• Maddis17

Vill bli toppmodell

Jag har fått höra hur bra jag ser ut och att jag verkligen har en superfin kropp. Jag har haft dåligt självförtroende och har inte tyckt det själv, så jag är verkligen ingen skrytmåns snarare tvärtom. Men nu har jag börjat få självförtroendet och börja drömma om att bli en toppmodell.

Men vart ska jag vända mig till och skicka in mina bilder? Jag är 1,60 lång väger 44 kg och har fin kropp. Någon som vet

• Svar på tråden Vill bli toppmodell
  • Gravid99
    Maddis17 skrev 2020-05-11 23:37:56 följande:

Varför ens kommentera din längd på det viset? När du påstår att jag är för kort för att bli modell. Du beter dig som en barnrumpa

Jag skämtade. Varför blir du så arg och hoppar på folk och säger att dem är avundsjuka när vi bara försöker säga till dig att det finns inga toppmodeller idag som är 160 cm långa.
  • Maddis17
    Vargaflickan skrev 2020-05-11 23:36:22 följande:
    Även om du har högklackat så är du för kort, alla andra toppmodeller är minst 175 utan klackar. Nej, någon Victoria's secret angel kommer du aldrig bli, utan det får bli reklamfilmer eller inget för din del.
    Det finns 15 cm klackar då är jag lika lång dom alla dem andra.
  • Gravid99
    Maddis17 skrev 2020-05-11 23:44:02 följande:

Det finns 15 cm klackar då är jag lika lång dom alla dem andra.

Nej om du googlar Victoria secret modeller. Som tex adriana Lima hon är 178 cm lång + hon har 15 cm klackar
  • Catnap
    Maddis17 skrev 2020-05-11 23:42:58 följande:

Tror du har problem men korta personer just därför reagerar jag. Världen förändras så jag kanske är den första toppmodellen som är lite kortare än dom andra

Ja, det är ju att vara ganska lättkränkt... Men nä, jag skiter i andras längd, är själv kort dessutom.

Återkom om ett år då, har du inte blivit headhuntad än eller börjat jobba internationellt inom ett år så lär det ju inte bli nån modellkarriär för dig.
  • Gravid99
    Maddis17 skrev 2020-05-11 23:46:45 följande:

Tog absolut inte de som ett skämt utan mer som en nedlåtande och pik till mig. Jag har en dröm som jag önskar ska gå i uppfyllelse. 

Du kollar ju nedlåtande till alla andra? Försöka håna folk för deras ålder och att vara gravid. Väldigt otrevligt. Hoppas för din skull att din dröm kommer bli sann
  • Maddis17
    Gravid99 skrev 2020-05-11 23:46:45 följande:
    Nej om du googlar Victoria secret modeller. Som tex adriana Lima hon är 178 cm lång + hon har 15 cm klackar
    Ja, men någon gång får la den första korta toppmodellen kliva in
  • nénuphar

Är det verkligen någon som tror på ts? Det luktar lite som i Bergakungens sal här.

• Vargaflickan
    nénuphar skrev 2020-05-11 23:56:20 följande:

Är det verkligen någon som tror på ts? Det luktar lite som i Bergakungens sal här.

Jo, kan ju vara någon som sitter och tramsar, men det finns oändligt många tjejer som tror att de verkligen kommer att bli nästa Adriana Lima, så det skulle inte förvåna mig om det är en riktig, omogen tonårstjej som gjort tråden.
  • Vargaflickan
    Maddis17 skrev 2020-05-12 00:10:38 följande:
    Omogen bara för att jag inte håller med er?
    Ditt sätt att svara folk är väldigt omoget ja.
  • Alessia

Som de flesta redan har påpekat: du är ca 20 cm för kort (och med bibehållen vikt då) om man ska jämföra med de flesta modeller som verkar inom och utom landet. Att dina kompisar säger att du är söt eller ser bra ut har inte med saken att göra. Det är vad KAMERAN ser som är viktigt. En del toppmodeller är ärligt talat inte söta alls, tvärtom, men de har drag som gör sig på bild, t ex höga kindben, fint formad mun och fina tänder, lång hals osv osv
    Men för all del  - dream on little girl!

Svar på tråden Vill bli toppmodell