Inlägg från: Hanna.Micha |Visa alla inlägg
  • Hanna.Micha

Är ni några fler som ruvar ?

Hej !

I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

• Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?
  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-17 19:46:45 följande:
    Hej! Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag, så är några dagar efter dig. Insättningsdagen är dag 0. Är det din första IVF? Jag gjorde IVF 1 för några år sedan och har en pojke på 2,5 år. Har senaste året satt in tre blastocyster vilket inte blivit något barn. Hur mår du nu? När har du testdag? Håller tummarna för dig!
    Hej Tino .  Tack .

Nej det är min tredje IVF.

Jag mår helt okej ... det är så svårt att veta vilka bieffekter lutinus ger och vad som skulle kunna vara gravidsymtom. Jag är lite tröttare än vanligt . Idag är jag på ruvardag 7 , och har testdag den 25 /8 . 6 långa dagar kvar ...

Idag fick jag lite rosa flytningar ... det stresar mig, men försöker intala mig att det kan vara lutius som spökar .

Hur går det för dig ?

• Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-18 08:11:38 följande:

Hej, jag satte in en 3 dagars embryo den 13/8 så är inne på ruvardag 5. Hade ömma bröst och typ stickningar från alla hormoner och lutinus. Men idag kändes brösten lite mindre svullna. Vet inte om det kan vara dåligt tecken. Någon som haft så men ändå lyckats plussa?

Det låter lovande , jag håller tummarna för dig .
  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-18 21:49:14 följande:

Jag håller tummarna för dig Hanna.Micha. Jag har lyckats bli gravid och märkte ingen skillnad alls de gångerna jämfört med när det inte gått. Jag förstår att det är jobbigt med rosa flytningar. Jag blödde rejält när jag var tidigt gravid, och det gick väl. Hoppas det bara är lutinus som ger det rosa. Så tufft för er att ha gjort tre IVF. Det är orätvisst att många måste kämpa så. Är era regionfinansierade behandlingar slut sedan? Jag har testdag 30/8. Jag mår som vanligt. Detta är insättning i naturlig cykel så har inga extra hormoner mer än lite lutinus.

Håller tummarna så klart för ni andra också. Beklagar missfall Alex1992, så sorgligt att det blir så när man äntligen lyckats. Skönt att ni har insättning så snart. Jag fick uteblivet missfall i v 13 för ett halvår sedan och det är tufft att förlorat något så efterlängtat.

Tack .
  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-18 21:49:14 följande:

Jag håller tummarna för dig Hanna.Micha. Jag har lyckats bli gravid och märkte ingen skillnad alls de gångerna jämfört med när det inte gått. Jag förstår att det är jobbigt med rosa flytningar. Jag blödde rejält när jag var tidigt gravid, och det gick väl. Hoppas det bara är lutinus som ger det rosa. Så tufft för er att ha gjort tre IVF. Det är orätvisst att många måste kämpa så. Är era regionfinansierade behandlingar slut sedan? Jag har testdag 30/8. Jag mår som vanligt. Detta är insättning i naturlig cykel så har inga extra hormoner mer än lite lutinus.

Håller tummarna så klart för ni andra också. Beklagar missfall Alex1992, så sorgligt att det blir så när man äntligen lyckats. Skönt att ni har insättning så snart. Jag fick uteblivet missfall i v 13 för ett halvår sedan och det är tufft att förlorat något så efterlängtat.

Ja riktigt jobbigt med färgade flytningar... men de börjar avta. Och har inte blivit någon blödning.

Ingen av mina ivf:er var regionfinansierade, tyvärr. För att få det måste man passa in i deras mall. Min man är inte svensk medborgare, och inte folkbokförd i Sverige . Så då funka inte det ... däremot om jag valt donator & varit ensam så hade jag fått det, ironiskt ... valde faktiskt storken i Köpenhamn denna gången,väldigt bra klinik.

Lycka till med ditt ruvande .
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-18 17:44:30 följande:
    Läste ovan du har testdag 25. Jag har testdag 26/8, då fick du ganska långt till testdag?

Detta är min tredje IVF också. Har ni fått till frys innan? Vi har aldrig fått :( men denna gången finns ett embryo som hade bra betyg på dag 3 så vi hoppas 1 till frysen. Vi har totalt 4 som kunde odlas vidare.
    Nej .. detta är första gången . Vi fick en till frys. Väldigt skönt.

Vet inte om jag fick långt till testdag ?
    Äggplock 6/8
    5 dagar odling till blastocyst.
    Återföring 11/8
    sen sega 2 veckor av väntan ... tror det är rätt vanligt, inte så långt.

