• babybel95

En resa mot graviditet

Hej! Idag tog vi steget och tog ut min spiral hos barnmorskan och därmed startar resan mot graviditet. Vi tänker egentligen inte ?aktivt? försöka med äl-tester osv utan köra på som vanligt och ta det som det kommer. Har rätt mycket sex vanligtvis så någon gång tar det sig förhoppningsvis. (Hur vi kommer hålla det där med att inte aktivt försöka pricka och så återstår dock att se???? jag är då rätt ivrig av mig så fick jag önska hade jag blivit gravid redan imorgon.)

Det vore dock roligt att följas åt om någon påbörjar samma resa eller så. Oavsett tidigare p-medel och om ni aktivt ska försöka eller ej. Alltid kul att ha någon att dela sina tankar och funderingar med (och förhoppningsvis att man plussar inom en snar framtid????) .

• Svar på tråden En resa mot graviditet
  • babybel95
    jowald skrev 2020-12-08 06:27:53 följande:

Ja jag måste se om det dels är en eller två, samt så allt ser bra ut.

Mina andra graviditeter har symtom kommit efter jag plussat, men denna gången kom de massa saker innan jag ens tog test.

I söndags blev jag så illamående så jag trodde jag skulle kräkas och det va de som gjorde att jag valde att testa mig igår. Men sen har de vart ryggvärk, trötthet, ömma/spända bröst, mensvärkssmärtor fast inte lika kraftiga, min tjejmage är sjukt svullen, även om de lilla pyret är jätteliten så växer ju livmodern och tarmarna svullnar osv. Så man får ju dölja med tröjor annars hade nog familjen märkt av de.

Jag hoppas man får må helt okej. Har längtat så efter julmat så jag hoppas innerligt att jag kan äta den i år:)

Så spännande hur olika kan det vara från gång till gång också. Jag håller tummarna att du får må bra under graviditeten. Uppdatera gärna :)
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-09 08:09:24 följande:

Så spännande hur olika kan det vara från gång till gång också. Jag håller tummarna att du får må bra under graviditeten. Uppdatera gärna :)

Ja verkligen annorlunda.

Sjukligt trött med. Behöver sova typ 2 gånger på en dag, gärna vila på fm och på em. Illamående men hungrig konstant haha.

Ja jag ska träffa min BM den 22 december och har jag fortfarande ont i ryggen osv så sa min gyn jag fick komma i slutet på nästa vecka för att se så de ser bra ut. Man kan ju tyvärr inte se hjärtslag men man ser ju graviditeten. Men får se om vi kollar nästa vecka eller om jag ber om ett tidigt ultraljud i vecka 8 nångång.

Hur går de för dig?
  • Amandap95

Ser ni höjning? Eller man kanske inte kan se de så tidigt? Första bilden är från igår ägglossning + 9 och nedersta idag ägglossning + 10 :) samt, de kan väll inte vara spökstreck om jah fått positivt två dagar i rad?

• babybel95
    jowald skrev 2020-12-09 09:34:44 följande:

Ja verkligen annorlunda.

Sjukligt trött med. Behöver sova typ 2 gånger på en dag, gärna vila på fm och på em. Illamående men hungrig konstant haha.

Ja jag ska träffa min BM den 22 december och har jag fortfarande ont i ryggen osv så sa min gyn jag fick komma i slutet på nästa vecka för att se så de ser bra ut. Man kan ju tyvärr inte se hjärtslag men man ser ju graviditeten. Men får se om vi kollar nästa vecka eller om jag ber om ett tidigt ultraljud i vecka 8 nångång.

Hur går de för dig?

Ja kroppen jobbar väl på med knytet och alla hormoner så kan tänka mig man blir trött. Vila på det behövs! Det är väl bra att kolla så man kan vara lugnare även om man inte kan se hjärtalagen än så kan jag tänka mig att det lugnar lite ändå.

Jag väntar på äl, har haft negativa test nu på cd8-10 (cd10 idag) och inga känningar heller. Så det bör ju komma snart hoppas jag. Känns inte som att det är vår månad så på något sätt känns det lättare just nu. Har verkligen noll förhoppningar.
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-09 13:08:17 följande:

Ja kroppen jobbar väl på med knytet och alla hormoner så kan tänka mig man blir trött. Vila på det behövs! Det är väl bra att kolla så man kan vara lugnare även om man inte kan se hjärtalagen än så kan jag tänka mig att det lugnar lite ändå.

Jag väntar på äl, har haft negativa test nu på cd8-10 (cd10 idag) och inga känningar heller. Så det bör ju komma snart hoppas jag. Känns inte som att det är vår månad så på något sätt känns det lättare just nu. Har verkligen noll förhoppningar.

Ja man får vila när man kan. Man behöver de.

Ja precis men hade helst velat ha ett tidigt ultraljud i v 8 för då ser man hjärtslagen med.

Tror du tänker bra, jag hade noll förhoppning och trodde aldrig jag skulle bli gravid denna månaden

Bara man släpper de så tror jag kroppen slappnar av med<3 får hoppas de rar sig snart för er.
  • babybel95
    jowald skrev 2020-12-09 13:46:03 följande:
    Ja man får vila när man kan. Man behöver de.

Ja precis men hade helst velat ha ett tidigt ultraljud i v 8 för då ser man hjärtslagen med.

Tror du tänker bra, jag hade noll förhoppning och trodde aldrig jag skulle bli gravid denna månaden

Bara man släpper de så tror jag kroppen slappnar av med<3 får hoppas de rar sig snart för er.
    Ja, förstår det. Men visst kan man göra ett tidigt ul om man går privat?

Ja, hoppas den inställningen hjälper. Känns liksom att det får bi som det blir. Såklart hoppas man att det är snart men förhoppningar denna månaden är noll, så får vi se om det tar sig. :) 
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-10 15:58:18 följande:

Ja, förstår det. Men visst kan man göra ett tidigt ul om man går privat?

Ja, hoppas den inställningen hjälper. Känns liksom att det får bi som det blir. Såklart hoppas man att det är snart men förhoppningar denna månaden är noll, så får vi se om det tar sig. :) 

Ja de kan man göra. Vissa tar vanligt vårdbesök som kostnad medan andra tar en högre summa.

Lika bra att ha noll förhoppningar för de är då kroppen slappnar av<3
  • babybel95
    jowald skrev 2020-12-10 21:00:45 följande:
    Ja de kan man göra. Vissa tar vanligt vårdbesök som kostnad medan andra tar en högre summa.

Lika bra att ha noll förhoppningar för de är då kroppen slappnar av<3
    Den dagen det är aktuellt lär jag nog göra det, med mina katastroftankar är det nog bra att kolla så mycket man kan haha för att lugna nerverna lite :) 

Hur mår du? 
  • jowald
    babybel95 skrev 2020-12-11 12:01:41 följande:

Den dagen det är aktuellt lär jag nog göra det, med mina katastroftankar är det nog bra att kolla så mycket man kan haha för att lugna nerverna lite :) 

Hur mår du? 

Ja precis de är ju de. Har gjort tidigare ultraljud med båda mina pojkar.

Jag mår okej, är väldigt trött av mig, illamående men inte så jag behöver kräkas. Men mycket när jag inte ätit på ett tag osv.

Hur mår du?
Svar på tråden En resa mot graviditet