jowald skrev 2021-01-17 07:57:37 följande:
Ja fy. Laga mat är de värsta jag vet just ju pga dofterna. Men ibland måste jag fixa de.
Ja mcdonaldspommes va också bra i början för mig, blev några vändor dit haha.
Ja men samma här. Känns konstigt med magen för småäta gör mer att jag känner mig mätt och mer illamående.
Ska testa mandlar. Min BM sa att livsmedelsverket sagt att man kntr ska äta för mycket ingefära, jag vet inte varför men var väl inte bra för bebis.
Men att typ äta de om man äter sushi eller så går bra men man ska inte över äta det.
Så konstiga regler över landet tycker jag. Hos oss ingår kub. (Blodprov plus ultraljud för att kolla sannolikheten för kromosomavvikelser) skulle de visa sig vara att man får ett rätt dåligt svar så får man göra NIPT samt fostervattenprov gratis.
Jag har ju sett hjärtat slå i veckan 7 men vill så gärna se så bebis växer som den ska och att allt är bra liksom:)
Ja, så är det ju, måste man så måste man! Tycker hela illamåendet är så diffus, jag har som en klump i halsen liksom som inte går bort.
Har du testat mandlar än? Eller hur går det med illamåendet?
Jag har också hört att man inte ska äta mycket ingefära, men läst att för vissa hjälper det att lukta på ingefära också. Jag tycker som sagt det är blä i vanliga fall så inget jag kommer testa haha!
Ja, man tycker det borde vara samma i hela landet, men icke. Tycker det är så tråkigt att vår region tog bort det tidiga UL nu också i Corona tider... Menmen det är bara att gilla läget.
Jag har förresten fått sån foglossning redan, har så ont i svank och ner i skinkorna liksom... peppar peppar har mina övriga ryggproblem avstannat haha. Gick in i v 8 igår :)
Hur mår du?