• Tino

Är ni några fler som ruvar ?

Hanna.Micha skrev 2020-08-14 09:41:26 följande:

Hej !

I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

Hej! Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag, så är några dagar efter dig. Insättningsdagen är dag 0. Är det din första IVF? Jag gjorde IVF 1 för några år sedan och har en pojke på 2,5 år. Har senaste året satt in tre blastocyster vilket inte blivit något barn. Hur mår du nu? När har du testdag? Håller tummarna för dig!
  • Tino

Jag håller tummarna för dig Hanna.Micha. Jag har lyckats bli gravid och märkte ingen skillnad alls de gångerna jämfört med när det inte gått. Jag förstår att det är jobbigt med rosa flytningar. Jag blödde rejält när jag var tidigt gravid, och det gick väl. Hoppas det bara är lutinus som ger det rosa. Så tufft för er att ha gjort tre IVF. Det är orätvisst att många måste kämpa så. Är era regionfinansierade behandlingar slut sedan? Jag har testdag 30/8. Jag mår som vanligt. Detta är insättning i naturlig cykel så har inga extra hormoner mer än lite lutinus.

Håller tummarna så klart för ni andra också. Beklagar missfall Alex1992, så sorgligt att det blir så när man äntligen lyckats. Skönt att ni har insättning så snart. Jag fick uteblivet missfall i v 13 för ett halvår sedan och det är tufft att förlorat något så efterlängtat.

• Tino
    Dhalia skrev 2020-08-19 21:43:20 följande:

Ja de väldigt skönt. Vi fick besked idag om att en gick till frysen så vi blev överlyckliga, första gången för oss :)

De blev långt räknat från äggplocket. Vi gjorde äggplock 10/8 återföring 13/8 med 3 dagars å testdag redan 26/8. Vi går privat nu men när vi gjorde på Sahlgrenska fick vi ganska långt till testdag.

Dem odlade till dag 6, vet inte om de betyder något dåligt eller om dem typ kollar om någon mer utvevklas. Har ingen aning hur med väljer när dem ska frysa in. Någon som vet?

Till oss har de sagt att fryser de blastocyster som har hög kvalitet dag 5. De befruktade ägg som ser bra ut dag 5 men som inte tagit steget till blastocyst får en till dag på sig. De är lite långsammare men ändå bra. Tror sannolikheten att lyckas med en odlad dag 6 är samma eller nära samma de som är frysta dag 5.
  • Tino
    Hanna.Micha skrev 2020-08-23 07:55:23 följande:

Hur går det för er med era ruvardagar ? Hur känner ni er ?

Jag är på ruvdag 7 med 5 dagars blastocyst. Har idag testat negativt. Jag vet att man ska vänta till testdag, men jag testar alltid på ruvdag 7 med blastocyst för det känns bäst för mig. Jag mår som vanligt, men det brukar jag göra de gånger jag varit gravid (tre gånger, varav två missfall) och de gånger jag inte varit det. Det kan ju så klart vara för tidigt att testa, men jag känner mig inte särskilt positiv. Detta var fjärde insättningen på ett år. Vi har redan ett barn och jag funderar mer och mer på hur länge det är värt att fortsätta försöka.
  • Tino
    Dhalia skrev 2020-08-24 19:19:05 följande:

Tino, vad tråkigt att det blev negativt men har du testat positivt på ruvardag 7 tidigare med en blastocyst de gånger du blev gravid?

Testade själv negativt ruvardag 7 fast med 3-dagars. Har inte vågat testa mer men känns ju som det inte kommer gå vägen :( brösten är fortfarande ömma men kan ju va pga lutinuset läste jag eller jag som klämmer stup i kvarten för att se om de försvunnit......Sen är jag ganska frusen idag som om man ska bli förkyld. När jag väl blev gravid spontant för 3 år sen nu så var jag väldigt varm istället... på onsdag är det testdag :/

Ruvdag 7 med 3-dagars är tidigt. Det är ruvdag 7 med 5-dagars också. Har du inte fått mens än är det ett gott tecken. Jag hoppas att du får positivt på onsdag. Frusen brukar jag vara när jag varit gravid. Så man kan nog vara det också. :)
  • Tino
    Hanna.Micha skrev 2020-08-25 10:27:24 följande:

Usch va tråkigt ...

här går det också dåligt , tokblöder . Men kliniken ville ändå ta blodprov , väntar på provresultat idag . Men gjorde ett hemtest .. dag 11 , det visade negativt.

Jag har inga barn ännu ...

men har haft tre utomkvedsskap , och nu tre misslyckade ivf.er ... frågan är verkligen hur länge är det värt att försöka . Jag skall ge mig själv några månaders vila ... sen pröva igen .

Jag beklagar! :( Det är orätvisst att vissa ska behöva kämpa så länge. Jag hoppas ni får bra stöd av kliniken ni går till. Jag förstår helt tankar om hur länge man orkar försöka. Kanske bra att tala med kliniken ni går till om vägar framåt. Att misslyckas, gång på gång är helt klart enklare när man redan har barn. Ofrivillig barnlöshet är fruktansvärt. Sekundär ofrivillig barnlöshet är hemskt, men inte på samma nivå.

Styrka till dig <3
  • Tino
    Alex1992 skrev 2020-08-26 16:38:14 följande:

Jag plussade igår på ruvardag 4 (eftermiddags urin) och tog en digital imorse som visar gravid :D Jag har känt mig konstig och haft symptom men vågade inte riktig tro på allt men den fäste <3 . Jag är så glad!!! Men så rädd att få missfall igen...jag hoppas verkligen att det går bra hela vägen! Måste tänka positivt :)

Grattis! Håller tummarna att det går vägen. Det är svårt (haft missfall själv), men försök njut.
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-08-29 09:00:23 följande:

Vilken jobbig tid det är att ruva!? Endast RD2 och känner mig superdeppig! Hur får man tiden att gå? Aktiviteter?

Ja, det är tufft. Men konstigt nog går tiden. Gå promenader, sticka/virka/brodera, spela mobilspel, läs en bok, se en behaglig film/serie (tex Modern Family på Netflix), måla. Öva på att andas/meditera/yoga genom någon app. Fick du tillbaka en 5-dagars?
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-01 08:19:31 följande:

Glömde: drömmer väldigt mycket varje natt! Inatt var jag i kina en sväng... sen stod jag i badrummet och tappade hår. Haha

Jag hoppas så för dig! Hoppas det är guldägget som sattes in. Det måste vara tufft att vara med om att ingen befruktas. Det sägs ju att det ofta behövs upprepade behandlingar för att hitta doser och metoder som passar. Vissa passar standardbehandling, andra behöver andra doser osv.

De symptom du beskriver kan bero på lutinus, eller stimuleringen, men också graviditet. Hoppas det sista. :)

Detta försök misslyckades för oss. Ska göra en ny insättning direkt då vi har turen att ha embryon i frysen. Har du fått veta något om ni fick till frys?
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-01 16:46:37 följande:

Tack så mycket! Det värmer.

Så tråkigt att höra. Jobbar du heltid under den här tiden? Jag är själv delvis sjukskriven och känner att jag absolut inte hade fixat detta och samtidigt jobba heltid...

skönt att det finns frysta resurser! Jag sprang till brevlådan idag för att se ifall brevet från Sahlgrenska kommit, men icke! Det borde komma imorgon eftersom att de i så fall skulle frysas i söndags.. :) men PostNord är väl kanske inte att lita på, haha.

Jag jobbar heltid. Vi har försök med syskon nu ett år. Eftersom jag redan har barn känns det hanterbart. Men börjar bli lite ledsamt ändå. Bra att du är delvis sjukskriven så du orkar! Hoppas brevet kommer imorgon och att ni också fått till frysen. Det är väldigt skönt att ha i frys. Jag tycker stimulering och äggplock varit rätt tufft och osäker om jag orkar en till behandling.
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-02 11:57:13 följande:

Så fint att du kan känna att det ändå är okej! Hoppas verkligen att det här fungerar nu då... Vem vet, du kanske får nya krafter om det skulle vara så att det behövs en ny behandling.

Vi blev gravida för 8 år sedan efter att ha slarvat EN gång! Därför trodde vi aldrig att det skulle bli så svårt när vi väl ville.

Idag fick jag brevet och slet upp det innan hjärtat hann börja klappa föööör fort. Tyvärr fick vi bara en 5-dagars (av 4 eller 5 embryon) till frysen. Det känns nedslående!

Vet att många kanske inte får till frysen öht, men man läser ju tyvärr mest om de som har flera små blastosar! :(

Hej! Vet att du nog inte håller med just nu, men en till frys är ett jättebra resultat. Allt som kommer till frys är bara en bonus. Grattis! :)

Blödningar kan bero på många saker. Din beror säkert på äggplock. Jag blöder ibland i samband med insättning, vilket de säger är helt normalt.

Hur mår du nu?
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 07:24:53 följande:

Testade imorse, på rd 9 med en tvådagars.. vad tror ni?

Wiee grattis! Solklart positivt. Vet att det är så svårt, men försök njut. Kom ihåg att lite blödning är normalt.

Jag ska börja med ägglossningstest för insättning nr fem. Känner mig positiv ändå inför nästa insättning. Nu ska det gå vägen!
  • Tino
    Incognita skrev 2020-09-05 13:55:50 följande:

Hej!

Har precis genomgått min första ivfbehandling och är på ruvardag 8 idag. Tog ovitrelle sprutan den 21/8. 28/8 återfördes en superfin blastocyst och har testdag den 10/9. Tjuvtestade nyss och ser jättetydliga streck på testen, ett från billiga tester och två från testlagret!!! Kan det här vara sant?? Vågar inte ta ut något i förskott men inte kan det vara rester av ovitrellesprutan efter såhär många dagar? Är jag gravid???? Hjälp!

Grattis! Jag tycker alltid man ska bli glad åt ett positivt resultat. Jag har blivit gravid och fått ett barn, blivit gravid och fått missfall i v 13 och fått positivt tjuvtest men negativt på testdagen. Äggmognadssprutan har nog gått ut. Testdagen finns ju delvis för att sålla bort de väldigt tidiga missfallen, som inte riktigt räknas som missfall. Så ja, det kan bli negativt på testdagen, men det finns ingen orsak att inte njuta av det positiva resultat du fått nu.
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 14:58:07 följande:

Tack för peppen!

Kör man utan sprutor och så då? Letar bara efter din egen äl? Lycka till och kör hårt!

Naturlig cykel, så testar med ägglossningstest bara.
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-06 07:14:18 följande:

Positivt på clearblue (gravid 1-2) som ska stämma bra. :)

Vad skönt! Nu är det bara vänta några dagar till testdag. För info, när jag fått tidigt positivt och sedan negativt på testdagen har digitala test varit negativa. :) Jag hoppas det går vägen nu.
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-06 14:33:53 följande:

Ja, all den här väntan hela tiden! Haha. Tänker att väntan till ev vul säkert är den värsta... Hur menar du? Har du haft positivt på andra test men inte clearblue? Eller har du fått negativt med just clearblue på testdagen? :)

Precis, svagt positivt med vanliga test och negativt på digitala. Det du beskriver låter inte alls så. :)
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?