• Dhalia

Är ni några fler som ruvar ?

Hej, jag satte in en 3 dagars embryo den 13/8 så är inne på ruvardag 5. Hade ömma bröst och typ stickningar från alla hormoner och lutinus. Men idag kändes brösten lite mindre svullna. Vet inte om det kan vara dåligt tecken. Någon som haft så men ändå lyckats plussa?

• Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-18 17:25:07 följande:

Det låter lovande , jag håller tummarna för dig .

Läste ovan du har testdag 25. Jag har testdag 26/8, då fick du ganska långt till testdag?

Detta är min tredje IVF också. Har ni fått till frys innan? Vi har aldrig fått :( men denna gången finns ett embryo som hade bra betyg på dag 3 så vi hoppas 1 till frysen. Vi har totalt 4 som kunde odlas vidare.
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-18 23:22:23 följande:

Nej .. detta är första gången . Vi fick en till frys. Väldigt skönt.

Vet inte om jag fick långt till testdag ?

Äggplock 6/8

5 dagar odling till blastocyst.

Återföring 11/8

sen sega 2 veckor av väntan ... tror det är rätt vanligt, inte så långt.

Spännande att ni odlar vidare , hur många dagar ?

Ja de väldigt skönt. Vi fick besked idag om att en gick till frysen så vi blev överlyckliga, första gången för oss :)

De blev långt räknat från äggplocket. Vi gjorde äggplock 10/8 återföring 13/8 med 3 dagars å testdag redan 26/8. Vi går privat nu men när vi gjorde på Sahlgrenska fick vi ganska långt till testdag.

Dem odlade till dag 6, vet inte om de betyder något dåligt eller om dem typ kollar om någon mer utvevklas. Har ingen aning hur med väljer när dem ska frysa in. Någon som vet?
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-19 22:04:18 följande:

ok... ja då förstår jag att du tyckte mitt var långt. Våra var ju väldigt olika långa ..

Ja, det verkar skönt med kortare :) ruvardagarna är något av tortyr. Jag går också privat , på Stork Klinik i Köpenhamn.

Nä man förstår inte riktigt hur de väljer , när de odlar . Jag odlade fyra st. En har jag i magen på dag 5. En åkte i frysen som blastocyst dag 5, en slängdes dag 6 trots att det var en blastocyst ... och en utvecklades inte normalt.

Men jag tänker att vi måste lita på att de som de väljer att återföra eller frysa har bäst chans att överleva :)

Vi går på Livio nu men har kvar ett till försök på Sahlgrenska. Sen köpte vi ett 2 paket på Livio med. :)

Man hoppas de för om de skiter sig med denna så vill man ju gärna ha bra chans igen. Okej då fryser dem direkt om den är bra redan på dag 5. Aha då kanske de ändå var något som inte var så bra med den?

Hur går det för dig? Några symtom? :)
  • Dhalia
    Tino skrev 2020-08-20 20:04:02 följande:

Till oss har de sagt att fryser de blastocyster som har hög kvalitet dag 5. De befruktade ägg som ser bra ut dag 5 men som inte tagit steget till blastocyst får en till dag på sig. De är lite långsammare men ändå bra. Tror sannolikheten att lyckas med en odlad dag 6 är samma eller nära samma de som är frysta dag 5.

Okej tack så mycket. Värsta är att denna i magen var bättre än den som frystes så man blir lite orolig om man inte lyckas med denna att de kanske då inte går bra med den frysta. Vi har haft svårt att få bra embryon och blastocyster överlag :(
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-20 23:43:49 följande:

nja ... inte så mycket symtom . Men lite tröttare & hungrigare ...

men en del rosa lutinus flytningar, som gör mig galen , men min klinik tar det med ro. Tydligen vanlig sideffekt ? Tar du såna ? hur många tar du ?

Ja har inte heller så mycket vilket bara de jag hade innan insättning.

Sånt kan ja tänka mig gör man blir mer orolig eller kan de va att den fäster också? Jag tar också lutinus 3x100mg varje dag. Men jag har inte fått det någon gång varken denna eller första gången jag tog dem.
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-21 09:51:48 följande:

Nej tyvärr är det inte att den fäster nu,

den skall ha fäst nästan med en gång efter återföringen, om den gör det ..

Ja det är ju bara att vänta ... idag har det äntligen blivit ruvardag 10. Så nu närmar ju sig testdagen.

Jag tar 4 lutinus om dagen ..

Okej usch hoppas de lugnar ner sig sen när man slutar med lutinus.

Finns det någon speciellt anledning att du fick 4 st eller är de standard där? Både Sahlgrenska och den privata har kört med 3 lutinus bara... kanske därför du får då rosa flytningar
  • Dhalia
    Alex1992 skrev 2020-08-21 18:05:21 följande:

Nu är jag också en ruvare :D fick tillbaka vad läkarn sa ? en vacker blastocyst som håller på att kläckas?, är så lycklig just nu! Nu håller vi tummarna att den gottar sig, har testdatum 3/9!

Nämen ååh det låter ju hur bra som helst :D ja vi håller alla tummar!!
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-21 15:54:34 följande:

Nja ... tror de beror på ens ålder & värden ? Jag tar två på kvällen ...

Nej det lugnar tyvärr inte ner sig , men det blir inte värre heller . Bokade in provtagning på kliniken, mest för att känna att den här ovissa väntans perioden närmar sig sitt slut . :)

Tur det inte blir värre då. Okej ska du testa med blodprov på kliniken då? Vi fick med oss hem ett lite speciellt test inget vanligt graviditetstest man kunde tydligen mäta med serum (blod) på det också, men vi ska ju köra med urin hemma då. Nä nu är det inte många dagar kvar...

Åå ja vet det är dumt men testade negativt igår på ruvardag 7, har ju en 3 dagars. Så vet inte om det är kört för oss redan men kommer inte våga testa mer förrän testdagen, hoppas innerligt att de finns chans att det vänder brösten är fortfarande svullna och ömma ruvardag 8 nu :(
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-21 22:00:50 följande:

Titta på den länken ... enligt den skall inte din synas ännu .

Jag har inte vågat testa ännu ...

Nu ser ja, då höll den på med implanteringen fortfarande till mig å kanske blir färdig idag, hoppas hoppas :(

Bästa är nog att inte göra de heller...jag höll mig första gången och då hade vi längre till testdagen än nu.
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?