• Anonym (ledsen)

Nån mer med MA som inväntar blödning?

Har sett att det finns vissa såna här trådar men dom är äldre och jag skulle vilja prata med folk som är mitt i det här jobbiga just nu. 

Jag är i v.10 imorgon och fick ett VUL i v.7 tror jag det var pga blödningar. Då syntes bara hinnsäcken. Idag var jag på återbesök och då syntes ett litet embryo men ingen hjärtaktivitet. :( 

Om en vecka ska jag tillbaka för att få första tabletten på sjukhus och sen åka hem och ta resten. 

Det känns förjävligt! Dels för att det var min första graviditet, och för att min kropp inte ens klarar av att få ett riktigt jävla missfall av sig själv, och dels för jag är så rädd för cytotec, att ha svinont och blöda enorma mängder. 

Nån mer som är mitt i det/väntan på att det ska starta? Helst du som också fått MA. Men alla är såklart välkomna att skriva. Jag vill helst inte höra skräckhistorier om erfarenheter av cytotec.

Kram på er. Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-26 10:19

Om någon hittar hit och ska gå igenom en Cytotec-behandling och är orolig och rädd, så vill jag bara säga att jag förväntade mig det värsta, men det blev precis tvärtom. En helt hanterbar upplevelse som gick snabbt och nästan helt smärtfritt. Jag har skrivit mer i tråden om hur det gick, för den som vill läsa om en under omständigheterna bra upplevelse. Det är bara dagen efter för mig, så det kan förstås ändå uppkomma komplikationer.

• Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?
  • gunbran
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-05 10:59:58 följande:

Jag tog tabletterna på eftermiddagen igår, och kom igång med blödning efter tre timmar. I morse verkar det ha tagit slut, nu blöder jag väldigt lite. Jag är lite orolig att allt inte har kommit ut, så lite blöder jag nu. Det kom några blodiga slembollar men hur vet man ens att det är tillräckligt? Är jag färdig nu var det här verkligen piece of cake.

Jag är också väldigt lättad att det är över och att kunna få starta om. Nu ska jag unna mig lite vin på min födelsedag på lördag.

Hur mår du? Hur har det gått?

Blödningarna kan komma och gå. Jag blödde massor de 6 första timmarna, med mycket klumpar. efter vldigt sparsamt. På dag 5 tog det fart igen och blödde
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-05 10:59:58 följande:

Jag tog tabletterna på eftermiddagen igår, och kom igång med blödning efter tre timmar. I morse verkar det ha tagit slut, nu blöder jag väldigt lite. Jag är lite orolig att allt inte har kommit ut, så lite blöder jag nu. Det kom några blodiga slembollar men hur vet man ens att det är tillräckligt? Är jag färdig nu var det här verkligen piece of cake.

Jag är också väldigt lättad att det är över och att kunna få starta om. Nu ska jag unna mig lite vin på min födelsedag på lördag.

Hur mår du? Hur har det gått?

Blödningarna kan komma och gå. Det är inte riktigt som att blöda vid mens. Jag blödde rikligt de 6 första timmarna, med mycket klumpar vid varje toabesök. Dagarna efter var det sparsamma blödningar bara, men på dag 5 tog det fart igen och blödde mycket under ett par dagar innan det klingade av och successivt blev mindre och mindre. På slutet kunde jag ha lite brun-rosa flytningar som kom och gick de också. 18 dagar tid det för mig innan det tog slut helt, men vid mitt mf förra året blödde jag bara 6 dagar, så det är verkligen olika. Hoppas det går smidigt för dig!
  • Anonym (ledsen)

Hur har ni förresten gjort med återbesök, har ni gått fast ni fortfarande blött lite? 

Jag gjorde en ny tråd också, men har inte fått något direkt svar på hur andra gjort. I helgen har det gått 2 veckor för mig så jag tänkte åka dit imorgon. Det var läkaren som sa att jag ska komma tillbaka, jag har förstått att inte alla rekommenderas återbesök. 

Det känns bara så småäckligt att komma dit med gammalt brunt blod... det är inte mycket och jag vet att dom ju är vana men ändå. 

• gunbran
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-06 09:12:04 följande:

Hur har ni förresten gjort med återbesök, har ni gått fast ni fortfarande blött lite? 

Jag gjorde en ny tråd också, men har inte fått något direkt svar på hur andra gjort. I helgen har det gått 2 veckor för mig så jag tänkte åka dit imorgon. Det var läkaren som sa att jag ska komma tillbaka, jag har förstått att inte alla rekommenderas återbesök. 

Det känns bara så småäckligt att komma dit med gammalt brunt blod... det är inte mycket och jag vet att dom ju är vana men ändå. 

Jag var på återbesök efter en vecka. Kändes skönt att få bekräftat att kroppen gjort sitt jobb ordentligt. Jag blödde lite, men gick på toa precis innan och fräschade till mig med våtservetter. Gyn bryr sig INTE om lite blod. Det är deras jobb och undersöka där nere och blod kommer på köpet ibland. Men för sin egen skull, ha med lite intimvåtservetter att torka av med precis innan.
  • Anonym (ledsen)
    gunbran skrev 2020-08-06 10:23:32 följande:
    Jag var på återbesök efter en vecka. Kändes skönt att få bekräftat att kroppen gjort sitt jobb ordentligt. Jag blödde lite, men gick på toa precis innan och fräschade till mig med våtservetter. Gyn bryr sig INTE om lite blod. Det är deras jobb och undersöka där nere och blod kommer på köpet ibland. Men för sin egen skull, ha med lite intimvåtservetter att torka av med precis innan.
    Tack, skönt att höra! Ja våtservetter är en bra idé, får göra en tillfräschning och byta trosskydd och så när jag kommer fram för det tar nån timme för mig att ta mig dit. Nu ser jag nästan fram emot det, den här gången behöver jag ju inte sitta där med oro och ångest och vänta. 
  • Anonym (Precis)

Jag har inye fått något återbesök. 4 veckor imorgon sedan jag började blöda. Tog ett nytt test idag och nu är testet negativt det känns skönt då börjar kroppen återgå till det normala

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-06 18:22:36 följande:

Jag har inye fått något återbesök. 4 veckor imorgon sedan jag började blöda. Tog ett nytt test idag och nu är testet negativt det känns skönt då börjar kroppen återgå till det normala

Vad skönt! Har du slutat blöda också? 

Mitt var väldigt svagt sist jag testade, i förrgår tror jag. Nu får jag bara hoppas det inte syns några rester som kräver behandling imorgon på ultraljudet. 

• Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-06 20:28:48 följande:

Vad skönt! Har du slutat blöda också? 

Mitt var väldigt svagt sist jag testade, i förrgår tror jag. Nu får jag bara hoppas det inte syns några rester som kräver behandling imorgon på ultraljudet. 

Det tror jag inte då hade du nog blött ganska mycket än ocj testet säkert varit starkt positivt.

Ja jag blödde bara knappt 2 veckor
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-07 00:00:34 följande:
    Det tror jag inte då hade du nog blött ganska mycket än ocj testet säkert varit starkt positivt.

Ja jag blödde bara knappt 2 veckor
    Det var en liten bit kvar, och slemhinnan var fortfarande lite för tjock tyckte hon. Suck. Kan det nånsin ta slut? Iaf så trodde hon kroppen ska fixa det själv så det kommer ut vid nästa mens. Jag ska testa igen efter mensen, eller kontakta dom om mensen inte kommit inom tre veckor. 

Blir helt galen. Ett missfall som tar veckor att bli klart. 
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-07 22:02:48 följande:

Det var en liten bit kvar, och slemhinnan var fortfarande lite för tjock tyckte hon. Suck. Kan det nånsin ta slut? Iaf så trodde hon kroppen ska fixa det själv så det kommer ut vid nästa mens. Jag ska testa igen efter mensen, eller kontakta dom om mensen inte kommit inom tre veckor. 

Åh vad jobbig fattar kroppen att den ska komma igång igen även fast man har rester kvar?

Jag har inte heller fått någon mens än var 4 veckor sedan mf igår
  • gunbran
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-07 22:02:48 följande:

Jag hade förstås rester kvar på min efter kontroll, men det var ju bara 6 dagar senare så inget konstigt med det. Gyn tyckte allt såg fint ut och bedömde att allt skulle komma ut av sig själv. Jag slutade blöda efter 10-11 dagar, men hade sen färgade flytningar som kom och gick till dag 18. Idag har det gått 23 dagar sen mf startade och kroppen har återhämtat sig. Vart jag befinner mig i cykeln är dock en gåta. Har inga känningar på en ny äl, eller något annat som indikerar att cykeln "börjat om".

Tror att det blir en längre cykel helt klart. Gyn sa att det kan ta ett par veckor extra innan äl kommer och sedan mensen, så jag som vanligtvis får mens dag 26-28 får kanske vänta att den kommer runt dag 40. Tydligen helt normalt efter mf, så ha lite is i magen och vänta ut. Hoppas kroppen sköter det själv!
Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?