• Hanna.Micha

Är ni några fler som ruvar ?

Hej !

I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

• Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?
  • Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-03 13:17:07 följande:

Hej! Vet att du nog inte håller med just nu, men en till frys är ett jättebra resultat. Allt som kommer till frys är bara en bonus. Grattis! :)

Blödningar kan bero på många saker. Din beror säkert på äggplock. Jag blöder ibland i samband med insättning, vilket de säger är helt normalt.

Hur mår du nu?

Tack! Det har lagt sig lite och vi får ju vara glada för det såklart. :)

Jag mår helt okej. Är på rd7 och hade inga symptom igår! Totalt borta.

Idag är jag toktorr i ansiktet? Lite lös i magen och har lite ont åt äggstockarna till. Inga ömma bröst, men de är lite större än vanligt (och jag har e-f kupa annars och är överviktig...) lite känsliga bröstvårtor, men alla dessa symptom (samt de som upphört) torde vara från lutinus eller ovitrelle. Jag misstänker ovitrelle eftersom ?allt? försvann från en kvart till en annan...

Tidigare har jag varit gråtmild och gråtit hejdlöst till program på tv, men känner mig mer stabil nu.

Är du ruvare? :)
  • CaRH

Heej!

Här kommer en till ruvare som idag känner sig otroligt less på allt! Kan beror på att jag tjuvtestade och fick negativt test..

Är på ruvardag 7 och satte in en 2dagars.

Det är vår första ET men andra vända IVF. Första gången fick vi ut 9 ägg och inget blev befruktat. Denna gång fick vi ut 28 (!!!!) ägg! Av dom blev 13 befruktade tack vare ICSI och nu väntar jag spänt på om vi fick något till frysen.

Har haft ont i brösten fram till idag men nu känns det ingenting i kroppen och det tillsammans med ett negativt test gör mig deppig!

Fy, denna väntan!

Håller tummarna för er andra! När har ni testdag?

• Dhalia
    CaRH skrev 2020-09-03 17:28:39 följande:

Heej!

Här kommer en till ruvare som idag känner sig otroligt less på allt! Kan beror på att jag tjuvtestade och fick negativt test..

Det är vår första ET men andra vända IVF. Första gången fick vi ut 9 ägg och inget blev befruktat. Denna gång fick vi ut 28 (!!!!) ägg! Av dom blev 13 befruktade tack vare ICSI och nu väntar jag spänt på om vi fick något till frysen.

Har haft ont i brösten fram till idag men nu känns det ingenting i kroppen och det tillsammans med ett negativt test gör mig deppig!

Fy, denna väntan!

Hej, Fy jag tjuvtestade också på dag 7 fast med en 3 dagars och var negativt.. trodde aldrig de skulle vända men det gjorde de fick svagt streck på testdagen. Vårt tredje IVF och så fick vi för första gången 1 till frys :)

Men vad konstigt att dem inte långtidsodla eftersom ni fick så många befruktade?

Håller tummarna att det går vägen!
  • CaRH
    Dhalia skrev 2020-09-03 19:18:59 följande:

Hej, Fy jag tjuvtestade också på dag 7 fast med en 3 dagars och var negativt.. trodde aldrig de skulle vända men det gjorde de fick svagt streck på testdagen. Vårt tredje IVF och så fick vi för första gången 1 till frys :)

Men vad konstigt att dem inte långtidsodla eftersom ni fick så många befruktade?

Håller tummarna att det går vägen!

Åh vad glad jag blir att höra!! Än finns det hopp! <3 Fick du eller hade du några symptom under ruvningen?

Dom skulle långtidsodla dom resterande 12 men visst är det så att dom skickar ett brev hem för att meddela resultat av om några klarade sig till frysen eller inte?
  • Grustradgarden
    CaRH skrev 2020-09-03 17:28:39 följande:

Heej!

Fy, denna väntan!

Men oj, så likt vi har! :) Jag är också på rd 7 med en tvådagars och fick inga befruktade ägg på första försöket (hade dock bara 6 ägg). Andra gången fick jag ut 8(?) ägg och 6 av dessa kunde befruktas via icsi. Vi fick dock bara ett till frysen och ett tvådagars till mig.

28 ägg?! Ingen risk för överstimulering? Undrar också varför du inte fick en femdagars när du fick så många befruktade...

