• Anonym (ledsen)

Nån mer med MA som inväntar blödning?

Har sett att det finns vissa såna här trådar men dom är äldre och jag skulle vilja prata med folk som är mitt i det här jobbiga just nu. 

Jag är i v.10 imorgon och fick ett VUL i v.7 tror jag det var pga blödningar. Då syntes bara hinnsäcken. Idag var jag på återbesök och då syntes ett litet embryo men ingen hjärtaktivitet. :( 

Om en vecka ska jag tillbaka för att få första tabletten på sjukhus och sen åka hem och ta resten. 

Det känns förjävligt! Dels för att det var min första graviditet, och för att min kropp inte ens klarar av att få ett riktigt jävla missfall av sig själv, och dels för jag är så rädd för cytotec, att ha svinont och blöda enorma mängder. 

Nån mer som är mitt i det/väntan på att det ska starta? Helst du som också fått MA. Men alla är såklart välkomna att skriva. Jag vill helst inte höra skräckhistorier om erfarenheter av cytotec.

Kram på er. Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-26 10:19

Om någon hittar hit och ska gå igenom en Cytotec-behandling och är orolig och rädd, så vill jag bara säga att jag förväntade mig det värsta, men det blev precis tvärtom. En helt hanterbar upplevelse som gick snabbt och nästan helt smärtfritt. Jag har skrivit mer i tråden om hur det gick, för den som vill läsa om en under omständigheterna bra upplevelse. Det är bara dagen efter för mig, så det kan förstås ändå uppkomma komplikationer.

• Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?
  • gunbran
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-31 22:57:53 följande:

Just det, har ni räknat ert missfall som en mens? Jag tänker i mensappar och så. Skulle vara skönt att ha nåt att utgå från, även om ÄL säkert dröjer lite mer än vanligt. 

Jag räknar dagen det kom igång att blöda, dvs då jag tog cytotec, som dag 1 i mens-appen. Sen kan det, precis som du säger, dröja lite mer än vanligt, men jag tänker att det är bra att ha något att utgå ifrån.
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-31 22:57:53 följande:

Just det, har ni räknat ert missfall som en mens? Jag tänker i mensappar och så. Skulle vara skönt att ha nåt att utgå från, även om ÄL säkert dröjer lite mer än vanligt. 

Nä jag har inte gjort det tänker att jag börjar med det igen efter första mensen. Pratade med en bm på min doktor som sa att det kunde ta allt från ett par veckor till flera mån att få tillbaka mensen :-/
  • Anonym (ledsen)
    gunbran skrev 2020-08-01 01:20:22 följande:

Jag räknar dagen det kom igång att blöda, dvs då jag tog cytotec, som dag 1 i mens-appen. Sen kan det, precis som du säger, dröja lite mer än vanligt, men jag tänker att det är bra att ha något att utgå ifrån.

Jag tror jag gör så också!
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-01 01:50:04 följande:

Nä jag har inte gjort det tänker att jag börjar med det igen efter första mensen. Pratade med en bm på min doktor som sa att det kunde ta allt från ett par veckor till flera mån att få tillbaka mensen :-/

Skulle ju bara fattas att det tar månader... Fyfan alltså. Jag hade hoppats på att hinna bli gravid innan 35 men det är inte många månader kvar dit. Sån stress hela tiden. Men jag hoppas vi alla får tillbaka den så fort som möjligt! :)
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-01 08:34:22 följande:

Skulle ju bara fattas att det tar månader... Fyfan alltså. Jag hade hoppats på att hinna bli gravid innan 35 men det är inte många månader kvar dit. Sån stress hela tiden. Men jag hoppas vi alla får tillbaka den så fort som möjligt! :)

Hoppas du får igen den snabbt
  • Anonym (Också ledsen)

Imorgon ska jag äntligen få komma tillbaka till gyn för uppföljande ultraljud och få tabletter om hen verkligen är död. Ska bli så himla skönt att få starta om.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-03 08:40:36 följande:

Imorgon ska jag äntligen få komma tillbaka till gyn för uppföljande ultraljud och få tabletter om hen verkligen är död. Ska bli så himla skönt att få starta om.

Åh nej, jag har inte varit inne på ett tag och missade detta! 

Hur gick det och hur mår du? För mig var det en lättnad att äntligen få avsluta, jag hoppas det kommer kännas så för dig också om det nu inte gick bra. Visst har jag varit ledsen men det känns helt överkomligt. 

• Anonym (Också ledsen)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-05 09:25:11 följande:

Åh nej, jag har inte varit inne på ett tag och missade detta! 

Hur gick det och hur mår du? För mig var det en lättnad att äntligen få avsluta, jag hoppas det kommer kännas så för dig också om det nu inte gick bra. Visst har jag varit ledsen men det känns helt överkomligt. 

Jag tog tabletterna på eftermiddagen igår, och kom igång med blödning efter tre timmar. I morse verkar det ha tagit slut, nu blöder jag väldigt lite. Jag är lite orolig att allt inte har kommit ut, så lite blöder jag nu. Det kom några blodiga slembollar men hur vet man ens att det är tillräckligt? Är jag färdig nu var det här verkligen piece of cake.

Jag är också väldigt lättad att det är över och att kunna få starta om. Nu ska jag unna mig lite vin på min födelsedag på lördag.

Hur mår du? Hur har det gått?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-05 10:59:58 följande:
    Jag tog tabletterna på eftermiddagen igår, och kom igång med blödning efter tre timmar. I morse verkar det ha tagit slut, nu blöder jag väldigt lite. Jag är lite orolig att allt inte har kommit ut, så lite blöder jag nu. Det kom några blodiga slembollar men hur vet man ens att det är tillräckligt? Är jag färdig nu var det här verkligen piece of cake.

Jag är också väldigt lättad att det är över och att kunna få starta om. Nu ska jag unna mig lite vin på min födelsedag på lördag.

Det låter tyvärr som väldigt kort tid, och att det inte riktigt kommit igång än. Det är svårt att veta vad som är själva innehållet liksom, och vad som bara är levrat blod. För mig kom det tre större, tydliga klumpar som jag tror var det viktigaste liksom. Många mindre också, inte små men iaf mindre än dom där tre. Men vid tre tillfällen blev jag sittande på toaletten för då blödde det så pass mycket att det inte var nån idé att kliva upp. Ändå tycker jag att jag blödde mindre än jag hade väntat mig. 

Jag hoppas det ordnar sig på bästa sätt för dig, förstår ju att det känns hemskt om det startar till din födelsedag men jag vet ju, man vill ju också bara få ett slut på det. Försök ha en fin dag oavsett och tänk framåt! Nu avslutar du det här jobbiga och sen kommer nya försök! 

Jag blöder fortfarande, det blir 2 veckor nu den 8:e. Men det är bara brunt, ibland väldigt lite, vissa dagar mer. En vecka efter tabletterna kändes det som det skulle sluta, men så kom det lite mer och så där håller det på. Det är ändå lite och påverkar inte min vardag särskilt mycket. Börjar väl återhämta mig psykiskt också men bröt ihop lite för nån dag sen. Känner mig lite allmänt låg men inget som märks utåt. 

• gunbran

Blödningarna kan komma och gå. Jag blödde massor de 6 första timmarna, med mycket klumpar. efter vldigt sparsamt. På dag 5 tog det fart igen och blödde

Blödningarna kan komma och gå. Det är inte riktigt som att blöda vid mens. Jag blödde rikligt de 6 första timmarna, med mycket klumpar vid varje toabesök. Dagarna efter var det sparsamma blödningar bara, men på dag 5 tog det fart igen och blödde mycket under ett par dagar innan det klingade av och successivt blev mindre och mindre. På slutet kunde jag ha lite brun-rosa flytningar som kom och gick de också. 18 dagar tog det för mig innan det tog slut helt, men vid mitt mf förra året blödde jag bara 6 dagar, så det är verkligen olika. Hoppas det går smidigt för dig!
Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?