Spännande att ni odlar vidare , hur många dagar ?
  • Hanna.Micha
    Alex1992 skrev 2020-08-18 19:16:40 följande:
    Hej! Jag gjorde ett fet i maj med en blastocyst och fick lite rosa misstänkte (nidblödning) på ruvardag 7 och fick plus dagen efter, tyvärr fick jag missfall i vecka 7.

Nu har jag fet bokad på fredag och hoppas det går hela vägen!!
    Stackars stackars dig , vilken skit !
    med missfall... det är så lång väg att ens få ruva.Så när det går åt helvete känns det ju som världen rasar. 

Lycka till med fet, hur många dagar är det odlat ?
  • Hanna.Micha
    Alex1992 skrev 2020-08-19 18:24:13 följande:
    Jaa det var så tråkigt, tröstar mig med att jag nu vet att jag kan bli gravid! Vi får tillbaka en 5 dagars, vi har 8 blastisar kvar i frysen så jag känner mig lugn och hoppas på det bästa :)
    wow , va lyxigt va många ni har lyckats frysa :)
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-19 21:43:20 följande:
    Ja de väldigt skönt. Vi fick besked idag om att en gick till frysen så vi blev överlyckliga, första gången för oss :)

De blev långt räknat från äggplocket. Vi gjorde äggplock 10/8 återföring 13/8 med 3 dagars å testdag redan 26/8. Vi går privat nu men när vi gjorde på Sahlgrenska fick vi ganska långt till testdag.

Dem odlade till dag 6, vet inte om de betyder något dåligt eller om dem typ kollar om någon mer utvevklas. Har ingen aning hur med väljer när dem ska frysa in. Någon som vet?
    ok... ja då förstår jag att du tyckte mitt var långt. Våra var ju väldigt olika långa ..

Ja, det verkar skönt med kortare :) ruvardagarna är något av tortyr. Jag går också privat , på Stork Klinik i Köpenhamn.

Nä man förstår inte riktigt hur de väljer , när de odlar . Jag odlade fyra st. En har jag i magen på dag 5. En åkte i frysen som blastocyst dag 5, en slängdes dag 6 trots att det var en blastocyst ... och en utvecklades inte normalt.

Men jag tänker att vi måste lita på att de som de väljer att återföra eller frysa har bäst chans att överleva :)
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-20 22:28:23 följande:
    Okej tack så mycket. Värsta är att denna i magen var bättre än den som frystes så man blir lite orolig om man inte lyckas med denna att de kanske då inte går bra med den frysta. Vi har haft svårt att få bra embryon och blastocyster överlag :(
    Nej ... jag tror inte att det behöver vara sämre . På storken verkar de inte göra skillnad på blastocyst på dag 5 eller 6. Men framförallt ,fryser de inga embryon som inte är av god kvalitet. Så det är ett gott tecken att er klinik har frusit det.
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-20 22:22:00 följande:
    Vi går på Livio nu men har kvar ett till försök på Sahlgrenska. Sen köpte vi ett 2 paket på Livio med. :)

Man hoppas de för om de skiter sig med denna så vill man ju gärna ha bra chans igen. Okej då fryser dem direkt om den är bra redan på dag 5. Aha då kanske de ändå var något som inte var så bra med den?

Hur går det för dig? Några symtom? :)
    nja ... inte så mycket symtom . Men lite tröttare & hungrigare ...

men en del rosa lutinus flytningar, som gör mig galen , men min klinik tar det med ro. Tydligen vanlig sideffekt ? Tar du såna ? hur många tar du ?
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 07:54:50 följande:
    Ja har inte heller så mycket vilket bara de jag hade innan insättning.

Sånt kan ja tänka mig gör man blir mer orolig eller kan de va att den fäster också? Jag tar också lutinus 3x100mg varje dag. Men jag har inte fått det någon gång varken denna eller första gången jag tog dem.
    Nej tyvärr är det inte att den fäster nu,
    den skall ha fäst nästan med en gång efter återföringen, om den gör det ..

Ja det är ju bara att vänta ... idag har det äntligen blivit ruvardag 10. Så nu närmar ju sig testdagen.

Jag tar 4 lutinus om dagen ..
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 12:52:18 följande:
    Okej usch hoppas de lugnar ner sig sen när man slutar med lutinus.

Finns det någon speciellt anledning att du fick 4 st eller är de standard där? Både Sahlgrenska och den privata har kört med 3 lutinus bara... kanske därför du får då rosa flytningar
    Nja ... tror de beror på ens ålder & värden ? Jag tar två på kvällen ...

