• Maddis17

Vill bli toppmodell

Jag har fått höra hur bra jag ser ut och att jag verkligen har en superfin kropp. Jag har haft dåligt självförtroende och har inte tyckt det själv, så jag är verkligen ingen skrytmåns snarare tvärtom. Men nu har jag börjat få självförtroendet och börja drömma om att bli en toppmodell.

Men vart ska jag vända mig till och skicka in mina bilder? Jag är 1,60 lång väger 44 kg och har fin kropp. Någon som vet

• Svar på tråden Vill bli toppmodell
  • Persikaplommon
    viseversa skrev 2020-05-12 10:48:41 följande:

sant hon har isåfall bytt strategi helt

Ja. Men de skriver väldigt liknande. Samma formuleringar och samma typ av grammatiska fel.

?Du påstår att toppmodeller inte är snygg ?

Korttjejtrådpersonen böjer inte adjektiv i plural heller...
  • Maddis17
    viseversa skrev 2020-05-12 10:37:17 följande:

Nej men du har ju sagt hur lång du är i din ts. Och i modellbrancen ÄR du för kort även fast jag är säker på att du är jättefin ändå.

Så dom som säger att 160cm är för kort för att bli toppmodell har rätt och säger det knappast för att vara elaka eller trycka till dig. Minimum för modeller är 170cm gärna ännu längre. Du är 10cm för kort för ens minimum längden.

Sen betyder det inte att det är fel.Folk kommer i olika storlekar längder och utseende. mMn chansen att bli toppmodell när man är 160cm är väldigt liten. Btw så är modellbrancen inte så glamorös som man kan tro. 

Jo, men det gör ont att får höra. Jag har en dröm att bli en om dom första korta modellerna men i denna tråd är de inte många som tror att de går
  • Maddis17
    honutannick skrev 2020-05-12 10:38:32 följande:

Du verkar ju redan ha bestämt att du ska ändra hela modellvärlden och bli en kort supermodell så lycka till.... det kommer säkert fram någon på tunnelbanan och skriker wow du får flytta till Los Angeles och börja omgående

Själv växte jag ifrån de drömmarna och landade i verkligheten under gymnasietiden, har gjort en del modelljobb på som yngre men mest reklam osv... 163cm och 46kg...

Skillnad från dig till mig är att jag har en envishet och att man inte ska ge upp sina drömmar. Ja, toppmodell är långa och många tjejer ser upp till dom och deras kroppar. Men jag vill även vara en förebild där även korta kan bli toppmodeller. Ingen ska bli utfryst pga sin längd
  • honutannick
    Maddis17 skrev 2020-05-12 11:13:49 följande:

Skillnad från dig till mig är att jag har en envishet och att man inte ska ge upp sina drömmar. Ja, toppmodell är långa och många tjejer ser upp till dom och deras kroppar. Men jag vill även vara en förebild där även korta kan bli toppmodeller. Ingen ska bli utfryst pga sin längd

Som jag sa... lycka till men du kanske behöver ha en plan B
  • Silverjenny

Ja det kommer nog att gå jättebra för dig att revolutionera fotomodellbranschen med den charm och naturliga förmåga att skapa vänner som du har bevisat i den här tråden.. bara att köra på som du gjort hittills, lycka till och glöm inte uppdatera här i tråden hur det går med den internationella karriären ;)

• Silverjenny
    Persikaplommon skrev 2020-05-12 10:46:57 följande:

Luktar som korttjejtrådstartaren.

Korttjejtråden, var hittar jag den? :D
  • Persikaplommon
    Silverjenny skrev 2020-05-12 11:27:45 följande:

Korttjejtråden, var hittar jag den? :D

De blir alltid borttagna , eftersom en och samma troll startar alla.

Så nu finns det inga att länka.

Men väldigt liknande formuleringar...
  • ThreeCherries

Tjej på 160cm säger hon är trött på att höra hur kort hon är; eftersträvar karriär som toppmodell; yrket i världen där "160cm är för kort" sägs mer än någon annanstans.

TS, detta måste vara en trolltråd? Eller är du sadist? Om du är less på att höra att du är för kort, varför tänker du ens tanken att du ska försöka bli modell i USA? Du förstår väl att du kommer behandlas som skit? Det är så den branschen ser ut, produkten som ska säljas är i fokus, inte modellen, modellen ska vara så formbar som möjligt, modellen är ett hjälpmedel som används för att kunna sälja en produkt så bra som möjligt. Tex behöver modellerna ha samma mått i längd och bredd dels för att man har inte tid att sy upp kläder inför varje jobb - om inte modellen passar in i vald produkt så får man inte jobbet. Det är inte bara för att man tycker längd är snyggt, det är praktiskt, billigare, enklare. Världen är full av vackra människor i alla olika former, en toppmodell behöver passa in i den satta mallen. Det känns som du tänker att du som modell kommer kunna vara en stjärna som står i fokus? Vissa kan nå dithän, absolut, men inte utan att kämpa/jobba/knäckas på vägen. Men som sagt, detta är en trolltråd va? So why do I bother :p

• Giraffeeen

TS, du är för kort och har dessutom otrevlig attityd (antar att sanningen svider?). Satsa på att bli bra i hästhoppning eller nåt annat mer realistiskt. 

You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
  • Silverjenny
    Maddis17 skrev 2020-05-12 11:36:58 följande:

Sluta låta som om du inte menar ett skvätt och du beter dig verkligen som en barnrumpa. Du är 47 år väx upp lilla du

Som sagt längden är inte ditt största hinder i modellkarriären eller i livet...
Svar på tråden Vill bli toppmodell