• KarlssonA

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

S+Mp+C+L pratar hela tiden om deras överlägsna värderingar. Det är bara de som har hjärtat på rätt sida, medan alla andra partier är onda. Trots det ignorerar dem coronaviruset. Genom att inte försöka begränsa virusets spridning har 5000 människor dött i Sverige och fler kommer det att bli. Bevisar inte det här att det tvärtom är dessa partier som helt saknar moral och goda värderingar?

Ni som stödde regeringen och stödpartierna till den för att ni ville att goda värderingar ska prägla samhället - har ni ändrat nu? Om inte - varför?

• Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
  • KarlssonA
    AndreaBD skrev 2020-06-26 23:24:51 följande:
    Om experterna säger att deras studier har visat att barn knappt bidrar till smittspridning, så är det väl så. Och då är det helt onödigt att stänga skolorna. 
    Det är de ignoranta och korkade experterna som säger så. Fattar du inte det? Samma experter som aldrig ville stänga ner Norge från början. Det finns andra experter i Norge som säger tvärtom, men de vill du inte lyssna på uppenbarligen.
  • KarlssonA
    AndreaBD skrev 2020-06-26 23:26:57 följande:
    Hur vet du att det inte hade varit 50.000 annars? Det kan du inte veta. Det här viruset sprider sig mycket ojämnt. Därför kan det lätt hända att ett land får många och ett annat klarar sig bättre. Det ligger i det här virusets natur. 
    Det här handlar om sunt förnuft. Om man bryter smittkedjor blir det färre döda. Det behövs inga överanalyser och bortförklaringar. Agerar man hårt och resolut blir det färre döda. Svårare än så är det inte.
  • Anonym (Minna)
    KarlssonA skrev 2020-06-26 22:33:36 följande:

Du är en mycket sjuk människa som ser mellan fingrarna på att 5000 svenskar har dött.

Skäms du inte eller vad är ditt problem? Saknar du helt empati?

Vilket av mina påståenden påvisar att jag har bristande empati? Det att åtgärderna haft effekt?

Jag antar att dina argument tagit slut nu, då du börjar gå till personangrepp och använda slumpmässiga förolämpningar mot folk.
  • Anonym (Minna)
    KarlssonA skrev 2020-06-26 22:40:39 följande:

Din inställning om att vi ska ljuga om att Sverige har tagit viruset på lika stort allvar som andra länder är inte moraliskt försvarbart. Åkesson har moral och civilkurage, medan du struntar i om tusentals svenskar dör.

Nej, ingenstans har jag sagt att vi ska ljuga. Det är din tolkning. Det jag fortfarande håller fast vid är att du bör lära dig skillnad mellan fakta och konspirationsteorier.

Jag förstår att Åkesson är din idol. Du har all rätt i världen att avguda honom. Att däremot hävda att han har någon som helst moral, det luktar hjärntvätt lång väg.
  • Anonym (Minna)
    KarlssonA skrev 2020-06-26 22:55:05 följande:

Barn smittar varandra, som i sin tur smittar föräldrar som jobbar med äldre osv. Är det sambandet för svårt att förstå? Eller är det enklare att lyssna på förnekare som Tegnell?

Källa på det?
  • Anonym (Minna)
    KarlssonA skrev 2020-06-26 23:06:13 följande:

Ja, vi kan ju jämföra med Norge och konstatera att skolstängningar kombinerat med andra åtgärder hade medfört 4500 färre dödsfall i Sverige idag.

Bara galningar till experter som Tegnell och Giesecke säger att skolstängningar inte har effekt och det är den typen av experter som har uttalat sig även i Norge. Inte den norska regeringen, dvs en väldigt stor skillnad.

Bara av nyfikenhet: vad har du för utbildning?

Jag antar att du har betydligt högre utbildning än både Tegnell och Giesecke eftersom du påstår dig vara så mycket mer kunnig än dem båda.
  • Anonym (Obeservant)
    KarlssonA skrev 2020-06-25 15:59:27 följande:
    Nej, bara en mycket sjuk människa som du förnekar att regeringen är ansvarig för att 5000 svenskar har dött. 
    KarlssonA skrev 2020-06-26 00:28:51 följande:
    www.svd.se/jimmie-akesson-vill-stanga-skolorna--omedelbart

19 Mars: "Åkesson vill stänga skolorna omedelbart"

Kan du be om ursäkt för att du ljög?

k

Fattar du det nu?
    KarlssonA skrev 2020-06-26 00:28:51 följande:
    KarlssonA skrev 2020-06-26 00:36:28 följande:
    2 månaders nedstängning räckte för att stoppa viruset i våra grannländer.