Nej det lugnar tyvärr inte ner sig , men det blir inte värre heller . Bokade in provtagning på kliniken, mest för att känna att den här ovissa väntans perioden närmar sig sitt slut . :)
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 20:50:51 följande:
    Tur det inte blir värre då. Okej ska du testa med blodprov på kliniken då? Vi fick med oss hem ett lite speciellt test inget vanligt graviditetstest man kunde tydligen mäta med serum (blod) på det också, men vi ska ju köra med urin hemma då. Nä nu är det inte många dagar kvar...

Åå ja vet det är dumt men testade negativt igår på ruvardag 7, har ju en 3 dagars. Så vet inte om det är kört för oss redan men kommer inte våga testa mer förrän testdagen, hoppas innerligt att de finns chans att det vänder brösten är fortfarande svullna och ömma ruvardag 8 nu :(
    ja ... det är blodprov, som man får svar dagen efter.

Tror det är alldeles för tidigt för dig att testa redan ... till mig har de sagt att en blastocyst 5 dagars , skall kunna ha tillräckligt med hcg för att synas på ett test ruvardag 9.

• Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-21 20:50:51 följande:
    Tur det inte blir värre då. Okej ska du testa med blodprov på kliniken då? Vi fick med oss hem ett lite speciellt test inget vanligt graviditetstest man kunde tydligen mäta med serum (blod) på det också, men vi ska ju köra med urin hemma då. Nä nu är det inte många dagar kvar...

Åå ja vet det är dumt men testade negativt igår på ruvardag 7, har ju en 3 dagars. Så vet inte om det är kört för oss redan men kommer inte våga testa mer förrän testdagen, hoppas innerligt att de finns chans att det vänder brösten är fortfarande svullna och ömma ruvardag 8 nu :(
    Titta på den länken ... enligt den skall inte din synas ännu .

Jag har inte vågat testa ännu ...

• Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-24 07:55:10 följande:
    Jag är på ruvdag 7 med 5 dagars blastocyst. Har idag testat negativt. Jag vet att man ska vänta till testdag, men jag testar alltid på ruvdag 7 med blastocyst för det känns bäst för mig. Jag mår som vanligt, men det brukar jag göra de gånger jag varit gravid (tre gånger, varav två missfall) och de gånger jag inte varit det. Det kan ju så klart vara för tidigt att testa, men jag känner mig inte särskilt positiv. Detta var fjärde insättningen på ett år. Vi har redan ett barn och jag funderar mer och mer på hur länge det är värt att fortsätta försöka.
    Usch va tråkigt ...
    här går det också dåligt , tokblöder . Men kliniken ville ändå ta blodprov , väntar på provresultat idag . Men gjorde ett hemtest .. dag 11 , det visade negativt.

Jag har inga barn ännu ...
    men har haft tre utomkvedsskap , och nu tre misslyckade ivf.er ... frågan är verkligen hur länge är det värt att försöka . Jag skall ge mig själv några månaders vila ... sen pröva igen .
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-25 13:04:35 följande:

Jättetråkigt Hanna.Micha :( fy jag vet hur de känns man tappar verkligen hoppet.. har inga barn heller.. men ge inte upp!! Vi är kanske tillhör den skaran som får göra fler IVFer än 3 och det kanske blir annorlunda om ni byter klinik och kanske stimuleringsprotokoll med. Beklagar verkligen :(

Tack ,
    nej jag har inte tappat hoppet . Men känner mig helt slut nu. Har gjort två misslyckade ivf.er väldigt tätt. Så kroppen behöver vila.

Vi har ett fruset embryo i frysen .

Men allt får vänta lite .

Håller tummarna för dig .
  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-25 11:05:05 följande:
    Jag beklagar! :( Det är orätvisst att vissa ska behöva kämpa så länge. Jag hoppas ni får bra stöd av kliniken ni går till. Jag förstår helt tankar om hur länge man orkar försöka. Kanske bra att tala med kliniken ni går till om vägar framåt. Att misslyckas, gång på gång är helt klart enklare när man redan har barn. Ofrivillig barnlöshet är fruktansvärt. Sekundär ofrivillig barnlöshet är hemskt, men inte på samma nivå.

Styrka till dig <3
    Tack Tino .

Mmmm.... så är det .

Men svårt att ge upp något man vill så gärna , hjärtat brister när man misslyckas .Men börjar redan i huvudet göra nya planer . Men först en liten paus... i allefall 2 månader.

Frågan är nu ... skall man använda embryot i frysen ,
    eller göra ett färskförsök till ? Rent spontant känns det som det, då kan man ju ta det frusna om man inte får ut några bra ägg :)
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?