• babybel95

En resa mot graviditet

Hej! Idag tog vi steget och tog ut min spiral hos barnmorskan och därmed startar resan mot graviditet. Vi tänker egentligen inte ?aktivt? försöka med äl-tester osv utan köra på som vanligt och ta det som det kommer. Har rätt mycket sex vanligtvis så någon gång tar det sig förhoppningsvis. (Hur vi kommer hålla det där med att inte aktivt försöka pricka och så återstår dock att se???? jag är då rätt ivrig av mig så fick jag önska hade jag blivit gravid redan imorgon.)

Det vore dock roligt att följas åt om någon påbörjar samma resa eller så. Oavsett tidigare p-medel och om ni aktivt ska försöka eller ej. Alltid kul att ha någon att dela sina tankar och funderingar med (och förhoppningsvis att man plussar inom en snar framtid????) .

• Svar på tråden En resa mot graviditet
  • babybel95
    jowald skrev 2020-12-04 08:13:22 följande:

Ne de ca inte skönt, nu har jag inte haft de mer utan mer bara konstig I tjejmagen.

Ja skulle de inte va ett litet knyte så ska jag be min gyn kolla mig. :)

Vad skönt att du fått så många svar och att de såg bra ut, särskilt sköldkörteln som du va orolig för. Hoppas övriga ser bra ut :)

Hur går det för dig? :)
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-06 20:51:26 följande:

Hur går det för dig? :)

Jag har haft sån ryggvärk och mensvärk sista tiden. Tjejmagen har svullnat upp som fasen.

Trött och igår började jag må riktigt illa, var så nära på att jag skulle kräkas.

Bim imorgon eller onsdag och tog detta testet idag. Jag tycker det ser positivt ut för de är liksom ljusblått. Eller kan de bli så tydligt spökstreck?

• babybel95
    jowald skrev 2020-12-07 06:20:12 följande:

Jag har haft sån ryggvärk och mensvärk sista tiden. Tjejmagen har svullnat upp som fasen.

Trött och igår började jag må riktigt illa, var så nära på att jag skulle kräkas.

Bim imorgon eller onsdag och tog detta testet idag. Jag tycker det ser positivt ut för de är liksom ljusblått. Eller kan de bli så tydligt spökstreck?

Jag vågar mig på ett grattis!! Ser ju verkligen positivt ut. Ta ett nytt imorgon eller onsdag så lär det vara starkare! Åh vad kul!<3
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-07 08:48:23 följande:

Jag vågar mig på ett grattis!! Ser ju verkligen positivt ut. Ta ett nytt imorgon eller onsdag så lär det vara starkare! Åh vad kul!<3

Ja alltså på bild ser de svagare ut men i verkligheten ser de mycket tydligare ut så jag hoppas det är positivt och jag hoppas isåfall pyret vill stanna kvar.:)

Tack<3

Jag har en känsla att detta är er månad, vet inte varför men jag tror och hoppas det:)
  • jowald

Kunde inte hålla mig så tog ett digitalt test:)

Visar att jag är gravid:)

• babybel95
    jowald skrev 2020-12-07 09:40:42 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett digitalt test:)

Visar att jag är gravid:)

Men vad roligt! Jag är så glad för din skull!! <3

Du får gärna uppdatera under graviditeten också. Nu har vi ju följt varandra så länge så kul att höra ifrån dig.

Jag hoppas att din känsla stämmer! Men det är ok om det inte blir heller, men såklart hoppas jag.
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-07 12:12:19 följande:

Men vad roligt! Jag är så glad för din skull!! <3

Du får gärna uppdatera under graviditeten också. Nu har vi ju följt varandra så länge så kul att höra ifrån dig.

Jag hoppas att din känsla stämmer! Men det är ok om det inte blir heller, men såklart hoppas jag.

Ja jag blev jätteglad.

Absolut det ska jag. Första veckorna nu är ju så otäckt med tanke för risk för missfall osv. Men ska ringa min gyn imorgon för att be dom kolla i vecka 7-8 så allt ser bra ut.

Ja npngång blir de er tur och då kommer alla månader av att försökt slutas tänka på<3
  • babybel95
    jowald skrev 2020-12-07 12:23:53 följande:

Ja jag blev jätteglad.

Absolut det ska jag. Första veckorna nu är ju så otäckt med tanke för risk för missfall osv. Men ska ringa min gyn imorgon för att be dom kolla i vecka 7-8 så allt ser bra ut.

Ja npngång blir de er tur och då kommer alla månader av att försökt slutas tänka på<3

Ja kan tänka mig man är orolig så det är nog klokt att kolla tidigt. Kommer jsg också vilja göra när det väl blir.

Ja så är det, har försökt accepterat det sedan sist då jag blev som mest ledsen. Det som känns bättre nu än tidigare är nog att jag och sambon är mer på samma plan eller lika delaktiga nu snarare sagt. Jag har tidigare känt mig ensam i det trots att vi båda velat.

Så roligt för er hur som helst. Håller tummarna nu att allt går vägen <3
  • Tokan123
    babybel95 skrev 2020-12-07 16:54:35 följande:

Ja kan tänka mig man är orolig så det är nog klokt att kolla tidigt. Kommer jsg också vilja göra när det väl blir.

Ja så är det, har försökt accepterat det sedan sist då jag blev som mest ledsen. Det som känns bättre nu än tidigare är nog att jag och sambon är mer på samma plan eller lika delaktiga nu snarare sagt. Jag har tidigare känt mig ensam i det trots att vi båda velat.

Grattis Jowald.

Ja denna väntan än olidlig, själv har jag bim försr om två veckor och vet redan nu hur besviken jag kommer bli om det inte tagit sig.
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-07 16:54:35 följande:

Ja jag måste se om det dels är en eller två, samt så allt ser bra ut.

Mina andra graviditeter har symtom kommit efter jag plussat, men denna gången kom de massa saker innan jag ens tog test.

I söndags blev jag så illamående så jag trodde jag skulle kräkas och det va de som gjorde att jag valde att testa mig igår. Men sen har de vart ryggvärk, trötthet, ömma/spända bröst, mensvärkssmärtor fast inte lika kraftiga, min tjejmage är sjukt svullen, även om de lilla pyret är jätteliten så växer ju livmodern och tarmarna svullnar osv. Så man får ju dölja med tröjor annars hade nog familjen märkt av de.

Jag hoppas man får må helt okej. Har längtat så efter julmat så jag hoppas innerligt att jag kan äta den i år:)
Svar på tråden En resa mot graviditet