• Maddis17

Vill bli toppmodell

Jag har fått höra hur bra jag ser ut och att jag verkligen har en superfin kropp. Jag har haft dåligt självförtroende och har inte tyckt det själv, så jag är verkligen ingen skrytmåns snarare tvärtom. Men nu har jag börjat få självförtroendet och börja drömma om att bli en toppmodell.

Men vart ska jag vända mig till och skicka in mina bilder? Jag är 1,60 lång väger 44 kg och har fin kropp. Någon som vet

• Svar på tråden Vill bli toppmodell
  • Maddis17
    EnAnonumius skrev 2020-05-12 08:10:45 följande:

Minimum längden är 170cm och du är 160cm. Så jo du är för kort.

Dags att någon som är lite kortare bli modell då
  • AnnaZL

Du har av flera fått svaret att du är för kort och svarat att det är dags för en kort toppmodell. Det är rätt inställning! Men du kan inte gå den traditionella vägen att skicka in vanliga bilder till en agentur och hoppas att de ska lägga ner tid och pengar på att slåss för en ny längdstandard.
    Att vara en framgångsrik model betyder att företag väljer dig för att sälja deras vara. De satsar på att tillräckligt många ska kunna identifiera sig med dig och därför köpa varan.
    De flesta modeller som är stora nuförtiden har gemensamt att de har enormt många följare på sociala medier. Det är där du har din chans! 
    Du behöver skaffa dig tillräckligt många följare för att det ska bli lönsamt för företag att anlita dig. Om du kommer med en stor, trogen kundkrets på köpet har du en bra chans.

Fundera på hur du ska marknadsföra dig själv på sociala medier. Hitta något ämne som engagerar många och gör att de identifierar sig med dig. "Jag vill bli toppmodell" räcker inte för att folk ska vilja köpa produkter du gör reklam för, så tänk bredare.

• Maddis17
    viseversa skrev 2020-05-12 09:47:53 följande:

Du är säkert jättefin ts. Men tyvörr för kort. Riktigt stora kända modeller är 175 eller längre.

Tack, men jag ska visa att man kan vara toppmodell även om man är lite kortare
  • Maddis17
    viseversa skrev 2020-05-12 09:50:22 följande:

Varför är du så otrevlig ts? Med den attityden kommer du inte långt oavsett. Du är för kort om du är 160cm det är fakta och inget folk säger för att trycka till dig. Men du är sjukt otrevlig tillbaka. 

Förlåt. Men orkar inte höra att jag är kort hela tiden
  • Maddis17
    AnnaZL skrev 2020-05-12 10:01:24 följande:

Du har fått svar om att du år för kort för att direkt kunna bli representerad av en modellagentur och svarat att det är dags för en kort toppmodell. Det är en bra inställning!

Vad de som svarat dig missat totalt är att idag är det absolut viktigaste att ha många följare på sociala nätverk. Och det bästa är att bli känd för något mer specifikt än ?jag vill bli toppmodell?, något som många kan identifiera sig med.

Har du tillräckligt många följare kommer inte din längd vara av betydelse, då en bokning av dig betyder en färdig, stor kundkrets = stor försäljning av den vara du gör reklam för.

Tack, jag ska förverkliga drömmen
  • Persikaplommon
    nénuphar skrev 2020-05-11 23:37:26 följande:

Jag spår dig en lysande framtid baserat på dina sociala färdigheter...

Ja. Det är sista gången en okänd nybörjare blir bokad om man uppvisar en sådan attityd på en modelljobb.

Men det är nog ett nytt försök från korttjejtrådpersonen.
  • viseversa
    Maddis17 skrev 2020-05-12 10:32:48 följande:
    Förlåt. Men orkar inte höra att jag är kort hela tiden
    Nej men du har ju sagt hur lång du är i din ts. Och i modellbrancen ÄR du för kort även fast jag är säker på att du är jättefin ändå.

Så dom som säger att 160cm är för kort för att bli toppmodell har rätt och säger det knappast för att vara elaka eller trycka till dig. Minimum för modeller är 170cm gärna ännu längre. Du är 10cm för kort för ens minimum längden.

Sen betyder det inte att det är fel.Folk kommer i olika storlekar längder och utseende. mMn chansen att bli toppmodell när man är 160cm är väldigt liten. Btw så är modellbrancen inte så glamorös som man kan tro. 
  • honutannick

Du verkar ju redan ha bestämt att du ska ändra hela modellvärlden och bli en kort supermodell så lycka till.... det kommer säkert fram någon på tunnelbanan och skriker wow du får flytta till Los Angeles och börja omgående

Själv växte jag ifrån de drömmarna och landade i verkligheten under gymnasietiden, har gjort en del modelljobb på som yngre men mest reklam osv... 163cm och 46kg...

• Persikaplommon
    nénuphar skrev 2020-05-11 23:56:20 följande:

Är det verkligen någon som tror på ts? Det luktar lite som i Bergakungens sal här.

Luktar som korttjejtrådstartaren.
  • viseversa
    Persikaplommon skrev 2020-05-12 10:46:57 följande:
    Luktar som korttjejtrådstartaren.
    sant hon har isåfall bytt strategi helt
Svar på tråden Vill bli toppmodell