• Hanna.Micha

Är ni några fler som ruvar ?

Hej !

I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

• Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?
  • Incognita

Hej!

Har precis genomgått min första ivfbehandling och är på ruvardag 8 idag. Tog ovitrelle sprutan den 21/8. 28/8 återfördes en superfin blastocyst och har testdag den 10/9. Tjuvtestade nyss och ser jättetydliga streck på testen, ett från billiga tester och två från testlagret!!! Kan det här vara sant?? Vågar inte ta ut något i förskott men inte kan det vara rester av ovitrellesprutan efter såhär många dagar? Är jag gravid???? Hjälp!

• Grustradgarden
    Incognita skrev 2020-09-05 13:55:50 följande:

Hej!

Har precis genomgått min första ivfbehandling och är på ruvardag 8 idag. Tog ovitrelle sprutan den 21/8. 28/8 återfördes en superfin blastocyst och har testdag den 10/9. Tjuvtestade nyss och ser jättetydliga streck på testen, ett från billiga tester och två från testlagret!!! Kan det här vara sant?? Vågar inte ta ut något i förskott men inte kan det vara rester av ovitrellesprutan efter såhär många dagar? Är jag gravid???? Hjälp!

Så kul! Antar att det gäller samma för dig som för mig! Jag har bara en tvådagars, och har testdag 11/9. Ovitrellen tog du ju för 15 dagar sedan, så den kan nog inte ge dig positivt nu. Jag tror absolut att du kan lita på dina tre test! Grattis!

Jag testade på ett rfsu nu vid 14 som visade negativt, men svagt plus på clearblue early imorse. Ska testa imorgon på morgonurinen istället :)
  • Tino
    Incognita skrev 2020-09-05 13:55:50 följande:

Hej!

Grattis! Jag tycker alltid man ska bli glad åt ett positivt resultat. Jag har blivit gravid och fått ett barn, blivit gravid och fått missfall i v 13 och fått positivt tjuvtest men negativt på testdagen. Äggmognadssprutan har nog gått ut. Testdagen finns ju delvis för att sålla bort de väldigt tidiga missfallen, som inte riktigt räknas som missfall. Så ja, det kan bli negativt på testdagen, men det finns ingen orsak att inte njuta av det positiva resultat du fått nu.
  • Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-05 12:29:20 följande:

Wiee grattis! Solklart positivt. Vet att det är så svårt, men försök njut. Kom ihåg att lite blödning är normalt.

Jag ska börja med ägglossningstest för insättning nr fem. Känner mig positiv ändå inför nästa insättning. Nu ska det gå vägen!

Tack för peppen!

Kör man utan sprutor och så då? Letar bara efter din egen äl? Lycka till och kör hårt!
  • Incognita
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 14:33:47 följande:

Så kul! Antar att det gäller samma för dig som för mig! Jag har bara en tvådagars, och har testdag 11/9. Ovitrellen tog du ju för 15 dagar sedan, så den kan nog inte ge dig positivt nu. Jag tror absolut att du kan lita på dina tre test! Grattis!

Jag testade på ett rfsu nu vid 14 som visade negativt, men svagt plus på clearblue early imorse. Ska testa imorgon på morgonurinen istället :)

Tack så mycket. Befinner mig nog just nu i något slags chocktillstånd. Har inte tagit CB digitalt test än men har ett hemma så väntar nog tills ikväll eller imorn.

Håller tummar och tår för att ditt plus blir starkare till imorn och att allt går bra!
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 14:58:07 följande:

Tack för peppen!

Kör man utan sprutor och så då? Letar bara efter din egen äl? Lycka till och kör hårt!

Naturlig cykel, så testar med ägglossningstest bara.
  • Incognita
    Tino skrev 2020-09-05 14:48:16 följande:

Grattis! Jag tycker alltid man ska bli glad åt ett positivt resultat. Jag har blivit gravid och fått ett barn, blivit gravid och fått missfall i v 13 och fått positivt tjuvtest men negativt på testdagen. Äggmognadssprutan har nog gått ut. Testdagen finns ju delvis för att sålla bort de väldigt tidiga missfallen, som inte riktigt räknas som missfall. Så ja, det kan bli negativt på testdagen, men det finns ingen orsak att inte njuta av det positiva resultat du fått nu.

Tack ????!!! Ja visst ska man bli det men vill inte bli besviken sen när testdagen äntligen är här så därför vill jag inte ta ut något i förskott, är dessutom fortfarande i chock för jag trodde verkligen inte det skulle ta sig på första försöket. Men är tacksam! Försöker bara ha lite is i magen tills jag tagit ett digitalt test ????
  • Incognita

Jag beklagar ditt missfall det måste varit oerhört tufft. Hur tidigt tjuvtestade du när du fick falskt positivt?
  • Grustradgarden

Skönt att veta att det ?funkar?, men det tar ju inte ifrån känslan av ett missfall naturligtvis. Hoppas verkligen att du snart kämpat färdigt och får ytterligare en. :)
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-09-06 07:14:18 följande:

Positivt på clearblue (gravid 1-2) som ska stämma bra. :)

Härligt! :) Grattis!
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-06 07:14:18 följande:

Positivt på clearblue (gravid 1-2) som ska stämma bra. :)

Vad skönt! Nu är det bara vänta några dagar till testdag. För info, när jag fått tidigt positivt och sedan negativt på testdagen har digitala test varit negativa. :) Jag hoppas det går vägen nu.
  • Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-06 09:04:41 följande:

Vad skönt! Nu är det bara vänta några dagar till testdag. För info, när jag fått tidigt positivt och sedan negativt på testdagen har digitala test varit negativa. :) Jag hoppas det går vägen nu.

Ja, all den här väntan hela tiden! Haha. Tänker att väntan till ev vul säkert är den värsta... Hur menar du? Har du haft positivt på andra test men inte clearblue? Eller har du fått negativt med just clearblue på testdagen? :)
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-06 14:33:53 följande:

Ja, all den här väntan hela tiden! Haha. Tänker att väntan till ev vul säkert är den värsta... Hur menar du? Har du haft positivt på andra test men inte clearblue? Eller har du fått negativt med just clearblue på testdagen? :)

Precis, svagt positivt med vanliga test och negativt på digitala. Det du beskriver låter inte alls så. :)
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?