Vill bli toppmodell
Det luktar troll lång väg här men om du inte är det TS så kan jag säga att med din attityd är det kört för dig att komma in i modellbranschen. Divor med taskig attityd kommer inte långt, det är en tuff bransch där det inte räcker att vara snygg du måste också vara socialt kompetent, trevlig mot alla och lätt att samarbeta med. Och med tanke på hur du svarar här i tråden är nog det här ett större hinder för dig än din längd.
Jag har aldrig själv varit modell, jag var liksom du vacker när jag var ung och fick höra att jag borde bli modell men jag var aldrig intresserad. Jag umgicks i kretsar med modeller och fotografer och tyckte det verkade alldeles för slitigt och jag ville inte svälta mig. En god vän som var modellfotograf i London sa till mig (hypotetiskt eftersom han visste att jag inte ville) att visst skulle jag kunna bli modell fast jag var på gränsen till för kort (är 169) men jag skulle vara tvungen att gå ner några kg. Jag vägde 49 kg och var pinnsmal men med bröst och former på rätta ställena..!
Du har fått flera bra råd här i tråden. Hör av dig till några svenska agenturer och skicka in dina bilder. Till vissa fotograferingar söker de kanske en kort modell med ditt utseende.