• Alex1992

Är ni några fler som ruvar ?

Hanna.Micha skrev 2020-08-18 17:23:41 följande:

Hej Tino .  Tack .

Nej det är min tredje IVF.

Jag mår helt okej ... det är så svårt att veta vilka bieffekter lutinus ger och vad som skulle kunna vara gravidsymtom. Jag är lite tröttare än vanligt . Idag är jag på ruvardag 7 , och har testdag den 25 /8 . 6 långa dagar kvar ...

Idag fick jag lite rosa flytningar ... det stresar mig, men försöker intala mig att det kan vara lutius som spökar .

Hur går det för dig ?

Hej! Jag gjorde ett fet i maj med en blastocyst och fick lite rosa misstänkte (nidblödning) på ruvardag 7 och fick plus dagen efter, tyvärr fick jag missfall i vecka 7.

Nu har jag fet bokad på fredag och hoppas det går hela vägen!!
  • Alex1992
    Hanna.Micha skrev 2020-08-18 23:28:45 följande:

Stackars stackars dig , vilken skit !

med missfall... det är så lång väg att ens få ruva.Så när det går åt helvete känns det ju som världen rasar. 

Lycka till med fet, hur många dagar är det odlat ?

Jaa det var så tråkigt, tröstar mig med att jag nu vet att jag kan bli gravid! Vi får tillbaka en 5 dagars, vi har 8 blastisar kvar i frysen så jag känner mig lugn och hoppas på det bästa :)
  • Alex1992

Nu är jag också en ruvare :D fick tillbaka vad läkarn sa ? en vacker blastocyst som håller på att kläckas?, är så lycklig just nu! Nu håller vi tummarna att den gottar sig, har testdatum 3/9!

• Alex1992

Jag är bara på ruvardag 2 men har känt av stickningar som kommer och går på vänstra sida, de kom samma dag som insättningen. Annars inget mer men det är fortfarande tidigt för att känna något!

• Alex1992

Tråkigt med negativt :(...hoppas alla får + inom kort! Tyvärr måste många kämpa och kämpa...jag kommer aldrig sluta kämpa! Men jag förstår att man blir trött speciellt vid flera försök. Man får ta paus för att återhämta sig, vi är ju bara människa!

Jag har iaf bestämt mig för att börja tjuvtesta imorgon! På ruvardag 5...

• Alex1992

Jag plussade igår på ruvardag 4 (eftermiddags urin) och tog en digital imorse som visar gravid :D Jag har känt mig konstig och haft symptom men vågade inte riktig tro på allt men den fäste <3 . Jag är så glad!!! Men så rädd att få missfall igen...jag hoppas verkligen att det går bra hela vägen! Måste tänka positivt :)

• Alex1992
    Dhalia skrev 2020-08-26 20:36:12 följande:

Vi plussade imorse till vår förvåning :D hade ju testat negativt dag 7 med 3 dagars så trodde verkligen de skulle vara kört... nästan 3 år sen man sist blev gravid ( slutade i MA v11) Hoppas verkligen denna stannar nu <33

Åhh!! Stort grattis till er med :D nu hoppas vi de går bra för oss båda hela vägen!! Måste vara vår tur nu!!! <3
  • Alex1992
    Asteria skrev 2020-08-26 21:08:53 följande:

Vad tror ni om svagt positivt på Ovitrelle + 12 med blastocyst på RD5? Ej morgonurin.

Jag själv har ingen erfarenhet av Ovitrelle men vad jag hört ska de va ute efter 10 dagar, jag skulle nog vågar tro att du är gravid :D!! Har du tagit ett nytt imorse ?
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?