Inlägg från: Anonym (Ella.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella.)

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (man) skrev 2020-12-10 15:12:42 följande:

På vilket sätt då?

Jag tycker det. Sedan behöver inte någon annan göra det. Jag tycker att hon är saklig och besvarar alla frågor väldigt grundligt. Var det ett bra svar för dig?
  • Anonym (Ella.)
    AndreaBD skrev 2020-12-10 13:53:00 följande:

Man borde ju kunna anställa folk som inte är sjuksköterskor som då skulle kunna göra allt rutinarbete - hämta mat åt patienterna och liknande - och att sjuksköterskorna bara tar hand om det medicinska?

Det finns, de kallas för " löpare " Läste en artikel på DN, tror jag det var. Det verkar vara en bra och vettig lösning för att avlasta sköterskor och läkare.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (Ella.) skrev 2020-12-10 18:25:26 följande:

Det finns, de kallas för " löpare " Läste en artikel på DN, tror jag det var. Det verkar vara en bra och vettig lösning för att avlasta sköterskor och läkare.

Svenska Dagbladet var det.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (realist) skrev 2020-12-10 18:48:51 följande:

Nej, det betyder det inte.

Det som är klart för alla med nån som helst läsförståelse är att Salminen säger att man kört en modellering och konstaterat att det inte är nått att satsa på. "Men under tiden kommer barnen ändå att sprida infektionen".

Vet du vad han menar med det? Förstår du hur man läser mellan raderna. Jag kan hjälpa dig, han menar att nej, det är inte värt risken.

Tegnell frågar däremot om "det kan vara värt det". Vilket visar att han överväger det.

Kort därefter stänger Finland skolorna medan Sverige låter dom vara öppna. Just för att Tegnell kommit fram till att "det nog är värt det".

Internet är ett historiskt dokument som visar misstagen som skett. Det går inte att omskriva tolkningen i efterhand som vissa verkar försöka göra.

Avskeda klåparen och upplös myndigheten FHM. Ett gäng klåpare som sitter och gissar sämre en en bunt uteliggare Sån "expertis" klarar man sig utan.

Ja, vad säger man efter man har läst de sista raderna i det här inlägget. Usch. Fruktansvärt.
  • Anonym (Ella.)

Jag tycker väl också att det är hemskt med alla dödsfall. Men jag gillar inte att man drar in uteliggare och säger nedlåtande saker om dem.

• Anonym (Ella.)
    Anonym (Ella.) skrev 2020-12-11 14:18:23 följande:

Jag tycker väl också att det är hemskt med alla dödsfall. Men jag gillar inte att man drar in uteliggare och säger nedlåtande saker om dem.

Jag tycker väl också att det är hemskt med alla dödsfall. Men jag gillar inte att man drar in uteliggare i sitt inlägg och säger nedlåtande saker om dem.
  • Anonym (Ella.)

Du, läs vad jag skrev. Du kan INTE provocera mig. Ha en bra kväll.

• Anonym (Ella.)
    AndreaBD skrev 2020-12-11 18:06:15 följande:

Stämmer inte, Sverige testar väldigt mycket nu. 

Ja, vi testar mer än vad vi har gjort förut.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (man) skrev 2020-12-11 18:03:13 följande:

Och ändå har du inget att säga om alla dödsfall och skenande smittspridning men rasar över att man uttrycker sig nedlåtande?

Det ena är värt att kritisera men inte det andra?

Du, läs vad jag skrev. Du kan INTE provocera mig. Ha en bra kväll.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (Proctor) skrev 2020-12-11 21:38:24 följande:

Fel. Statsministern bildar regering

Fel. 38% och sjunkande är sanningen

Fel. Vi har flockimmunitetsstrategi, det finns det mail-bevis på.

Vem har lurat i dig att vi har ministerstyre?

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin