Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Oj, jaha. Ja, det hade jag ju aldrig kunnat gissa ens om jag levt tills jag blev hundra år.
Vad jag vill med mitt deltagande i tråden? Det är ju min tråd? En tråd jag startade för att kunna ventilera mitt missnöje med och min oro för att Sveriges valda strategi var/är betydligt sämre än den kunnat vara.
Glöm att det finns IVA-platser till alla som behöver. Så här skriver socialstyrelsen:
"I samband med en extraordinär resurssituation måste intensivvårdsresurserna däremot reserveras för patienter där intensivvården har stor sannolikhet att bidra till fortsatt överlevnad. Detta innebär en större restriktivitet med att inleda eller fortsätta intensivvård än i normalfallet."
Att det finns IVA-platser kvar är tyvärr en konsekvens av dessa restriktioner. Frågor på det?
Nu frågar sig varje centerpartist, ja varenda medborgare: visste Annie?
Nä nu får vi titta fjamåt.
Varför tar du fram text ifrån mars?
Det är en fråga jag har till dig!
Efter den initiala ökningen av IVA-platser, så har strategin fungerat till ~100%.
För all del återkom gärna när det ändrar sig, så har vi alla fall en poäng du har som går diskutera.
Texten var ifrån Mars då vi var precis i färd med att öka IVA-platserna.
H*n tog det ur sitt sammanhang, och trodde vi inte skulle förstå nått var fel.
www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/nationella-prioriteringar-intensivvarden.pdf
Publicering www.socialstyrelsen.se, mars 2020
Vi hela tiden haft en bra produktion, och vi exporterar 60% av allt vi gör.
Och nu tuggar det på än mer, man kommer nog snart öka skiften till och med, och före COVID-19 signalerade det för en rejäl med nedgång.
Texten var ifrån Mars då vi var precis i färd med att öka IVA-platserna.
H*n tog det ur sitt sammanhang, och trodde vi inte skulle förstå nått var fel.
www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/nationella-prioriteringar-intensivvarden.pdf
Publicering www.socialstyrelsen.se, mars 2020