• Anonym (ledsen)

Nån mer med MA som inväntar blödning?

Har sett att det finns vissa såna här trådar men dom är äldre och jag skulle vilja prata med folk som är mitt i det här jobbiga just nu. 

Jag är i v.10 imorgon och fick ett VUL i v.7 tror jag det var pga blödningar. Då syntes bara hinnsäcken. Idag var jag på återbesök och då syntes ett litet embryo men ingen hjärtaktivitet. :( 

Om en vecka ska jag tillbaka för att få första tabletten på sjukhus och sen åka hem och ta resten. 

Det känns förjävligt! Dels för att det var min första graviditet, och för att min kropp inte ens klarar av att få ett riktigt jävla missfall av sig själv, och dels för jag är så rädd för cytotec, att ha svinont och blöda enorma mängder. 

Nån mer som är mitt i det/väntan på att det ska starta? Helst du som också fått MA. Men alla är såklart välkomna att skriva. Jag vill helst inte höra skräckhistorier om erfarenheter av cytotec.

Kram på er. Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-26 10:19

Om någon hittar hit och ska gå igenom en Cytotec-behandling och är orolig och rädd, så vill jag bara säga att jag förväntade mig det värsta, men det blev precis tvärtom. En helt hanterbar upplevelse som gick snabbt och nästan helt smärtfritt. Jag har skrivit mer i tråden om hur det gick, för den som vill läsa om en under omständigheterna bra upplevelse. Det är bara dagen efter för mig, så det kan förstås ändå uppkomma komplikationer.

• Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-08 08:02:59 följande:

Åh vad jobbig fattar kroppen att den ska komma igång igen även fast man har rester kvar?

Jag har inte heller fått någon mens än var 4 veckor sedan mf igår

Tack! Vilket superklagigt inlägg mitt blev, haha. Är bara så frustrerad. Nej jag tror den är klar nu, det är nog att det kommer ut med nästa mens eller så blir det en ny behandling eller skrapning. :/

Åh fy vad jobbigt för dig! Vill man försöka igen direkt efter mensen så är det ju tortyr att vänta.
  • Anonym (Också ledsen)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-08 13:39:58 följande:

Tack! Vilket superklagigt inlägg mitt blev, haha. Är bara så frustrerad. Nej jag tror den är klar nu, det är nog att det kommer ut med nästa mens eller så blir det en ny behandling eller skrapning. :/

Åh fy vad jobbigt för dig! Vill man försöka igen direkt efter mensen så är det ju tortyr att vänta.

Undrar om det går att bli gravid med rester kvar, och vad det isåfall skulle innebära. I vilket fall kommer du ju vara på g igen om en månad och då kommer det säkert äntligen bli ett litet barn!

Jag ska på återbesök nästa onsdag, och jag kan nästan garantera att jag också har rester kvar, à la Murphys lag.

Hoppas det går att begära att bli skrapad så det tar slut nån gång.

Om det går att räkna blödningens första dag som bim har jag beräknad ägglossning 18:e, nu får jag och räknar dagarna och övervakar otåligt blödningarna.
  • Anonym (Precis)

Fick tillbaka mensen igår, på dagen en mån efter mf. Känner mig så kluven om jag ska våga testa bli gravid igen eller om jag bara ska lägga det på hyllan

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-11 16:43:08 följande:
    Undrar om det går att bli gravid med rester kvar, och vad det isåfall skulle innebära. I vilket fall kommer du ju vara på g igen om en månad och då kommer det säkert äntligen bli ett litet barn!

Jag ska på återbesök nästa onsdag, och jag kan nästan garantera att jag också har rester kvar, à la Murphys lag.

Hoppas det går att begära att bli skrapad så det tar slut nån gång.

Om det går att räkna blödningens första dag som bim har jag beräknad ägglossning 18:e, nu får jag och räknar dagarna och övervakar otåligt blödningarna.

Jag testade helt negativt idag på graviditetstestet! Så jag tror resterna kommit ut? Jag har bara bruna flytningar kvar men det har kommit lite sega trådiga klumpar några dagar så kanske det var det sista. För inte kan jag få helt blankt test om jag haft rester? 

Idag har jag tydliga äl-känningar också, får se om det stämmer om två veckor. Åh, jag håller tummarna för dig! Murphy's lag är ju alltid närvarande i livet men nä, den här gången får han fan hålla sig undan! 

Återkom gärna hur det gick. Hur är dina blödningar nu? 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-11 20:41:55 följande:

Fick tillbaka mensen igår, på dagen en mån efter mf. Känner mig så kluven om jag ska våga testa bli gravid igen eller om jag bara ska lägga det på hyllan

Det är ju jättebra! Förstår att det känns jobbigt. Jag hoppas du känner att du vill fortsätta försöka. Men oavsett hur du väljer att göra så är det ju det rätta för dig. Du kanske behöver läka psykiskt ett tag till?
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-11 22:17:30 följande:

Det är ju jättebra! Förstår att det känns jobbigt. Jag hoppas du känner att du vill fortsätta försöka. Men oavsett hur du väljer att göra så är det ju det rätta för dig. Du kanske behöver läka psykiskt ett tag till?

Ja jag har börjat gå hos en psykolog igår så jag hoppas att det ska kunna hjälpa mig att bearbeta.
  • Anonym (Också ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-11 22:36:56 följande:

Ja jag har börjat gå hos en psykolog igår så jag hoppas att det ska kunna hjälpa mig att bearbeta.

Usch så jag kännermed dig! Hoppas du får hjälp hos psykologen att komma över det här. Att bli gravid är ju en av de största händelserna i ens liv, och så går det på det här sättet... jag har uppfattat att det är väldigt vanligt att få som posttraumatiskt stressyndrom efter ett missfall.
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-11 20:56:29 följande:

Jag testade helt negativt idag på graviditetstestet! Så jag tror resterna kommit ut? Jag har bara bruna flytningar kvar men det har kommit lite sega trådiga klumpar några dagar så kanske det var det sista. För inte kan jag få helt blankt test om jag haft rester? 

Idag har jag tydliga äl-känningar också, får se om det stämmer om två veckor. Åh, jag håller tummarna för dig! Murphy's lag är ju alltid närvarande i livet men nä, den här gången får han fan hålla sig undan! 

Återkom gärna hur det gick. Hur är dina blödningar nu? 

Ja men då borde det ju vara klart! Jag håller alla tummar!!

Tänk om du skulle bli gravid direkt! Om jag inte blir det tror jag att jag får ett sammanbrott.

Det har gått en vecka sedan det började för mig idag, och jag har fortfarande små blödningar. Tog ett gravtest idag som visade båda strecken lika starkt. Så jag ställer in mig på en skrapning. Min kropp ville VERKLIGEN behålla den här graviditeten...

Jag har knappt känt mig ledsen alls, bara manisk i att skiten ska ut, och jag ska bli gravid igen på första ägglossningen.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-12 10:14:17 följande:
    Ja men då borde det ju vara klart! Jag håller alla tummar!!

Tänk om du skulle bli gravid direkt! Om jag inte blir det tror jag att jag får ett sammanbrott.

Det har gått en vecka sedan det började för mig idag, och jag har fortfarande små blödningar. Tog ett gravtest idag som visade båda strecken lika starkt. Så jag ställer in mig på en skrapning. Min kropp ville VERKLIGEN behålla den här graviditeten...

Jag har knappt känt mig ledsen alls, bara manisk i att skiten ska ut, och jag ska bli gravid igen på första ägglossningen.

Ja, jag tycker ju det borde vara det? 
    Vi kommer invänta en mens men förhoppningsvis funkar det snabbt efter det! 

Mina visade också superstarkt efter en vecka, det är nog bara för kort tid. :) 
    Men kom ihåg att ta hand om dig. Mitt ledsna kom mest efteråt. Hanterbart, men jag var oförberedd eftersom medan missfallet pågick kände jag mig bara så lättad och glad att det snart var över. Kram!

• Anonym (Också ledsen)

Nu jävlar har här hänt grejer.

Igår började det spruta blod på bästa arbetstid.

Jag svimmade på toan, fick åka ambulans och spydde av smärtan i ambulansen. Blev inlagd på akutgyn där de konstaterade att trots 9 timmars kraftig blödning var det fortfarande rester kvar. Fick mer cytotec, ännu mer ont och ännu mer morfin. Morgonen efter hade jag FORTFARANDE rester kvar och blev skrapad.

Nu är jag hemma igen med vuxenblöja och blodbrist.

Men äntligen är den ute!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-14 19:19:31 följande:

Nu jävlar har här hänt grejer.

Igår började det spruta blod på bästa arbetstid.

Jag svimmade på toan, fick åka ambulans och spydde av smärtan i ambulansen. Blev inlagd på akutgyn där de konstaterade att trots 9 timmars kraftig blödning var det fortfarande rester kvar. Fick mer cytotec, ännu mer ont och ännu mer morfin. Morgonen efter hade jag FORTFARANDE rester kvar och blev skrapad.

Nu är jag hemma igen med vuxenblöja och blodbrist.

Men äntligen är den ute!

Men herregud, vad säger du! Stackare!! Vilken tur det gick bra och att det äntligen är klart. Men det där måste varit väldigt jobbigt. Usch. Kram! Gråter
Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?