Inlägg från: Grustradgarden |Visa alla inlägg
  • Grustradgarden

Är ni några fler som ruvar ?

Alex1992 skrev 2020-08-26 16:38:14 följande:

Jag plussade igår på ruvardag 4 (eftermiddags urin) och tog en digital imorse som visar gravid :D Jag har känt mig konstig och haft symptom men vågade inte riktig tro på allt men den fäste <3 . Jag är så glad!!! Men så rädd att få missfall igen...jag hoppas verkligen att det går bra hela vägen! Måste tänka positivt :)

Grattis!! Så roligt!
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-08-26 20:36:12 följande:

Vi plussade imorse till vår förvåning :D hade ju testat negativt dag 7 med 3 dagars så trodde verkligen de skulle vara kört... nästan 3 år sen man sist blev gravid ( slutade i MA v11) Hoppas verkligen denna stannar nu <33

Men så roligt! Grattis! Hoppas att tiden går fort nu!
  • Grustradgarden
    Asteria skrev 2020-08-29 08:44:42 följande:

Det var positivt! Starkt plus idag på BIM/Ovitrelle + 15. Kan knappt tro att det är sant. Och grattis till dig också, håller tummarna för att vi går hela vägen.

Varmt grattis! Håller tummarna!
  • Grustradgarden

Vilken jobbig tid det är att ruva!? Endast RD2 och känner mig superdeppig! Hur får man tiden att gå? Aktiviteter?

• Grustradgarden
    Tino skrev 2020-08-29 18:17:29 följande:

Ja, det är tufft. Men konstigt nog går tiden. Gå promenader, sticka/virka/brodera, spela mobilspel, läs en bok, se en behaglig film/serie (tex Modern Family på Netflix), måla. Öva på att andas/meditera/yoga genom någon app. Fick du tillbaka en 5-dagars?

Tack för alla tips och för peppen. :) <3 har faktiskt börjat virka mormorsrutor till en bebisfilt. Det ger mig lite mer vilja att detta ska gå vägen och inte lika många negativa tankar. Ruvarpodden har också varit bra. :)

Jag har fått tillbaka ett tvådagars embryo i ivf 2. Första gången blev inget befruktat, så detta är första gången mha icsi. Vi har aldrig kommit så här långt, så det är ju ändå ett framsteg (bortsett från en oönskad graviditet för ca 8 år sedan!) :)
  • Grustradgarden

RD 5 och jag tänkte bara skriva av mig lite av mina biverkningar av Lutinus. (Ber om ursäkt ifall någon blir äcklad!)

Först förstoppad 3 dagar efter äp (antagligen pga morfinet)

Nu väldigt lös i magen!

Ömma bröst då och då.

?Spänd? över magen, lite mensvärk till och från.

Gråtmild (har gråtit åt småsaker flera gånger...)

Trött

Yr

Hoppas att alla ni andra ruvare mår bra! :)

• Grustradgarden

Glömde: drömmer väldigt mycket varje natt! Inatt var jag i kina en sväng... sen stod jag i badrummet och tappade hår. Haha

• Grustradgarden

Tack så mycket! Det värmer.

Så tråkigt att höra. Jobbar du heltid under den här tiden? Jag är själv delvis sjukskriven och känner att jag absolut inte hade fixat detta och samtidigt jobba heltid...

skönt att det finns frysta resurser! Jag sprang till brevlådan idag för att se ifall brevet från Sahlgrenska kommit, men icke! Det borde komma imorgon eftersom att de i så fall skulle frysas i söndags.. :) men PostNord är väl kanske inte att lita på, haha.

• Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-01 19:15:11 följande:

Jag jobbar heltid. Vi har försök med syskon nu ett år. Eftersom jag redan har barn känns det hanterbart. Men börjar bli lite ledsamt ändå. Bra att du är delvis sjukskriven så du orkar! Hoppas brevet kommer imorgon och att ni också fått till frysen. Det är väldigt skönt att ha i frys. Jag tycker stimulering och äggplock varit rätt tufft och osäker om jag orkar en till behandling.

Så fint att du kan känna att det ändå är okej! Hoppas verkligen att det här fungerar nu då... Vem vet, du kanske får nya krafter om det skulle vara så att det behövs en ny behandling.

Vi blev gravida för 8 år sedan efter att ha slarvat EN gång! Därför trodde vi aldrig att det skulle bli så svårt när vi väl ville.

Idag fick jag brevet och slet upp det innan hjärtat hann börja klappa föööör fort. Tyvärr fick vi bara en 5-dagars (av 4 eller 5 embryon) till frysen. Det känns nedslående!

Vet att många kanske inte får till frysen öht, men man läser ju tyvärr mest om de som har flera små blastosar! :(
  • Grustradgarden

Ber om ursäkt ifall det är too much information!

När jag skulle föra in min, för dagen, andra lutinus såg jag en pyyyyyyyyytteblödning. Som ett knappnålshuvud. Det var nästan svart. Kan det vara något sen äggplocket?

• Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-03 13:17:07 följande:

Hej! Vet att du nog inte håller med just nu, men en till frys är ett jättebra resultat. Allt som kommer till frys är bara en bonus. Grattis! :)

Blödningar kan bero på många saker. Din beror säkert på äggplock. Jag blöder ibland i samband med insättning, vilket de säger är helt normalt.

Hur mår du nu?

Tack! Det har lagt sig lite och vi får ju vara glada för det såklart. :)

Jag mår helt okej. Är på rd7 och hade inga symptom igår! Totalt borta.