De flesta av mina symptom är också spårlöst borta! :( men jag anar att det kan ha varit symptom från ovitrelle. Har haft lite rosa flytning igår och idag... oroar mig väldigt. :( vågar inte testa än.
  • Grustradgarden

Och nu hade jag inte bara rosa flytning utan också en liten (färsk) blodklump stor som ett knappnålshuvud? :( denna oro!!! :(

• Dhalia
    CaRH skrev 2020-09-03 19:56:47 följande:

Åh vad glad jag blir att höra!! Än finns det hopp! <3 Fick du eller hade du några symptom under ruvningen?

Dom skulle långtidsodla dom resterande 12 men visst är det så att dom skickar ett brev hem för att meddela resultat av om några klarade sig till frysen eller inte?

Neej ge inte upp man vet aldrig :) Jag fick ömma lite svullna bröst redan under stimuleringen och det försvann aldrig, under natten blev de mindre ömma men sen under dagen blev brösten mer ömma igen och därefter med lutnius kom typ stickningar.. närmare testdagen så kom mer mensvärk... sen hade ja lätt för att gråta men tror de e hela processen att det var vårt tredje IVF och kände bara de här kommer aldrig gå... sen två dagar innan test frös jag mycket och kände som om jag höll på att bli förskyld typ rann lite i näsan.. sen kom världens svagaste streck in i det sista vi var tvungna att vänta en stund innan det syntes något ... kontrollstrecket hann ju dyka upp långt innan :D

Ja det gör dem men tänkte mer att dem inte väntade på återföring på dag 5 istället :) Men du riskerade inte överstimulering nu om du blir gravid eftersom det blev så många ägg?
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-09-03 20:48:25 följande:

Och nu hade jag inte bara rosa flytning utan också en liten (färsk) blodklump stor som ett knappnålshuvud? :( denna oro!!! :(

Vet inte om det kan vara till tröst men har en bekant som brev gravid via IVF men hon blödde ganska länge redan från start till och från för embryot hade fäst lågt så moderkakan täckte utgången, finns ju ett namn för de som jag inte kommer på nu... va jobbigt hoppas det lugnar sig :(
  • CaRH
    Grustradgarden skrev 2020-09-03 20:48:25 följande:

Stackare!! Jag håller verkligen tummarna för dig!! Sån fruktansvärd känsla att inte veta!
  • CaRH
    Dhalia skrev 2020-09-03 21:26:13 följande:

Neej ge inte upp man vet aldrig :) Jag fick ömma lite svullna bröst redan under stimuleringen och det försvann aldrig, under natten blev de mindre ömma men sen under dagen blev brösten mer ömma igen och därefter med lutnius kom typ stickningar.. närmare testdagen så kom mer mensvärk... sen hade ja lätt för att gråta men tror de e hela processen att det var vårt tredje IVF och kände bara de här kommer aldrig gå... sen två dagar innan test frös jag mycket och kände som om jag höll på att bli förskyld typ rann lite i näsan.. sen kom världens svagaste streck in i det sista vi var tvungna att vänta en stund innan det syntes något ... kontrollstrecket hann ju dyka upp långt innan :D

Ja det gör dem men tänkte mer att dem inte väntade på återföring på dag 5 istället :) Men du riskerade inte överstimulering nu om du blir gravid eftersom det blev så många ägg?

Grustradgarden skrev 2020-09-03 20:28:35 följande:

Men oj, så likt vi har! :) Jag är också på rd 7 med en tvådagars och fick inga befruktade ägg på första försöket (hade dock bara 6 ägg). Andra gången fick jag ut 8(?) ägg och 6 av dessa kunde befruktas via icsi. Vi fick dock bara ett till frysen och ett tvådagars till mig.

28 ägg?! Ingen risk för överstimulering? Undrar också varför du inte fick en femdagars när du fick så många befruktade...

De flesta av mina symptom är också spårlöst borta! :( men jag anar att det kan ha varit symptom från ovitrelle. Har haft lite rosa flytning igår och idag... oroar mig väldigt. :( vågar inte testa än.

Ja, jäklar! Nästan identisk historia.

Min läkare sa att det inte var någon risk för överstimulering då jag tydligen har en normal äggreserv (1.4) och det gick bra. Sen om det är sant eller om jag bara har tur vet jag inte?

Har dålig koll men när väljer man att sätta in en 5dagars? Jag trodde bara att man valde att odla vidare till 5 dagar för som befruktade ägg som ?blev över? och skulle försöka frysas ner?

Vilken klinik går du på?
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?