Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Vet inte varför du har en diskussion med dig själv.
Du får vackert precisera dig vad du vill med dina frågor.
Nej, det gick inte påvisa nått COVID-19 i starten och när vi inte visste.
Sen frågor som inte nå Sverige???
Inge fara resa till alperna????
Sveriges strategi ändra sig rätt omgående, då man insåg smittan hade varit här länge och att smittan var omfattande.
Hur kan ni ha missat detta?
Mid-week update?
Belgien fortsätter att katastofa sig. Nu uppe över 1100 döda/miljon. (9/11)
Peru går uppåt längs sin trendkurva. Om de fortsätter i denna takt håller de sig kvar under 1100 till månadsskiftet. (11/11)
Spanien håller också på att katastrofa sig. De är halvvägs upp till 900/miljon och kommer dit den 14e om det inte lugnar ned sig.(10/11)
Chile gick om Brasilien och har nu 764 döda per miljon invånare. (11/11)
Brasilien följer sin trendkurva. 764 (11/11)
Argentina katastrofar sig nästan lika mycket som Belgien och Spanien och har gått om både Mexico och Bolivia med 756/miljon. (11/11)
Bolivia har ökat till 755/miiljon (11/11)
UK har gått om Ecuador och ligger nu på733 döda/miljon. (11/11)
Ecuador har ökat till 728. (11/11)
USA har ökat till 724 (11/11)
Italien gick upp i 700-gruppen och har nu 700 döda/miljon invånare (11/11)
Panama har ökat till 653 (11/11)
Colombia ökade till 651 (11/11)
Frankrike håller också på att katastrofa sig och har gått upp till 647/miljon. I denna takt är de uppe i 700-gruppen nästa vecka
Sverige har ökat till 599/per miljon (10/11) och har förmodligen gått upp i 600-gruppen idag....
Nordmakedonien håller också +på att katastrofa sig och har nu 569 döda/miljon. (11/11) De kan komma att kliva upp i 600-gruppen i början av nästa vecka.
Armenien håller också på att katastrofa sig med 552. De kan också komma att kliva upp i 600-gruppen till nästa vecka.
Moldova och Nederländerna har båda blivit omsprungna av Tjeckien och Bosnien&Hercegovina, vilka håller på att katastrofa sig i paritet med Belgien och Spanien. Båda har nu 497 döda/miljon invånare.
That's it for now. Me out.
Cerrypicka: Japp, det är just precis det jag har gjort. Och jag har bett dig cherrypicka en studie som visar att munskydd ökar smittspridningen. Klarar du av det?
Låtsas som om den inte existerar? Jag ber ju dig visa på den! Det har jag gjort flera gånger.