Idag är jag toktorr i ansiktet? Lite lös i magen och har lite ont åt äggstockarna till. Inga ömma bröst, men de är lite större än vanligt (och jag har e-f kupa annars och är överviktig...) lite känsliga bröstvårtor, men alla dessa symptom (samt de som upphört) torde vara från lutinus eller ovitrelle. Jag misstänker ovitrelle eftersom ?allt? försvann från en kvart till en annan...

Tidigare har jag varit gråtmild och gråtit hejdlöst till program på tv, men känner mig mer stabil nu.

Är du ruvare? :)
  • Grustradgarden
    CaRH skrev 2020-09-03 17:28:39 följande:

Heej!

Här kommer en till ruvare som idag känner sig otroligt less på allt! Kan beror på att jag tjuvtestade och fick negativt test..

Är på ruvardag 7 och satte in en 2dagars.

Det är vår första ET men andra vända IVF. Första gången fick vi ut 9 ägg och inget blev befruktat. Denna gång fick vi ut 28 (!!!!) ägg! Av dom blev 13 befruktade tack vare ICSI och nu väntar jag spänt på om vi fick något till frysen.

Har haft ont i brösten fram till idag men nu känns det ingenting i kroppen och det tillsammans med ett negativt test gör mig deppig!

Fy, denna väntan!

Håller tummarna för er andra! När har ni testdag?

Men oj, så likt vi har! :) Jag är också på rd 7 med en tvådagars och fick inga befruktade ägg på första försöket (hade dock bara 6 ägg). Andra gången fick jag ut 8(?) ägg och 6 av dessa kunde befruktas via icsi. Vi fick dock bara ett till frysen och ett tvådagars till mig.

28 ägg?! Ingen risk för överstimulering? Undrar också varför du inte fick en femdagars när du fick så många befruktade...

De flesta av mina symptom är också spårlöst borta! :( men jag anar att det kan ha varit symptom från ovitrelle. Har haft lite rosa flytning igår och idag... oroar mig väldigt. :( vågar inte testa än.
  • Grustradgarden

Och nu hade jag inte bara rosa flytning utan också en liten (färsk) blodklump stor som ett knappnålshuvud? :( denna oro!!! :(

• Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-09-04 08:54:31 följande:

Kan ju vara en nidblödning? :) Embryot borde ju fästa nu i dagarna. Det är inte heller ovanligt att blöda i början av en graviditet. Håller tummarna!

Hoppas det! Inget i trosskyddet eller på pappret nu. Känner av pinnen till lutinus också.. känns som att den river lite hål. Känner mig svullen i slidan också. Undra om det är normalt? Haha
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-09-05 09:17:09 följande:

Jag ser inget men kan inte zooma in med mobilen heller.. men tanken på hur svagt mitt var när jag fick positivt på testdagen så hade jag nog inte ens fått positivt dagen efter.. jag testade motsvarande rd 8 hos dig.. tror kanske man hade anat något streck max 2 dagar innan testdagen. Men jag hade inte clear blue heller utan rfsu test.. är det den vanliga? för early detection så hade man bara ett streck eller tomt sedan kontroll i lilla rutan.

Det är early detection, så det ska inte vara kryss på den stora rutan har jag fattat som. :)
  • Grustradgarden
    Incognita skrev 2020-09-05 13:55:50 följande:

Hej!

Har precis genomgått min första ivfbehandling och är på ruvardag 8 idag. Tog ovitrelle sprutan den 21/8. 28/8 återfördes en superfin blastocyst och har testdag den 10/9. Tjuvtestade nyss och ser jättetydliga streck på testen, ett från billiga tester och två från testlagret!!! Kan det här vara sant?? Vågar inte ta ut något i förskott men inte kan det vara rester av ovitrellesprutan efter såhär många dagar? Är jag gravid???? Hjälp!

Så kul! Antar att det gäller samma för dig som för mig! Jag har bara en tvådagars, och har testdag 11/9. Ovitrellen tog du ju för 15 dagar sedan, så den kan nog inte ge dig positivt nu. Jag tror absolut att du kan lita på dina tre test! Grattis!

Jag testade på ett rfsu nu vid 14 som visade negativt, men svagt plus på clearblue early imorse. Ska testa imorgon på morgonurinen istället :)
  • Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-05 12:29:20 följande:

Wiee grattis! Solklart positivt. Vet att det är så svårt, men försök njut. Kom ihåg att lite blödning är normalt.

Jag ska börja med ägglossningstest för insättning nr fem. Känner mig positiv ändå inför nästa insättning. Nu ska det gå vägen!

Tack för peppen!

Kör man utan sprutor och så då? Letar bara efter din egen äl? Lycka till och kör hårt!
  • Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-05 14:48:16 följande:

Grattis! Jag tycker alltid man ska bli glad åt ett positivt resultat. Jag har blivit gravid och fått ett barn, blivit gravid och fått missfall i v 13 och fått positivt tjuvtest men negativt på testdagen. Äggmognadssprutan har nog gått ut. Testdagen finns ju delvis för att sålla bort de väldigt tidiga missfallen, som inte riktigt räknas som missfall. Så ja, det kan bli negativt på testdagen, men det finns ingen orsak att inte njuta av det positiva resultat du fått nu.

Skönt att veta att det ?funkar?, men det tar ju inte ifrån känslan av ett missfall naturligtvis. Hoppas verkligen att du snart kämpat färdigt och får ytterligare en. :)
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?