Inlägg från: Anonym (Ella.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella.)

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Pope Joan II skrev 2020-12-23 23:01:40 följande:

Nej, men det var ju inte heller vad jag pratade om. Jag påtalade att den övervägande delen av solfjädern - majoriteten globalt sett - har en positiv syn på nyttan av munskyddsanvändning. De å sin sidan baserar knappast heller sitt ställningstagande på ABs opinionsundersökningar utan snarare kanske på WHOs. 

Den glesbefolkade delen av solfjädern kan väl antas vara skeptiker som (kanske) "Ella." och du själv. 

För övrigt absurt att du anser mitt sätt uttrycka saken på som varande krångligt. Du som kan förstå det helt osammanhängande.

Snälla du, förklara vad du pratar om...
  • Anonym (Ella.)
    FDFMGA skrev 2020-12-23 23:14:47 följande:

Krångligt för de som inte är medvetna om att solfjädrandet oftast är ett sätt att göra narr av klybans språk.

Hur många plågsamt usla parodier på klybans sätt att uttrycka sig finns det inte här i tråden, vid sidan om ett fåtal som är betydligt skickligare och därmed träffsäkrare.

Av naturliga skäl låter det sig inte göras att undersöka om munskydd utanför artificiella miljöer är effektiva eller inte, för min egen del så nöjer jag mig med att konstatera att effekten lär vara ytterst marginell - om den är positiv eller negativ.

Väl talat. Och så önskar jag er Alla en God Jul.
  • Anonym (Ella.)
    Padirac skrev 2020-12-24 00:04:26 följande:

God Jul Ella. 

Tack, snälla du.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (Proctor) skrev 2020-12-25 21:42:43 följande:

Tegnell & Co sprider desinformation. Scenarierna stämmer aldrig.

Fakta och konsensus är att det går jättedåligt för Sverige och strategin har fullständigt havererat. Den som inte ser det kan mycket väl ha en agenda.

Vi har inget ministerstyre över din mulltoa heller, men inte måste jag upprepa dett i varje inlägg för det?

Om regeringen inte har något ansvar så borde den självfallet avskaffas. Varför vill du avskaffa regeringen? Ministrarna styr ingenting. Befria dem.

Ja, efter 1 år har regeringen en pandemilag på gång. Långsamma så in i helvete. Men hur kan det komma sig att regeringen har en lag på gång? Enligt har de ju inget ansvar för någonting.

Vem sprider desinformation här egentligen? Är ditt yrke virolog? Eller du kanske sitter i regeringen?
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (Proctor) skrev 2020-12-26 00:21:44 följande:

Vi noterar att du inte hade någon konkret invändning mot vad jag skrev.

Hahaha. Snälla du, kom med något konkret.
  • Anonym (Ella.)
    Pope Joan II skrev 2020-12-26 14:18:24 följande:

Jaha, det fortsätter att gå dåligt. Och nu Storbritanniens muterade variant i Sörmland också. 

Vi har fått de första doserna vaccin idag. En god nyhet.
  • Anonym (Ella.)
    Padirac skrev 2020-12-26 19:21:29 följande:

Det är mycket du utgår från och påstår - utan att veta särskilt mycket om.

Det du kallar 'specialpedagogik' kanske var ändamålsenlig för dig - trots att inlägget inte var skrivet till dig.

• Anonym (Ella.)
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-30 20:06:55 följande:

Rekommendationerna nedan från FHM, har Stefan, Morgan, Maggan och Danne brutit emot.

Tycker du det är ok, ja eller nej?

Enligt rekommendationerna ska man inte först utvärdera hur smittsäkert det kan tänkas vara, och sedan skita i rekommendationerna om man tycker det verkar ok. Man ska helt enkelt följa rekommendationerna. Punkt. 

Försök att begränsa ditt kollektiva resande så mycket som möjligt. En transport bidrar inte i sig till smittspridning, men det finns en risk vid möten under resans gång och på resmålet. Inför kommande ledigheter och under julen är det viktigt att tänka igenom om planerade resor verkligen är nödvändiga att genomföra. Folkhälsomyndigheten rekommenderar att man ska tänka igenom om en resa till exempelvis storstäderna, till fjällanläggningen eller till en semesterort där många människor träffas på samma plats är nödvändig.

undvik att i onödan vistas i affärers och köpcentrums lokaler.

Du glömde Nyamko Sabuni, Liberalerna.
  • Anonym (Ella.)

Anders Tegnell, du är en klippa. Du står stadigt i stormen.

• Anonym (Ella.)
    Padirac skrev 2020-12-31 15:52:57 följande:

Gott Nytt år alla i tråden

Tack! Gott Nytt År till dig också.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin