• Maddis17

Vill bli toppmodell

Jag har fått höra hur bra jag ser ut och att jag verkligen har en superfin kropp. Jag har haft dåligt självförtroende och har inte tyckt det själv, så jag är verkligen ingen skrytmåns snarare tvärtom. Men nu har jag börjat få självförtroendet och börja drömma om att bli en toppmodell.

Men vart ska jag vända mig till och skicka in mina bilder? Jag är 1,60 lång väger 44 kg och har fin kropp. Någon som vet

• Svar på tråden Vill bli toppmodell
  • nénuphar
    Persikaplommon skrev 2020-05-12 10:46:57 följande:

Luktar som korttjejtrådstartaren.

Exakt!
  • nénuphar
    Persikaplommon skrev 2020-05-12 11:00:41 följande:

Ja. Men de skriver väldigt liknande. Samma formuleringar och samma typ av grammatiska fel.

?Du påstår att toppmodeller inte är snygg ?

Korttjejtrådpersonen böjer inte adjektiv i plural heller...

Har gjort samma iakttagelse men det kanske betyder att hen nästan redan börjar bli känd, eller? Eget trademark.
  • Amfitrite2

Om man är 160 cm lång kan man inte bli fotomodell. Fotomodellerna är runt 180 cm långa. Det beror på, att alla ser kortare och tjockare ut på bild. Så för att det ska se snyggt ut på bild, så måste modellerna vara både långa och smala. Obs! Detta betyder INTE, att inte kortare och kraftigare tjejer skulle kunna uppfattas som vackra i verkligheten. 

• Persikaplommon
    Finansen7 skrev 2020-05-12 12:38:05 följande:

Om du verkligen vill det här ska du, istället för att lägga energi på tjafs i ett anonymt forum, googla modellagenturer.

T ex Alva Bratt som har en stor roll i SVT?s ungdomsserie Eagles är i Mikas stall, hon är bara 160 lång. Om hon kan bli supermodell vet inte jag, Elsa Hosk spelar i en helt annan liga och hon är 176 cm. Men det finns väl behov av andra modeller?

På Mikas sida finns också en länk att lägga in bilder:

mikas.se/become-a-model/

Vill du gå en annan väg än via traditionella agenturer antar jag att du får skapa dig ett namn på sociala medier som skrivits ovan. Det finns dock en massa snygga människor så det måste finnas mer.

Alva Bratt är på ? talent? avdelningen hos Mikas.

Då måste personen ha någon talang samt ofta erfarenhet att bevisa detta.

Mikas ( och många andra Modellagenturer , som Stockholmsgruppen också. ) har flera avdelningar.

Modeller där rätt längd är ett krav , sen finns det talent för skådespelare mm , och commercial , people model för modeller med alla möjliga utseenden.

Men TS har redan svarat att sånt duger inte henne...

People modell mm.
  • Persikaplommon
    Amfitrite2 skrev 2020-05-12 16:48:49 följande:

Om man är 160 cm lång kan man inte bli fotomodell. Fotomodellerna är runt 180 cm långa. Det beror på, att alla ser kortare och tjockare ut på bild. Så för att det ska se snyggt ut på bild, så måste modellerna vara både långa och smala. Obs! Detta betyder INTE, att inte kortare och kraftigare tjejer skulle kunna uppfattas som vackra i verkligheten. 

Fotomodell kan man absolut vara som 160 cm lång.

Finns flera typer av modeller och fotomodeller :

fashion, glamour, fitness, bikini, fine art, body-part, promotional, and commercial print models.

Men just toppmodeller är fashion / catwalk modeller och de måste vara långa givetvis.
  • SweeneyTodd
    Maddis17 skrev 2020-05-12 11:58:45 följande:
    Som jag har sagt så kan jag vara lite kaxig emellanåt. Men när jag blir satt på plats så skärper jag mig. Så min attityd är inget problem. Varför ta upp hästhoppning? Bara för töntar
    Nej, det är inte bara för töntar. Dessutom beter du dig sjukt omoget, du är snart 17, väx upp för fan. Du är snart 17, inte 13. 
  • Persikaplommon
    nénuphar skrev 2020-05-12 16:43:57 följande:

Har gjort samma iakttagelse men det kanske betyder att hen nästan redan börjar bli känd, eller? Eget trademark.

Haha!
Svar på tråden Vill bli toppmodell