• Hanna.Micha

Är ni några fler som ruvar ?

Hej !

I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

• Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?
  • Dhalia
    Tino skrev 2020-08-25 09:31:30 följande:

Ruvdag 7 med 3-dagars är tidigt. Det är ruvdag 7 med 5-dagars också. Har du inte fått mens än är det ett gott tecken. Jag hoppas att du får positivt på onsdag. Frusen brukar jag vara när jag varit gravid. Så man kan nog vara det också. :)

De värsta är att jag måste sluta med lutinus för att mensen ska komma sist fick vi 18 dagar efter äggplock testdagen och vanligtvis får jag tidigare mens än de. Nu är de kortare till testdagen blir dag 29 imorgon. Ja hoppas de men tror verkligen inte de tagit sig känner inget speciellt, allt kan vara biverkningar från lutinus vad jag läst. :(
  • Dhalia

Jättetråkigt Hanna.Micha :( fy jag vet hur de känns man tappar verkligen hoppet.. har inga barn heller.. men ge inte upp!! Vi är kanske tillhör den skaran som får göra fler IVFer än 3 och det kanske blir annorlunda om ni byter klinik och kanske stimuleringsprotokoll med. Beklagar verkligen :(

• Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-25 13:04:35 följande:

Jättetråkigt Hanna.Micha :( fy jag vet hur de känns man tappar verkligen hoppet.. har inga barn heller.. men ge inte upp!! Vi är kanske tillhör den skaran som får göra fler IVFer än 3 och det kanske blir annorlunda om ni byter klinik och kanske stimuleringsprotokoll med. Beklagar verkligen :(

Tack ,
    nej jag har inte tappat hoppet . Men känner mig helt slut nu. Har gjort två misslyckade ivf.er väldigt tätt. Så kroppen behöver vila.

Vi har ett fruset embryo i frysen .

Men allt får vänta lite .

Håller tummarna för dig .
  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-25 11:05:05 följande:
    Jag beklagar! :( Det är orätvisst att vissa ska behöva kämpa så länge. Jag hoppas ni får bra stöd av kliniken ni går till. Jag förstår helt tankar om hur länge man orkar försöka. Kanske bra att tala med kliniken ni går till om vägar framåt. Att misslyckas, gång på gång är helt klart enklare när man redan har barn. Ofrivillig barnlöshet är fruktansvärt. Sekundär ofrivillig barnlöshet är hemskt, men inte på samma nivå.

Styrka till dig <3
    Tack Tino .

Mmmm.... så är det .

Men svårt att ge upp något man vill så gärna , hjärtat brister när man misslyckas .Men börjar redan i huvudet göra nya planer . Men först en liten paus... i allefall 2 månader.

Frågan är nu ... skall man använda embryot i frysen ,
    eller göra ett färskförsök till ? Rent spontant känns det som det, då kan man ju ta det frusna om man inte får ut några bra ägg :)
  • Alex1992

Jag plussade igår på ruvardag 4 (eftermiddags urin) och tog en digital imorse som visar gravid :D Jag har känt mig konstig och haft symptom men vågade inte riktig tro på allt men den fäste <3 . Jag är så glad!!! Men så rädd att få missfall igen...jag hoppas verkligen att det går bra hela vägen! Måste tänka positivt :)

• Grustradgarden
    Alex1992 skrev 2020-08-26 16:38:14 följande:

Jag plussade igår på ruvardag 4 (eftermiddags urin) och tog en digital imorse som visar gravid :D Jag har känt mig konstig och haft symptom men vågade inte riktig tro på allt men den fäste <3 . Jag är så glad!!! Men så rädd att få missfall igen...jag hoppas verkligen att det går bra hela vägen! Måste tänka positivt :)

Grattis!! Så roligt!
  • Tino

Grattis! Håller tummarna att det går vägen. Det är svårt (haft missfall själv), men försök njut.
  • Dhalia

Åååhh stort grattis :D nu ska de gå hela vägen!! <3
  • Dhalia

Vi plussade imorse till vår förvåning :D hade ju testat negativt dag 7 med 3 dagars så trodde verkligen de skulle vara kört... nästan 3 år sen man sist blev gravid ( slutade i MA v11) Hoppas verkligen denna stannar nu <33

• Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-08-26 20:36:12 följande:

Vi plussade imorse till vår förvåning :D hade ju testat negativt dag 7 med 3 dagars så trodde verkligen de skulle vara kört... nästan 3 år sen man sist blev gravid ( slutade i MA v11) Hoppas verkligen denna stannar nu <33

Men så roligt! Grattis! Hoppas att tiden går fort nu!
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?