• Maddis17

Vill bli toppmodell

Jag har fått höra hur bra jag ser ut och att jag verkligen har en superfin kropp. Jag har haft dåligt självförtroende och har inte tyckt det själv, så jag är verkligen ingen skrytmåns snarare tvärtom. Men nu har jag börjat få självförtroendet och börja drömma om att bli en toppmodell.

Men vart ska jag vända mig till och skicka in mina bilder? Jag är 1,60 lång väger 44 kg och har fin kropp. Någon som vet

• Svar på tråden Vill bli toppmodell
  • sextiotalist
    Maddis17 skrev 2020-05-12 11:13:49 följande:

Skillnad från dig till mig är att jag har en envishet och att man inte ska ge upp sina drömmar. Ja, toppmodell är långa och många tjejer ser upp till dom och deras kroppar. Men jag vill även vara en förebild där även korta kan bli toppmodeller. Ingen ska bli utfryst pga sin längd

Ingen blir utfryst av sin längd, förutom en skribent här, men misstänker att det är andra saker som personen har problem med.

Modevärlden är tuff. Min systerdotter hade check på all punkter, smal, lång, gör sig bra på bild, tuff, skinn på näsan. Tog fram en portfolio som var bra.

Men det var för mycket annat. Hon höll ändå inte måttet.
  • Emerencia
    Maddis17 skrev 2020-05-12 12:05:01 följande:

Jag vet att de är många som ser väldigt bra ut som är korta. Men de är inte många korta som strider mot att få bli toppmodell så om jag vågar så kanske fler korta vågar också

Du svarade inte på min fråga. Vad gör dig speciell? Strida att bli toppmodell som kort är inte direkt något nytt eller speciellt.
  • Maddis17
    Emerencia skrev 2020-05-12 12:09:28 följande:

Du svarade inte på min fråga. Vad gör dig speciell? Strida att bli toppmodell som kort är inte direkt något nytt eller speciellt.

Sluta vara jobbig
  • Emerencia
    Maddis17 skrev 2020-05-12 12:16:28 följande:

Sluta vara jobbig

Med de svaret kommer du ingenstans. Varför kan du itne svara?
  • sextiotalist
    Maddis17 skrev 2020-05-12 12:16:28 följande:

Sluta vara jobbig

Nu kan du passa på att träna på att bemöta jobbiga frågor. Tonårslater fungerar rätt dåligt i vuxenvärlden
  • Persikaplommon
    Gameofthrones skrev 2020-05-12 11:58:55 följande:

Ja, självklart att du kan bli det om det är en seriös modellagentur och vet vilka det är. Du ska alltid googla och titta på seriösa sidor. 

Du ska va rädd om dig. 

Det är inte bara glamour det finns baksida av det, mkt resor, tjej som vill bara sitt eget bästa, mkt jobb med hålla kroppen i trim med mera. 

satsa om du tycker att det är rätt. 

Lustigkurre där! Tur att TS är nog ingen riktig tonårstjej så hon går inte på ditt skämt.

Men kanske någon riktig ung tjej som läser tråden tror att du menar allvar.

Om en modellagentur lovar internationell modellkarriär för en 160 cm lång tjej är det ingen seriös agentur.

Det finns däremot fejkagenturer som tar betalt för att ta bilder och representera människor som inte har någon chans att bli modeller , skådespelare mm . och tjänar bra på människors naivitet som tror att de blir genast kändisar om de betalar för dessa agenturer.
  • Silverjenny

Jag är också nyfiken, vad är det som får dig att tro att du ska lyckas? Obs jag menar inte att låta dryg nu utan jag undrar uppriktigt, vad har du som är speciellt? Om du ska lyckas som toppmodell i USA så måste du vara självsäker och vara expert på att sälja in dig själv så ta det här som en övning - det finns tusentals vackra tjejer som vill ha jobbet, varför ska vi välja just dig?

• Silverjenny

Jag är också nyfiken, vad är det som får dig att tro att du ska lyckas? Obs jag menar inte att låta dryg nu utan jag undrar uppriktigt, vad har du som är speciellt? Om du ska lyckas som toppmodell i USA så måste du vara självsäker och vara expert på att sälja in dig själv så ta det här som en övning - det finns tusentals vackra tjejer som vill ha jobbet, varför ska vi välja just dig?

• Maddis17
    sextiotalist skrev 2020-05-12 12:23:57 följande:

Nu kan du passa på att träna på att bemöta jobbiga frågor. Tonårslater fungerar rätt dåligt i vuxenvärlden

Oss, så du påstår att jag är lat?
  • Emerencia
    Maddis17 skrev 2020-05-12 12:25:29 följande:

Gå och ligg med någon

Ska du svara så under en intervju?
Svar på tråden Vill bli toppmodell