större och ådriga. Och jag är beredd att hålla med. Idag känns det heller inte som att mensen är på g som det gjorde igår. Ingen huvudvärk heller som jag brukar få dagen innan. Så det återstår att se, testar nog imorgon.

Hur går det för dig?<3

Vad spännande, hoppas du får ett positivt test imorgon, va kul att din sambo uppmärksammat de med. Jag har nog precis haft Ä tror jag faktiskt. Fick en sjuk smärta på vänster sida för några dagar sen och tror helt ärligt att de va ägget som släppte. BiM typ 8 december.

Hör av dig imorgon vad testet visar:)
  • babybel95
    jowald skrev 2020-11-29 19:03:09 följande:

Vad spännande, hoppas du får ett positivt test imorgon, va kul att din sambo uppmärksammat de med. Jag har nog precis haft Ä tror jag faktiskt. Fick en sjuk smärta på vänster sida för några dagar sen och tror helt ärligt att de va ägget som släppte. BiM typ 8 december.

Hör av dig imorgon vad testet visar:)

Så himla typiskt, tog ett test nyss. Blankt såklart. När jag torkar mig så är det rosa på pappret. Usch så ledsen igen. Måste försöka samla ny kraft och kanske släppa tankarna och slappna av ännu mer. Önskar verkligen man blev lärd att det inte är så bara att skaffa barn.

Härligt med äl hoppas verkligen det var det och håller tummarna för dig! <3
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-11-30 07:53:44 följande:

Så himla typiskt, tog ett test nyss. Blankt såklart. När jag torkar mig så är det rosa på pappret. Usch så ledsen igen. Måste försöka samla ny kraft och kanske släppa tankarna och slappna av ännu mer. Önskar verkligen man blev lärd att det inte är så bara att skaffa barn.

Härligt med äl hoppas verkligen det var det och håller tummarna för dig! <3

Nej vad tråkigt.

De kan inte va en nid blödning att ägget fäster då? För då visar ju inte test positivt förrän om några dagar. Eller har mensen kommit igång?

Förstår att du blir ledsen. Statistik säker ju att de flesta tar de i typ 8-12 månader för innan man blir gravid. Så det är inte så "bara" att skaffa barn.

Tillslut kommer du få ditt plus <3
Svar på tråden En resa mot graviditet