• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-29 18:07:47 följande:
    Nej jag tycker det är överflödigt att upprepa vad jag tycker är fel, när jag skrivit det flera gånger tidigare. Du ställde några frågor och jag svarade. 
    För övrigt upprepade du återigen att Sverige inte försöker drastiskt reducera antalet smittade, att Tegnell är lättförståelig och att strategin inte går ut på flockimmunitet. Du har skrivit detta runt 117ggr redan, och i ovan inlägg också. Jag har bemött detta innan och har inget behov av att upprepa detta.

Den lättförståeliga Tegnell &co har ju berättat vad vår strategi är(Hundratals gånger också och med tanke på hur lättförstådd Tegnell är.), och den har till ~100% varit framgångsrik och efter den initiala ökningen av IVA-platser.

Vi har ingen flockimmunitet som strategi.

Vilka fel och vad har det med att vi ingen flockimmunitet har?

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-29 18:32:19 följande:
    Ja då lägger man ribban lite väl lågt, om målet är att inte fylla alla IVAplatser och man är nöjd med siffran på smittade och döda.
    R talet har varit över 1 alldeles för lång tid, vilket knappast är att hålla nere smittan.

Vi har en strategi som ska minska övriga negativa konsekvenser för individ och samhälle också.
    Då FHM valt att inte stirra sig blind på ett virus, utan även andra konsekvenser av en pandemi.
    Hur kan m,an ha missat det Svenska strategin, den är ju upprepad av den lättförstådda Tegnell & co hundratals gånger.

Och vår strategi är meningen det ska ge ett långsammare och längre förlopp, men då gäller det också ta oss till alla rekommendationer och lyssnar på landsfadern Löfven uppmaningar om att följa rekommendationerna.

• AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-29 17:24:18 följande:
    Ja det är nog mycket där som stämmer och som regeringen skulle beaktat. Men detta är ju ingen publicerad artikel och utan peer review. Det är mycket tyckande och gissningar, baserat på lite statistik. 
    Man får se det som en liten utvärdering under tiden. Egentligen kan man ju först utvärdera efter pandemin.
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2020-11-29 18:49:31 följande:

Den lättförståeliga Tegnell &co har ju berättat vad vår strategi är(Hundratals gånger också och med tanke på hur lättförstådd Tegnell är.), och den har till ~100% varit framgångsrik och efter den initiala ökningen av IVA-platser.

Ibland säger människor, politiker, myndigheter saker som de antingen inte menar eller som de menar något helt annat med än det som tycks uppenbart. Föredettingen säger ju att han inte är rasist - det är ett lättförstått budskap på inte alltför svår svenska - men tror du på det? Och, om nej - tror du att det BARA är Sverigedemokrater som tänjer på sanningen? Hur är det med de myndigheter som genom åren hamnat i blåsväder för oegentligheter och felaktigheter? Hur är det med företrädare för myndigheter som ljugit? Generaldirektörer som begått brott? 

Jag bara undrar hur du ser på sådana saker när du lyfter blicken?
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2020-11-29 19:14:00 följande:
    Patetiskt. 
    Nja, snarare parentetiskt - skulle jag åtminstone önska.
  • FuckGoggleAskMe
    AndreaBD skrev 2020-11-29 19:18:36 följande:
    Man får se det som en liten utvärdering under tiden. Egentligen kan man ju först utvärdera efter pandemin.
    Ja. Utvärdering av en ekonom och professionell tyckare. För vad det är värt. 
  • FuckGoggleAskMe
    FDFMGA skrev 2020-11-29 19:34:05 följande:
    Nja, snarare parentetiskt - skulle jag åtminstone önska.
    pyssel skrev 2020-11-29 12:11:14 följande:
    Det är ju som det brukar vara: "Farbror Allan" som skrattar högst och mest åt sin egenhändigt ihopknåpade ordvits. Hur många personalrum eller middagar har man inte suttit på och smålett lite artigt eller låtsats att man inte hörde, för att slippa "Har du ingen humor eller?". Här i tråden slipper man ju det, även om det kostar lite i en annan ände =)

• FDFMGA
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-29 19:44:21 följande:
    pyssel skrev 2020-11-29 12:11:14 följande:
    Det är ju som det brukar vara: "Farbror Allan" som skrattar högst och mest åt sin egenhändigt ihopknåpade ordvits. Hur många personalrum eller middagar har man inte suttit på och smålett lite artigt eller låtsats att man inte hörde, för att slippa "Har du ingen humor eller?". Här i tråden slipper man ju det, även om det kostar lite i en annan ände =)

Aha, du menar att det är jag som är farbror Allan.

Jag har nog ett helt annat perspektiv på företeelsen mobbning och översitteri än vad du har.Glad

Lycka till med svenskstudiernaSolig
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2020-11-29 18:52:27 följande:

Vi har en strategi som ska minska övriga negativa konsekvenser för individ och samhälle också.
    Då FHM valt att inte stirra sig blind på ett virus, utan även andra konsekvenser av en pandemi.
    Hur kan m,an ha missat det Svenska strategin, den är ju upprepad av den lättförstådda Tegnell & co hundratals gånger.

Och vår strategi är meningen det ska ge ett långsammare och längre förlopp, men då gäller det också ta oss till alla rekommendationer och lyssnar på landsfadern Löfven uppmaningar om att följa rekommendationerna.

Ja, och enligt OECDs siffror över BNP tillväxten som Andrea citerade, så går det bättre ekonomiskt sett för Danmark, Norge och Finland. 
    Landsfadern Löfven kunde ju ha uppmanat till detta i March, samt vidtagit hårdare åtgärder, eller rekommendationer, redan då. 
  • pyssel
    klyban skrev 2020-11-29 18:49:31 följande:

Njaa.. Nu låter det allt som att du brottas rätt rejält med Tegnells språk. Men komvuxläraren kan säkert kliva fram bakom katedern och repetera grunderna i strategin (på svenska).
    Je suis Samuel
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin