Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Pope Joan II skrev 2020-10-27 16:45:01 följande:
Ja, då misstänker du säkert rätt. Men inte mycket till skärpning hos den som går ut med symptom och mask, tycker jag. FHM och andra har gång på gång sagt att man ska isolera sig i väntan på provsvar, så det är ju nedslående att inte ens något så enkelt efterlevs. Du får väl fråga dem som varit där. De som vet att trängseln som målats upp i media är överdriven och felaktig. Det fanns ju några sådana i tråden.
Själv är jag inte intresserad av - låt oss kalla det för - utbudet jag förstår finns i Ullared. Jag handlar där jag bor. Däremot gick jag med i en Ullaredsgrupp på Facebook efter att ha läst diskussionen här och de som är med i den är ivriga förespråkare för lågprishandel och GeKås-"fynd" och har därför varit där och enligt dem så är det ofta väldigt trångt och besvärligt att hålla avstånd både i varuhuset och i köerna in och ut. Det verkar dock inte avskräcka dem, eller - det verkar avskräcka dem så tillvida att de beklagar sig över det, men verkligen inte på ett sätt som förmår dem att avstå konsumtionstrippen.
Ullaredsdiskussionen i den här tråden har gått mig helt förbi.