Varför vill du inte se det? Ska Löfven skyddas med vilka lögner som än krävs?

Kan du be om ursäkt för att du ljög?
    KarlssonA skrev 2020-06-26 22:33:36 följande:
    Du är en mycket sjuk människa som ser mellan fingrarna på att 5000 svenskar har dött.

Skäms du inte eller vad är ditt problem? Saknar du helt empati?
    KarlssonA skrev 2020-06-26 22:35:53 följande:
    Fortsätt relativisera tusentals döda som en tvättäkta psykopat. Vad är det som driver er till att dra Sverige ner i fördärvet? Är ni influerade av djävulen eller något annat sjukt?
    KarlssonA skrev 2020-06-26 22:38:08 följande:
    Nej, din faktaresistenta galning.

De har inte haft tur. De har tagit viruset på allvar och svenskar som du som lever i förnekelse har inte gjort det. Du är därmed ansvarig för 5000 människors död.
    KarlssonA skrev 2020-06-26 22:40:39 följande:
    Din inställning om att vi ska ljuga om att Sverige har tagit viruset på lika stort allvar som andra länder är inte moraliskt försvarbart. Åkesson har moral och civilkurage, medan du struntar i om tusentals svenskar dör.
    KarlssonA skrev 2020-06-26 23:35:27 följande:
    Hur kan man hävda att 5000 döda är en slump? Ni är sjuka på riktigt.

Är ovanstående kritikergängets senaste forskningsresultat avseende impulskontrollSkrikandes

• Anonym (SD)

Har aldrig stöttar regeringen. Är SD:are uti fingerspetsarna.

MEN...med det sagt så är det INTE regeringens fel att vi har 5000 döda. Det är VÅRT fel. Alla vi som trotsar rekommendationerna om social distansering. Det är bland OSS smittan sprids. VI är bovarna i dramat, INTE regeringen eller FHM.

När folk fattar det så kanske smittan kan avta. Men dessförinnan så får vi nog leva med skiten.

Men dö ska vi ju alla göra nån gång. Det är det enda vi kan vara riktgt säkra på här i livet. Frågan är bara när, var och hur.

• KarlssonA
    Anonym (Minna) skrev 2020-06-26 23:59:28 följande:
    Nej, ingenstans har jag sagt att vi ska ljuga. Det är din tolkning. Det jag fortfarande håller fast vid är att du bör lära dig skillnad mellan fakta och konspirationsteorier.

Jag förstår att Åkesson är din idol. Du har all rätt i världen att avguda honom. Att däremot hävda att han har någon som helst moral, det luktar hjärntvätt lång väg.
    Moral är vad man gör, inte vilken image man har som du verkar tro. Om Löfven säger nej till hårda restriktioner mot coronaviruset har han en dålig moral. Om Åkesson vill stänga samhället visar han upp en god moral. Det handlar om praktik, inte politisk ideologi.

Fakta är att Löfven har agerat ansvarslöst, men det vill du soppa under mattan.
  • KarlssonA
    Anonym (SD) skrev 2020-06-27 00:27:00 följande:

Har aldrig stöttar regeringen. Är SD:are uti fingerspetsarna.

MEN...med det sagt så är det INTE regeringens fel att vi har 5000 döda. Det är VÅRT fel. Alla vi som trotsar rekommendationerna om social distansering. Det är bland OSS smittan sprids. VI är bovarna i dramat, INTE regeringen eller FHM.

När folk fattar det så kanske smittan kan avta. Men dessförinnan så får vi nog leva med skiten.

Men dö ska vi ju alla göra nån gång. Det är det enda vi kan vara riktgt säkra på här i livet. Frågan är bara när, var och hur.

Det är ju inte så lätt att ta eget ansvar när det till exempel råder obligatorisk skolplikt. Vi behöver regeringens stöd.
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?