• Hanna.Micha

Är ni några fler som ruvar ?

Hej !

I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

• Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?
  • Hanna.Micha
    Alex1992 skrev 2020-08-18 19:16:40 följande:
    Hej! Jag gjorde ett fet i maj med en blastocyst och fick lite rosa misstänkte (nidblödning) på ruvardag 7 och fick plus dagen efter, tyvärr fick jag missfall i vecka 7.

Nu har jag fet bokad på fredag och hoppas det går hela vägen!!
    Stackars stackars dig , vilken skit !
    med missfall... det är så lång väg att ens få ruva.Så när det går åt helvete känns det ju som världen rasar. 

Lycka till med fet, hur många dagar är det odlat ?
  • Alex1992
    Hanna.Micha skrev 2020-08-18 23:28:45 följande:

Stackars stackars dig , vilken skit !

med missfall... det är så lång väg att ens få ruva.Så när det går åt helvete känns det ju som världen rasar. 

Lycka till med fet, hur många dagar är det odlat ?

Jaa det var så tråkigt, tröstar mig med att jag nu vet att jag kan bli gravid! Vi får tillbaka en 5 dagars, vi har 8 blastisar kvar i frysen så jag känner mig lugn och hoppas på det bästa :)
  • Hanna.Micha
    Alex1992 skrev 2020-08-19 18:24:13 följande:
    Jaa det var så tråkigt, tröstar mig med att jag nu vet att jag kan bli gravid! Vi får tillbaka en 5 dagars, vi har 8 blastisar kvar i frysen så jag känner mig lugn och hoppas på det bästa :)
    wow , va lyxigt va många ni har lyckats frysa :)
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-18 23:22:23 följande:

Nej .. detta är första gången . Vi fick en till frys. Väldigt skönt.

Vet inte om jag fick långt till testdag ?

Äggplock 6/8

5 dagar odling till blastocyst.

Återföring 11/8

sen sega 2 veckor av väntan ... tror det är rätt vanligt, inte så långt.

Spännande att ni odlar vidare , hur många dagar ?

Ja de väldigt skönt. Vi fick besked idag om att en gick till frysen så vi blev överlyckliga, första gången för oss :)

De blev långt räknat från äggplocket. Vi gjorde äggplock 10/8 återföring 13/8 med 3 dagars å testdag redan 26/8. Vi går privat nu men när vi gjorde på Sahlgrenska fick vi ganska långt till testdag.

Dem odlade till dag 6, vet inte om de betyder något dåligt eller om dem typ kollar om någon mer utvevklas. Har ingen aning hur med väljer när dem ska frysa in. Någon som vet?
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-19 21:43:20 följande:
    Ja de väldigt skönt. Vi fick besked idag om att en gick till frysen så vi blev överlyckliga, första gången för oss :)

De blev långt räknat från äggplocket. Vi gjorde äggplock 10/8 återföring 13/8 med 3 dagars å testdag redan 26/8. Vi går privat nu men när vi gjorde på Sahlgrenska fick vi ganska långt till testdag.

Dem odlade till dag 6, vet inte om de betyder något dåligt eller om dem typ kollar om någon mer utvevklas. Har ingen aning hur med väljer när dem ska frysa in. Någon som vet?
    ok... ja då förstår jag att du tyckte mitt var långt. Våra var ju väldigt olika långa ..

Ja, det verkar skönt med kortare :) ruvardagarna är något av tortyr. Jag går också privat , på Stork Klinik i Köpenhamn.

Nä man förstår inte riktigt hur de väljer , när de odlar . Jag odlade fyra st. En har jag i magen på dag 5. En åkte i frysen som blastocyst dag 5, en slängdes dag 6 trots att det var en blastocyst ... och en utvecklades inte normalt.

Men jag tänker att vi måste lita på att de som de väljer att återföra eller frysa har bäst chans att överleva :)
  • Tino
    Dhalia skrev 2020-08-19 21:43:20 följande:

Till oss har de sagt att fryser de blastocyster som har hög kvalitet dag 5. De befruktade ägg som ser bra ut dag 5 men som inte tagit steget till blastocyst får en till dag på sig. De är lite långsammare men ändå bra. Tror sannolikheten att lyckas med en odlad dag 6 är samma eller nära samma de som är frysta dag 5.
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-19 22:04:18 följande:

ok... ja då förstår jag att du tyckte mitt var långt. Våra var ju väldigt olika långa ..

Ja, det verkar skönt med kortare :) ruvardagarna är något av tortyr. Jag går också privat , på Stork Klinik i Köpenhamn.

Nä man förstår inte riktigt hur de väljer , när de odlar . Jag odlade fyra st. En har jag i magen på dag 5. En åkte i frysen som blastocyst dag 5, en slängdes dag 6 trots att det var en blastocyst ... och en utvecklades inte normalt.

Men jag tänker att vi måste lita på att de som de väljer att återföra eller frysa har bäst chans att överleva :)

Vi går på Livio nu men har kvar ett till försök på Sahlgrenska. Sen köpte vi ett 2 paket på Livio med. :)

Man hoppas de för om de skiter sig med denna så vill man ju gärna ha bra chans igen. Okej då fryser dem direkt om den är bra redan på dag 5. Aha då kanske de ändå var något som inte var så bra med den?

Hur går det för dig? Några symtom? :)
  • Dhalia
    Tino skrev 2020-08-20 20:04:02 följande:

Till oss har de sagt att fryser de blastocyster som har hög kvalitet dag 5. De befruktade ägg som ser bra ut dag 5 men som inte tagit steget till blastocyst får en till dag på sig. De är lite långsammare men ändå bra. Tror sannolikheten att lyckas med en odlad dag 6 är samma eller nära samma de som är frysta dag 5.

Okej tack så mycket. Värsta är att denna i magen var bättre än den som frystes så man blir lite orolig om man inte lyckas med denna att de kanske då inte går bra med den frysta. Vi har haft svårt att få bra embryon och blastocyster överlag :(
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-20 22:28:23 följande:
    Okej tack så mycket. Värsta är att denna i magen var bättre än den som frystes så man blir lite orolig om man inte lyckas med denna att de kanske då inte går bra med den frysta. Vi har haft svårt att få bra embryon och blastocyster överlag :(
    Nej ... jag tror inte att det behöver vara sämre . På storken verkar de inte göra skillnad på blastocyst på dag 5 eller 6. Men framförallt ,fryser de inga embryon som inte är av god kvalitet. Så det är ett gott tecken att er klinik har frusit det.
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-20 22:22:00 följande:
    Vi går på Livio nu men har kvar ett till försök på Sahlgrenska. Sen köpte vi ett 2 paket på Livio med. :)

Man hoppas de för om de skiter sig med denna så vill man ju gärna ha bra chans igen. Okej då fryser dem direkt om den är bra redan på dag 5. Aha då kanske de ändå var något som inte var så bra med den?

Hur går det för dig? Några symtom? :)
    nja ... inte så mycket symtom . Men lite tröttare & hungrigare ...

men en del rosa lutinus flytningar, som gör mig galen , men min klinik tar det med ro. Tydligen vanlig sideffekt ? Tar du såna ? hur många tar du ?
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?