Inlägg från: Silverjenny |Visa alla inlägg
  • Silverjenny

Vill bli toppmodell

Det luktar troll lång väg här men om du inte är det TS så kan jag säga att med din attityd är det kört för dig att komma in i modellbranschen. Divor med taskig attityd kommer inte långt, det är en tuff bransch där det inte räcker att vara snygg du måste också vara socialt kompetent, trevlig mot alla och lätt att samarbeta med. Och med tanke på hur du svarar här i tråden är nog det här ett större hinder för dig än din längd.

Jag har aldrig själv varit modell, jag var liksom du vacker när jag var ung och fick höra att jag borde bli modell men jag var aldrig intresserad. Jag umgicks i kretsar med modeller och fotografer och tyckte det verkade alldeles för slitigt och jag ville inte svälta mig. En god vän som var modellfotograf i London sa till mig (hypotetiskt eftersom han visste att jag inte ville) att visst skulle jag kunna bli modell fast jag var på gränsen till för kort (är 169) men jag skulle vara tvungen att gå ner några kg. Jag vägde 49 kg och var pinnsmal men med bröst och former på rätta ställena..!

Du har fått flera bra råd här i tråden. Hör av dig till några svenska agenturer och skicka in dina bilder. Till vissa fotograferingar söker de kanske en kort modell med ditt utseende.

• Silverjenny
    Alessia skrev 2020-05-12 01:25:19 följande:

Som de flesta redan har påpekat: du är ca 20 cm för kort (och med bibehållen vikt då) om man ska jämföra med de flesta modeller som verkar inom och utom landet. Att dina kompisar säger att du är söt eller ser bra ut har inte med saken att göra. Det är vad KAMERAN ser som är viktigt. En del toppmodeller är ärligt talat inte söta alls, tvärtom, men de har drag som gör sig på bild, t ex höga kindben, fint formad mun och fina tänder, lång hals osv osv

Men för all del  - dream on little girl!

Exakt detta! Många modeller är faktiskt inte den man skulle peka ut som den snyggaste tjejen på stan, men de har rätt längd och vikt, bra kvalitet på hud och hår och regelbundna ansiktsdrag. En bra canvas för stylisten och fotografen att skapa looken de vill ha för just det här jobbet. Eller så har man ett utseende med stor karaktär, man har något som gör det intressant på bild t.ex superbuskiga ögonbryn eller extremt smal mun.
  • Silverjenny

Ja det kommer nog att gå jättebra för dig att revolutionera fotomodellbranschen med den charm och naturliga förmåga att skapa vänner som du har bevisat i den här tråden.. bara att köra på som du gjort hittills, lycka till och glöm inte uppdatera här i tråden hur det går med den internationella karriären ;)

• Silverjenny
    Persikaplommon skrev 2020-05-12 10:46:57 följande:

Luktar som korttjejtrådstartaren.

Korttjejtråden, var hittar jag den? :D
  • Silverjenny
    Maddis17 skrev 2020-05-12 11:36:58 följande:

Sluta låta som om du inte menar ett skvätt och du beter dig verkligen som en barnrumpa. Du är 47 år väx upp lilla du

Som sagt längden är inte ditt största hinder i modellkarriären eller i livet...
  • Silverjenny

Jag är också nyfiken, vad är det som får dig att tro att du ska lyckas? Obs jag menar inte att låta dryg nu utan jag undrar uppriktigt, vad har du som är speciellt? Om du ska lyckas som toppmodell i USA så måste du vara självsäker och vara expert på att sälja in dig själv så ta det här som en övning - det finns tusentals vackra tjejer som vill ha jobbet, varför ska vi välja just dig?

• Silverjenny

Jag är också nyfiken, vad är det som får dig att tro att du ska lyckas? Obs jag menar inte att låta dryg nu utan jag undrar uppriktigt, vad har du som är speciellt? Om du ska lyckas som toppmodell i USA så måste du vara självsäker och vara expert på att sälja in dig själv så ta det här som en övning - det finns tusentals vackra tjejer som vill ha jobbet, varför ska vi välja just dig?

• Silverjenny
    Maddis17 skrev 2020-05-12 12:26:03 följande:

Oss, så du påstår att jag är lat?

Att ha later betyder att ha fasoner, negativt uppträdande
  • Silverjenny
    nénuphar skrev 2020-05-12 18:19:23 följande:

Bygger varumärket hårt...

Det där instagramkontot hon ska bygga sin krets av följare med kommer att bli poppis särskilt bland den äldre manliga populationen.. redan kändis på familjeliv!

Hon blir en grym förebild för short model-rörelsen
Svar på tråden Vill bli toppmodell