Inlägg från: Anonym (Ella.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella.)

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (Ella.) skrev 2021-01-22 19:20:48 följande:

Lite för lite tummar ner för mig hittills ikväll. Ös på bara.

Åhh, tackar ödmjukast.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (Ella.) skrev 2021-01-22 19:26:19 följande:

Åhh, tackar ödmjukast.

Ja. Ös på bara. Jag står fast vid min åsikt.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (ABC) skrev 2021-01-22 20:03:57 följande:

www.altinget.se/artikel/fhm-onskade-och-fick-avgorande-inflytande-over-regeringens-beslut

?Enligt Annika Linde kan FHM:s roll delvis förklaras med att man har ett avsevärt utökat mandat, jämfört med då hon var statsepidemiolog på Smittskyddsinstitutet 2005-2013.

? Samtidigt har jag jobbat ihop med Anders Tegnell och vet att han i stort sett alltid har förmåga att driva igenom sin vilja och åtminstone då hade han goda kontakter i regeringskansliet, säger hon.?

• Anonym (Ella.)
    Anonym (Ella.) skrev 2021-01-22 18:38:29 följande:

Härligt med lite pep och uppmuntrande tummar så här på en fredagskväll.

Fyra tummar ner hittills, kan ni inte bättre.
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (Ella.) skrev 2021-01-22 22:17:40 följande:

Fyra tummar ner hittills, kan ni inte bättre.

Så bra, en tumme ner efter drygt fem minuter.
  • Anonym (Ella.)
    Faile skrev 2021-01-23 01:11:48 följande:

Och nej, ödmjukheten har tagit slut. Den fanns i våras men en andra gång? Nej. 

Ödmjukhet?
  • Anonym (Ella.)
    Anonym (ABC) skrev 2021-01-23 01:24:43 följande:

PubMed, sökning på Björkman A + covid-19. No results were found. Hans analyser är av noll och intet värde, för den som förlitar sig på vetenskap.

Däremot hittar man en YouTube video från mars, där han förklarar hur man ska låta viruset spridas för att uppnå flockimmunitet i samhället, medan man ska skydda riskgrupperna. Han menar att en viss nivå av immunitet kanske redan kan anas i Stockholm.

I juni medger han att Norge och Finland kanske ändå hade lyckats bättre, han trodde inte att de skulle få lika många döda som Sverige.

I TV-utfrågningen förklarade Tegnell att i våras visste man inte att smittan spreds på privata fester. Och på frågan om varför man inte införde hushållskarantän redan på våren, så var orsaken den samma. Man förstod inte att smittan spreds i hemmen.

Låter det rimligt? Eller kan man kritisera experterna på FHM för att vara dåligt pålästa angående droppsmitta och hur den sprids?

www.svd.se/vett-och-logik-ar-ett-recept-vart-att-prova

Hahahahaha.
  • Anonym (Ella.)
    Padirac skrev 2021-01-23 01:41:33 följande:

Så, du konstaterar att siffror är siffror och antal döda är antal döda. Ja, det håller jag med om.

Förklaringen att de är döda är att de dött 'med covid', det är inte att kringgå någonting.

Du menar väl någonting annat antar jag, men det verkar svårt att berätta vad du vill och menar. Var nu inte blyg utan säg rakt ut vad du menar nu.

Vilken bra fråga.
  • Anonym (Ella.)
    Padirac skrev 2021-01-23 01:51:47 följande:

Mika Salminen har tack och lov ödmjukhet inför svårigheterna

sverigesradio.se/artikel/7594110

"Men att situationen överlag har sett så bra ut i Finland kan bero på demografin, att det finns relativt få tätbefolkade städer i Finland men också att landet från början hade ett bättre utgångsläge, säger Salminen.

? Kanske var vi inte så långt inne i smittan som vissa andra länder.

Samtidigt är det för tidigt att dra slutsatser, faran är långt ifrån över, fortsätter han.

? Man ska inte dra några slutsatser på basen av några veckor, snarare tvärtom, under vintertid så finns risken där."

• Anonym (Ella.)
    Anonym (ABC) skrev 2021-01-23 01:57:46 följande:

www.svtplay.se/video/29679706/agenda/agenda-special-17-jan-20-00

www.svtplay.se/video/29679714/agenda/agenda-special-17-jan-21-05

Per review behövs när någon presenterar beräkningar om R0-värdet, eftersom den stora majoriteten inte har någon möjlighet att själv bedöma om resultatet är rimligt.

När det gäller referat av ett program som ligger ute på SVTplay, och som väldigt många redan har sett, är man bara korkad om man försöker påstå något som inte stämmer.

Jag måste fråga dig en sak. Tycker du att Svenskarna är korkade, eller vad är du ute efter?. Vad vill du egentligen?
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin