pyssel skrev 2020-10-24 09:52:34 följande:
Återigen, det skulle vara hälsosamt för din omgivning om du kunde röra dig mellan flera perspektiv och reflektera något djupare än du just nu gör. När det gäller pandemin är det detsamma: Att raljera över verklig fara för andra, för att du och partnern hade lätta förkylningssymptom vid er infektion, det visar bara på dina svårigheter att relatera till det som inte är självupplevt. Du kan relatera till en flicka du mött men inte alls till att jag hela arbetsdagarna rör mig bland hundratals människor och som går nära och som renlighetsåtgärd har en flaska handsprit och tvål och vatten. Vi har ännu inte rek om mask på jobbet. Avvikelsen att ha det är så stor att ingen har det.
Vi har inga antikroppar och min man kom precis hem efter inläggelse med hjärtflimmer, proppar i ben och lungor, som givetvis är kvar. Jag gör mig inga illusioner om att det här säkert går vägen, men kommer att hantera det också. Framförallt är jag inte i ditt och klybans gäng som föraktar människor som har kritik mot allmänhetens hantering av befintliga restriktioner, och dubier om myndighetens rekommendationer varit och är tillräckliga i förhållande till de beteenden som visar sig. Jag är hela tiden alldeles för nära andra personer, för att jag måste om jag ska ha en inkomst. Så du behöver inte ha några idéer om hur jag går runt och "känner mig hotad", för att jag krasst deklarerat att folk inte sköter sig ens i affärer enligt FHMs rek. Det finns ingen människa som kan gå med signalsystemet mot faror påslaget i den utsträckning det skulle behövas, så jag fungerar alldeles utmärkt, tack så mycket.
Det är kanske dags att även du ser saker för vad de är, inte bara de du kan tolka i egen favör.
Jag svarade inte på delarna av dina inlägg från igår som handlade om din personliga situation utan fokuserade på dina andra betraktelser.
I relation till personer för vilka smittan är ett betydligt allvarligare hot än för mig kan jag egentligen inte göra annat än det jag redan gör - hålla avstånd till andra så gott det går, i medvetande om att jag inte kan veta vilka dessa är.
Dessutom försöker jag hålla extra avstånd till personer som bär mask i och med att jag ser masken som en signal för budskapet "Kom inte nära mig". Tyvärr tycks budskapet oftast vara enkelriktat, det vill säga att personer med mask inte anstränger sig för att hålla avstånd till andra.
Men det faktum att jag försöker hålla avstånd till maskförsedda innebär inte att jag accepterar påståenden om att munskydd minskar smittspridningen.
Jag tror tvärtom att motsatsen gäller, vilket också den kraftiga smittspridningen i länder med masktvång indikerar.