Pope Joan II skrev 2020-11-03 08:14:05 följande:
Det hade jag absolut gjort eftersom det är så jag känner. Det är ingen skillnad för mig om det är AndreaBD eller FGAM som bryter mot rekommendationerna.
Hur som helst så agerar jag personligen så långt det över huvud taget är möjligt på ett sätt som gör att jag ska slippa känna just så. Jag tycker att det finns tillräckligt mycket som kan hända ändå som ligger utanför min kontroll och möjlighet att påverka.
Jag rättar mig därmed efter de regelverk som finns och som man får, i åtminstone de flesta fall, förmoda finns för att främja säkerhet och andras välmåga. Jag håller till exempel hastighetsbegränsningarna och tillhör inte de som "har bråttom" eller något annat likvärdigt idiotiskt skäl för att köra för fort förbi en skola.
Så själv är jag mycket för att göra vad jag kan för att inte utsätta andra för risker som kan undvikas. För mig är det viktigare än att sitta med huvudet på sned och tycka synd om den som struntat i att göra rätt.
Men alla är vi ju olika och som du brukar upprepa och upprepa - det finns folk till allt!
FGAM, var en ny variant - annars brukar FL:s namnvoodoosektion mest kalla mig för Gagga eller bokstavskombinationen
Nåväl, jag har inget behov av att sprätta omkring i min egen inbillade förträfflighet i och med att jag tillhör de ofullkomliga. Visserligen höll jag mig hemma när jag var sjuk, men hade jag smitit ut så skulle jag till skillnad från dig ha kunnat leva vidare med vetskapen om min synd.
Jag syndar förresten mot rekommendationerna alltsomoftast. Det finns inte en chans att jag skulle orka säga till alla som passerar mig att de inte håller tillräckligt avstånd och det förekommer nog också att jag ibland smiter förbi någon i någon hyllgång på Ica på ett avstånd som är mindre än 1,5 meter.
November nu och solen lyser med sin frånvaro. Tack för att du lyser som en starkare sol än den frånvarande och visar oss ofullkomliga den upplysta stigen med rekommenderat avstånd
Skämt åsido. Jag tror inte på fanatism, vare sig när det kommer till pockande namnvoodoobehov eller att kräva 100-procentig hängivenhet. Jag hoppas och tror att alla vi som försöker så gott vi kan - men ibland syndar - trots våra felsteg och brister kan vara den faktor som innebär att vi så småningom kan komma att få pandemin under hyfsad kontroll.