• Hanna.Micha

Är ni några fler som ruvar ?

Hej !

I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

• Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-20 23:43:49 följande:

nja ... inte så mycket symtom . Men lite tröttare & hungrigare ...

men en del rosa lutinus flytningar, som gör mig galen , men min klinik tar det med ro. Tydligen vanlig sideffekt ? Tar du såna ? hur många tar du ?

Ja har inte heller så mycket vilket bara de jag hade innan insättning.

Sånt kan ja tänka mig gör man blir mer orolig eller kan de va att den fäster också? Jag tar också lutinus 3x100mg varje dag. Men jag har inte fått det någon gång varken denna eller första gången jag tog dem.
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 07:54:50 följande:
    Ja har inte heller så mycket vilket bara de jag hade innan insättning.

Sånt kan ja tänka mig gör man blir mer orolig eller kan de va att den fäster också? Jag tar också lutinus 3x100mg varje dag. Men jag har inte fått det någon gång varken denna eller första gången jag tog dem.
    Nej tyvärr är det inte att den fäster nu,
    den skall ha fäst nästan med en gång efter återföringen, om den gör det ..

Ja det är ju bara att vänta ... idag har det äntligen blivit ruvardag 10. Så nu närmar ju sig testdagen.

Jag tar 4 lutinus om dagen ..
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-21 09:51:48 följande:

Nej tyvärr är det inte att den fäster nu,

den skall ha fäst nästan med en gång efter återföringen, om den gör det ..

Ja det är ju bara att vänta ... idag har det äntligen blivit ruvardag 10. Så nu närmar ju sig testdagen.

Jag tar 4 lutinus om dagen ..

Okej usch hoppas de lugnar ner sig sen när man slutar med lutinus.

Finns det någon speciellt anledning att du fick 4 st eller är de standard där? Både Sahlgrenska och den privata har kört med 3 lutinus bara... kanske därför du får då rosa flytningar
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 12:52:18 följande:
    Okej usch hoppas de lugnar ner sig sen när man slutar med lutinus.

Finns det någon speciellt anledning att du fick 4 st eller är de standard där? Både Sahlgrenska och den privata har kört med 3 lutinus bara... kanske därför du får då rosa flytningar
    Nja ... tror de beror på ens ålder & värden ? Jag tar två på kvällen ...

Nej det lugnar tyvärr inte ner sig , men det blir inte värre heller . Bokade in provtagning på kliniken, mest för att känna att den här ovissa väntans perioden närmar sig sitt slut . :)
  • Alex1992

Nu är jag också en ruvare :D fick tillbaka vad läkarn sa ? en vacker blastocyst som håller på att kläckas?, är så lycklig just nu! Nu håller vi tummarna att den gottar sig, har testdatum 3/9!

• Dhalia
    Alex1992 skrev 2020-08-21 18:05:21 följande:

Nu är jag också en ruvare :D fick tillbaka vad läkarn sa ? en vacker blastocyst som håller på att kläckas?, är så lycklig just nu! Nu håller vi tummarna att den gottar sig, har testdatum 3/9!

Nämen ååh det låter ju hur bra som helst :D ja vi håller alla tummar!!
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-21 15:54:34 följande:

Nja ... tror de beror på ens ålder & värden ? Jag tar två på kvällen ...

Nej det lugnar tyvärr inte ner sig , men det blir inte värre heller . Bokade in provtagning på kliniken, mest för att känna att den här ovissa väntans perioden närmar sig sitt slut . :)

Tur det inte blir värre då. Okej ska du testa med blodprov på kliniken då? Vi fick med oss hem ett lite speciellt test inget vanligt graviditetstest man kunde tydligen mäta med serum (blod) på det också, men vi ska ju köra med urin hemma då. Nä nu är det inte många dagar kvar...

Åå ja vet det är dumt men testade negativt igår på ruvardag 7, har ju en 3 dagars. Så vet inte om det är kört för oss redan men kommer inte våga testa mer förrän testdagen, hoppas innerligt att de finns chans att det vänder brösten är fortfarande svullna och ömma ruvardag 8 nu :(
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 20:50:51 följande:
    Tur det inte blir värre då. Okej ska du testa med blodprov på kliniken då? Vi fick med oss hem ett lite speciellt test inget vanligt graviditetstest man kunde tydligen mäta med serum (blod) på det också, men vi ska ju köra med urin hemma då. Nä nu är det inte många dagar kvar...

Åå ja vet det är dumt men testade negativt igår på ruvardag 7, har ju en 3 dagars. Så vet inte om det är kört för oss redan men kommer inte våga testa mer förrän testdagen, hoppas innerligt att de finns chans att det vänder brösten är fortfarande svullna och ömma ruvardag 8 nu :(
    ja ... det är blodprov, som man får svar dagen efter.

Tror det är alldeles för tidigt för dig att testa redan ... till mig har de sagt att en blastocyst 5 dagars , skall kunna ha tillräckligt med hcg för att synas på ett test ruvardag 9.

• Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 20:50:51 följande:

Titta på den länken ... enligt den skall inte din synas ännu .

Jag har inte vågat testa ännu ...

Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?